11 Reacties
4 jaar geleden
Ons kindje eet ook geen vlees, ze eet of met ons mee of eet potjes van Gerber. Onder de 1 is vlees sowieso onnodig, er zijn verhalen over ijzer voorraad maar als je kind genoeg ijzergroenten eet hoeft dat helemaal geen probleem te zijn, er is namelijk ook is bewezen.
Wel kies ik voor stroop en pindakaas als broodbeleg en eet ze vaak ei (bio of vrije).
4 jaar geleden
Hier bieden we ook geen vlees aan. Hij mag van mij op andere plekken (kdv, opa’s en oma’s, etc) best vlees of vis proberen mocht het daar aangeboden worden, ik wil wel dat hij uiteindelijk zijn eigen keuze daar in kan maken. Maar wij hebben het niet in huis.
Zoontje eet inmiddels een volwaardige maaltijd (rapley) mee en hij is echt gek op tofu (rauw, ik moet er niet aan denken) en ei.
4 jaar geleden
Reactie op rosasam
Hier bieden we ook geen vlees aan. Hij mag van mij op andere plekken (kdv, ...
Oh bah, rauwe tofu haha. Maar fijn dat hij het zo lekker vindt! Hoe oud is je zoontje? Ik twijfelde over tofu juist vanwege de smaak (ik maak het voor ons meestal met sojasaus of ketjap, maar dat lijkt me voor een baby nog niet de bedoeling). Maar dan ga ik het ook eens proberen door het groentehapje te blenderen.
Geef je ook wel eens noten?
4 jaar geleden
Wij hebben ook nooit vlees of vis in huis. Zelf ook vega.
Vleesvervangers geef ik (nog) niet (ben bang dat daar veel zout in zit). Tofu kan ik ook weleens gaan proberen.
Hij krijgt nu pindakaas en ei. Ook stop ik al weleens linzen en cashewnoten ergens door. De cashewnoten beetje laten wellen in water en dan door de blender.
Bonen heb ik nog niet geprobeerd, maar kan ook prima ergens doorheen lijkt mij.
4 jaar geleden
Reactie op Pirrie
Oh bah, rauwe tofu haha. Maar fijn dat hij het zo lekker vindt! Hoe oud is ...
Zoontje wordt volgende week 8 maanden.
Op pindakaas na heb ik nog geen noten gegeven. Ik vind het blenden van cashewnoten een goed idee! Zou je ook als een soort pasta op brood kunnen smeren wellicht.
Linzen geef ik inderdaad ook voor de eiwitten Die doe ik af en toe door een stamppotje heen.
Voor ijzer laat ik spinazie slinken, snijd het fijn en doe het dan door een omeletje.
4 jaar geleden
Reactie op Cillycilly
Wij hebben ook nooit vlees of vis in huis. Zelf ook vega.
Vleesvervangers ...
Hmm goed punt idd. Ik heb nu een stukje vleesvervanger van de Vegetarische slager gegeven (bofkip burger), maar daar zit vast zout door. Misschien toch maar over stappen op tofu en cashewnoten.
4 jaar geleden
Ik geef hem vis en vlees, ook al is de de situatie hetzelfde als bij jou (zelf vegetariër, man eet eigenlijk bijna helemaal vega mee)
Er zitten belangrijke voedingsstoffen in vlees en vis die alleen met veel van een andere voedingsbron zijn te vervangen. Soort van.
Voor een volwassene geen probleem, maar voor een baby lastiger.
4 jaar geleden
Het kan zeker een kindje vega opvoeden. Het is alleen wel belangrijk om goed te kijken dat je baby de voedingsstoffen die in vlees zitten op een andere manier binnen krijgt. Wellicht dat het slim is om contact op te nemen met het cb? Wellicht dat ze je daar ook wat meer tips kunnen geven.