12 Reacties

10 maanden geleden

Komt vanzelf mijn zoon zeg wel meerdere woorden ook nog niet heel veel maar het begon het zelfde als bij jou zoon ineens ging het snel met woorden zeggen en nog wel veel moet je ontcijferen of een eigen woord voor iets. Bijvoorbeeld hier is een vogel een kuwe.

10 maanden geleden

Hoi, Mijn dochter is ook geen prater, af en toe, zegt ze wel een woord na. Wel iets, maar weinig. Ik volg hier graag even. Groetjes, Heleen

10 maanden geleden

Hier hetzelfde.. maar volgende week gaat die naar de peuterspeelzaal en ik zie dan wel hoe het gaat ontwikkelen. 🥲

10 maanden geleden

Reactie op Tutje

Hier hetzelfde.. maar volgende week gaat die naar de peuterspeelzaal en ik ...
Ben heel erg benieuwd of er dan verbetering komt. Mijn zoontje kan pas over een half jaar starten op de peuterspeelzaal helaas maar heb ook goede hoop dat het dan ineens veel beter gaat

10 maanden geleden

Reactie op SE1997

Ben heel erg benieuwd of er dan verbetering komt. Mijn zoontje kan pas over ...
Ook is het neefje van me zoontje ook laat met praten, op hun kinderopvang is laatst een logopediste geweest. Die liet weten dat het nu nog niet zo zorgelijk is, zolang het kindje begrijpt wat je zegt. Ook zeggen ze wat ziet, wat doet. Dus als die andere kindjes hoort en zien praten leren ze daar ook weer van.

9 maanden geleden

Hier nog niet geen woordjes hij maakt de handbeweging voor vis als hij die ziet en voor moe en hij maakt het geluid voor olifant. Heeft 1x papa gezegd Verder nog geen woorden

9 maanden geleden

Hier inmiddels toch al een lijstje van woordjes! 1. Bah 2. Wauw (waaaa) 3. Die 4. Bal (ba) 5. Deze (deeje) 6. Papa 7. Mama 8. Ja/nee Tot 2 maanden geleden zei hij echt geen woord dus heel blij dat het nu op gang komt en hopelijk met binnenkort logopedie en peuterspeelzaal trekt de achterstand dan weer bij ❤️

9 maanden geleden

Mijn zoontje komt nog niet veel verder dan papa, opa, die en abba (dat moet dan mama voorstellen). We staan op de wachtlijst voor onderzoek bij het audiologisch centrum alhoewel ik daar niet veel van verwacht. Mijn zoontje doet alles op z’n eigen tempo. Wel gaan we nu naar logopedie en dat vind ik wel waardevol omdat op een leuke manier geoefend wordt. Zo steek ik ook wat op en kan ik thuis met hem oefenen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik merk dat mijn zoontje af en toe best gefrustreerd raakt doordat hij nog niet veel kan zeggen. Ook mijn zoontje is nu over naar de peutergroep op de opvang en ik denk dat dat ook best kan helpen 👍🏻

8 maanden geleden

Reactie op miranda19183

Mijn zoontje komt nog niet veel verder dan papa, opa, die en abba (dat moet ...
Mijn zoontje van 2 praat eigelijk pas na zijn 2e verjaardag... nog niet hele zinnen of zo maar begin is er wel... Bah Ja nee Papa mama Zegt hij nu wel wat dus er is vooruitgang eindelijk. Onze kleine krijgt ook een onderzoek bij het NDSk. Hij begrijpt ook goed wat wij bedoelen. Lopepedie doen wij ook met hem en krijgen ook hanen programma. Groetjes!

8 maanden geleden

Reactie op miranda19183

Mijn zoontje komt nog niet veel verder dan papa, opa, die en abba (dat moet ...
Heb je wel eens bij de opvang gevraagd hoe zijn spraak daar is? Wij hebben hier namelijk gevraagd of ze op zijn spraak willen letten en kregen als terugkoppeling dat hij tijdens het spelen juist best veel en goed praat 😅. Dit terwijl wij eerst dachten dat hij misg iets achterliep

8 maanden geleden

Op de opvang is het hetzelfde. Ik moet wel zeggen sinds hij in de peutergroep zit gaat hij wel vooruit. Alleen hij raakt gefrustreerd als wij hem niet begrijpen (vermoeden we) dus dan gebruikt hij soms z’n tanden. Vorige week is dat ook ook de opvang gebeurt en dat vind ik echt heel vervelend. Wij hebben volgende week donderdag een afspraak bij het audiologisch centrum. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.

8 maanden geleden

Mijn zoon zegt al een jaar lang mama en papa sinds een paar maandjes zegt hij nu ook (ja) maar voor de rest gebrabbel waar ik niks van versta! Hij is nu 2 jaar ik maak me zorgen sommige denken dat mijn zoon 1 jaar geworden is en dat hij een serieuze achterstand heeft op de groei en motoriek ik maak me zorgen :(