Puur uit nieuwsgierigheid na het lezen van een aantal topics op deze geboortegroep, op het forum en mijn eigen vriendenkring.
Kon na snel zoeken niet een topic vinden waarin dit duidelijk benoemd is.
Hoe zit de verdeling van de zorg voor jullie kind(eren?)
Bij ons is het 55/45 ongeveer. En dan de 55% voor mij. We hebben vaste avonden en de daaropvolgende ochtenden, die wisselen alleen bij uitzonderingen.
Hij: di/do/en zo.
Ik: ma/woe en vrij.
Zaterdag is onze “even kijken wie een dag heeft gehad door werk of borrels oid”-compensatie, dus die verschild per week.
Ook hebben we beide een dag thuis alleen met het kind. In het weekend doen we veel samen, maar is wel 1 dag van het weekend elk “verantwoordelijk” voor het meeste werk. Soms verdelen we de dag in 2.
Ik heb de 5% extra omdat ik eigenlijk alle doktersafsprakan maak en kleding/verzorgingsspullen koop. Maar die zijn dus zeldzaam!
Het is zo bij ons ontstaan omdat mijn vriend het fijn vindt om structuur te hebben (en ik ik te geven). En als wij geen duidelijke afspraken maken trek ik snel taken naar mij toe. We evalueren dit (en de huishoudelijke taken) ongeveer elke 3 maanden.
Ben benieuwd hoe het bij jullie verdeeld is wat betreft zorg en hoe jullie tot deze verdeling zijn gekomen!
Oh, en deze topic is niet bedoelt om te oordelen over de ander. Iedereen doet zijn best en leeft op zijn/haar eigen manier ❤️