15 Reacties

5 jaar geleden

Amelgen.. is 400mg dus maar 2 keer per dag.. vindk ook veel beter, veel minder bijwerkingen!

5 jaar geleden

Bellen naar gyneaco! Ik neem nu progebel.

5 jaar geleden

Reactie op danag23

Bellen naar gyneaco! Ik neem nu progebel.
Tis amelgen geworden.. progebel is niet in België.. of heb ik dat mis begrepen

5 jaar geleden

Hier is het nu Duphostan sinds een week. Geen bruinverlies gehad, dus het vertrouwen in het nieuwe product groeit een beetje. 🙈 Vond het maar eng om te wisselen.

5 jaar geleden

Mijn apotheek (België) raadde progebel aan als mijn utrogestran op is. Duphaston is ook progesteron, net zoals Amalgen :-). Amelgen heb ik ook nog genomen, maar is best prijzig (denk 45 euro voor een pakje)

5 jaar geleden

Ik neem nog het doosje utrogestan uit en dan start ik aan amelgem. Gynaecoloog zei dat het minder smurrie zou geven, en ik moest het haar laten weten, ze is benieuwd. Ik heb 48 euro betaald. Hoe lang moeten jullie het nemen? Ik tot 12 weken

5 jaar geleden

Voorlopig ook aan de amelgen... ik moet het sowieso doornemen tot aan de 7w-echo komende woensdag en daarna, als alles oké is, mag ik “afbouwen”. Is inderdaad nogal een prijzige bedoeling maar bon, kindjes krijgen kost sowieso geld dus paar honderden euro’s meer of minder op een leven zal nu wel niet het verschil maken! ;)

5 jaar geleden

Mocht het voor iemand nodig zijn, ik zou een ivf traject starten afgelopen maand en alle medicijnen incl ustrogestran in huis, maar onverwachts spontaan zwanger geraakt. De medicijnen ustrogestran heb ik niet meer nodig...

5 jaar geleden

Ik heb ook nog 2 strippen Ustrogestran liggen, mag per vandaag stoppen met gebruiken dus niet meer nodig 😊

5 jaar geleden

Ik heb een paar weken geleden nog gewoon ustrogestran gekregen bij de apotheek wist niet dat er een leveringsprobleem was en idd moet het ook gebruiken tot de 12 weken. Moeten jullie het ook 3x per dag toedienen?

5 jaar geleden

Ik moet ook utrogestan nemen want kom van een icsi-traject. Omdat de terugplaatsing niet in een natuurlijke cyclus was, moet ik blijven doorgaan tot 12 weken. Als alternatief neem ik nu ook progebel, dit is het genetische alternatief voor utrogestan. Veel goedkoper dan amelgen en doet even goed zen werk, ik heb van de overgang niets gemerkt. Nog 6 weken te gaan nu, zal blij zijn als ik mag stoppen! Maar goed, het is voor een goed doel hè. 😉

5 jaar geleden

Generische alternatief dus *

5 jaar geleden

Over Utrogestan gesproken... ik neem 2x/dag 200mg utrogestan vaginal. Maar nu is mijn vraag: het houdt een miskraam tegen, dus zorgt dan ook voor missed abortion? Of is het niet zo sterk dat het een “dood” vruchtje in baarmoeder houdt? Weet iemand hier meer over? Ik weet er precies weinig over.. 😅 Ik ben nu 6+4. X

5 jaar geleden

Reactie op Aster86

Over Utrogestan gesproken... ik neem 2x/dag 200mg utrogestan vaginal. Maar ...
Geen idee! Maar ik volg even want dit gaat ook door mijn hoofd :p

5 jaar geleden

Ik heb nog last minute progebel kunne vinden.. Heb eerst Utrogestan gehad nadien Amelgen omdat dat toen het enigste was dat nog te verkrijgen was en nadien Progebel heb ik toevallig nog kunnen krijgen in een apotheek... ik heb maandag mijn eerste echo dan weten ze mij te zeggen of ik ze verder moet innemen of mag stoppen.