12 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb 2 weken geleden m’n laatste anticonceptie ingenomen 😅 Moet zeggen dat ik niet eens aan m’n werkgever gedacht heb bij deze keuze 😅😂 m’n vriend en ik zijn beide bijna 36.. en willen graag de kids vrij dicht op elkaar, Áls ons een 2e gegund is natuurlijk.
Nou heb ik de “luxe” van een vast contract, dus misschien dat dat voor ons de keuze makkelijker maakt.
Maar boven alles moet je niet vergeten dat je niet leeft om te werken, maar werkt om te leven. Ik zou niet snel dingen echt op de lange baan schuiven voor een werkgever 🤷🏻♀️😉
3 jaar geleden
Dank voor jullie reacties!
@ireen: wij zijn beide een paar jaar jonger en er is geen reden dat we haast moeten maken. Ik vind leuk en goed werken ook belangrijk, dus vind het zelf niet erg of slecht om daar nu eerst op te focussen. Als we over een maand of 8 stoppen met anticonceptie heb ik net wat meer uitzicht op zekerheid qua contract, en dat voelt toch niet onbelangrijk.
3 jaar geleden
Herkenbaar! Ik ben ook net begonnen bij een nieuwe werkgever met een jaarcontract. We zijn wel bewust bezig voor een tweede kindje. Wel getwijfeld, maar de wens is erg groot en we kunnen het financieel aan op 1 inkomen. Dus het risico kunnen en willen we nemen. Mijn vriend zei heel lief: in het slechtste geval heb je straks langer vrij met je kind.
Ik kan me echter heel goed voorstellen dat andere mensen dat niet hebben en hierin een andere keuze maken.
3 jaar geleden
Ik ben pas van werkgever gewisseld. Wij denken eraan om over een half jaar weer te beginnen. Ik zal dan waarschijnlijk nog geen vast contract hebben. Maar dit zou mij niet tegen houden. Er liggen banen voor het oprapen en als ze je geen verlenging of vast willen bieden omdat je zwanger bent geworden is dat sowieso geen goeie werkgever. Dat heeft namelijk niks met je prestaties te maken.
3 jaar geleden
Bij mijn baan vorig jaar had ik mijn zwangerschap tot op het laatste moment verzwegen zodat ik ingewerkt zou worden en verlengt. Dus duurde behoorlijk lang, dus op een gegeven moment moest ik het wel zeggen. Mijn contract (via uitzendbureau) werd beëindigt en ik kon na mijn verlof (via uwv) weer komen. Als ik weer zwanger wil worden (heb sinds april nieuwe baan) dan ga ik er gewoon voor, omdat je niet weet hoelang het duurt voor je zwanger wordt en of het weer gaat lukken.
3 jaar geleden
Ik ga in februari starten met een opleiding (bbl dus werken en leren) bij een nieuwe baas totaal andere branche. Dus ik snap het dilemma. Wij willen sowieso eerst trouwen in april en ik denk dat wij daarna nog wel voor een 2e kindje willen gaan. Ik ga niet wachten met een poging tot zwanger worden. Vorige keer duurde het ook ruim een jaar voor ik zwanger mocht raken. Dus misschien heb ik mn diploma al wel behaald voor ik uberhoupt zwanger raak en misschien ook wel niet. In principe teken ik een contract voor de gehele opleidingsperiode en als daar zwangerschaps verlof tussen valt dan is dat zo 🤷. We shall see what happens ik snap je keuze helemaal om nog te wachten maar persoonlijk staat mijn gezin en wensen daar in voor mijn werk. Ik werk om te leven en leef niet om te werken
3 jaar geleden
Ik stel niet uit door een nieuwe baan, maar door mijn huidige. Ik ben leraar en heb dit jaar een eindexamen klas met wie ik mee ga totdat ze afstuderen in mei 2024. Dus vanaf volgend jaar herfst gaan we weer proberen zodat ik ze door kan zien naar het einde van de examens 🤭 ook ben ik alleen dit schooljaar weer gaan werken, dus het voelt een beetje onaardig om meteen opnieuw zwanger te zijn 😅