5 Reacties
één jaar geleden
Ik zou even contact opnemen met de mensen van urgentie en die kunnen je meestal goed adviseren en soms ook helpen met het anders verwoorden want ze zijn echt streng tegenwoordig
één jaar geleden
Het ligt eraan wat je achterban is ik hoor vaak om me heen dat niet lukt want "ga maar tijdelijke bij familie, je ouders etc".... het zal vast per gemeente verschillen misschien kun je eerst naar een maatschappelijke werker gaan die weet alle regeltjes en wat wel en niet kan die kan misschien ook samen met jou een brief opstellen oid of kijken naar een betaalbaar alternatief woning
Ik hoop voor je dat het lukt want het is al een stress en helemaal met een zwangerschap erbij ik gun je snel een eigen warm plekje en succes met je zoektocht🍀❤
één jaar geleden
Onze ervaring is ook dat je 'maar' bij familie of vrienden moet wonen. Je krijgt alleen nog urgentie als je echt veel problemen heb. En dat je anders onder een brug moet slapen maakt ze niks uit. Wij hebben het een paar jaar geleden ook geprobeerd maar bij de laatste ronde afgewezen. Je moet wel een aantal verschillende rondes door en je bent er ook wel een paar maanden mee bezig.
Maar wie weet is jou gemeente soepeler in. Ik hoop dat je snel een oplossing gevonden heb want deze stress wil je nu natuurlijk niet hebben. Heel veel succes
één jaar geleden
Sowieso is het afhankelijk van de gemeente waarin je woont... Elke gemeente heeft hier zijn eigen regels in.
Daarnaast zal je in de ene gemeente sneller in aanmerking komen voor urgentie dan de andere. Ookal heb jij urgentie kunnen er naast jou nog 10 zijn.
En ookal heb je hier een ervaring van iemand anders is een soortgelijke situatie, 1 klein detail kan het maken dat diegene zijn verzoek wordt ingewilligd en die van jou bv wordt afgekeurd.
Mijn eigen ervaring is wel dat het pittig is om in aanmerking te komen voor urgentie en dit soms ook echt een lang en zwaar proces kan zijn.
Mei is natuurlijk al heel snel, een aanvraag kan zo 2 maanden in beslag nemen. En je kan ook niet direct de sleutels in handen hebt, als er op dat moment geen aanbod van woningen is dan kan je natuurlijk ook nergens in trekken. Wat ik hiermee wil zeggen is probeer wel een plan b te hebben.
En weet dat je meestal een woning niet mag weigeren, dit kan ervoor zorgen dat je urgentie verliest.