5 Reacties
één jaar geleden
Normaal gedrag wel🙈 zie je veel op die leeftijd qua slaap kan slaapregressie zijn
één jaar geleden
Ooooh zo herkenbaar🤯 ik weet nog dat ik zei: "dat hij maar 'snel' kan lopen, dan is ie minder gefrustreerd" HAHA....
Hier wordt het gelukkig wel echt minder. Hij graaide in de plantenbak van onze grote plant, klom op de salontafel en stond ie lachend te dansen, loopt idd ook op de bank (is er inmiddels een x vanaf gevallen😉) En zo kan ik nog wel even door.
Het vergt onwijs veel geduld, wat ik overigens echt niet altijd heb🤐. Maar uiteindelijk gaan ze het echt leren. Ik zie het nu langzaam bij mijn zoontje. Oke, we hebben beveiliging op de onderste lades van de keuken. Na 1000x zeggen niet doen, ben ik het beu. En hij kijkt er nu niet meer naar om. De salontafel hebben wij 3 op een rij. 2 staan erboven, nu klimt hij er niet meer op.
Ik zei altijd dat ik nooit iets weg zou zetten of verplaatsen. Daar ben ik van terug gekomen. Maar ik merk echt dat hij dus grenzen opzoekt en dus ook om grenzen of begrenzing vraagt! Letterlijk. Want soms huilt hij super hard als iets niet mag..... maar uiteindelijk werkt het dus echt!
Geduld mama. En dat is lastig, i know🫠
één jaar geleden
Oh EN.... wat hieronder al staat. Ik 'geloofde' nooit echt in sprongen en regressies. Maar ze bestaan echt😂 in die periodes is het echt wel een stuk erger. Maar is hij eruit...... dan zie je gewoon dat hij dingen geleerd heeft...
En dus ook niet meer naar dingen omkijkt, omdat je als ouder zijnde 1000x hebt gezegd dat iets niet mag of dat het gevaarlijk is...
één jaar geleden
Ik probeer het woord nee niet teveel te gebruiken maar draai het om. Bijv. als die de salontafel verschuift zeg ik iets in de trant van wil je iets duwen, en pak ik zo’n karretje die hij kan duwen. Zelfde met schoentjes, schoentjes zijn om mee te lopen en geef ik hem een bijtring. Werkt niet altijd en is niet overnacht anders maar die van mij begon ook nee grappig te vinden. Daarnaast probeer ik ook gedrag te negeren. Bijten is hier een ding dus als hij mij bijt zet ik hem neer zonder iets te zeggen en ga ik wat anders doen.
één jaar geleden
Reactie op Sm_
Ik probeer het woord nee niet teveel te gebruiken maar draai het om. Bijv. ...
Ahh gentle parenting! Ik probeer dat ook steeds meer i.p.v nee, of ik vul het aan nee want....