1 Reacties
één jaar geleden
Begrijp ik goed dat je nu 3 kinderen hebt maar er dus graag nog 3 bij zou willen maar je man vindt 3 genoeg?
Ik snap dat dit heftig is en vraagt om schakelen. Persoonlijk geloof ik dat kinderen samen iets is waar je allebei achter moet staan, je kunt het niet "voor de ander" doen want dan gaat het mis denk ik. Enige dat je kunt doen is er samen over praten en kijken of er een compromis is, maar je kunt je man niet dwingen om voor nog meer kinderen te gaan. Net zoals hij jou niet kan dwingen om genoegen te nemen met 3, alleen is dan de consequentie dat meer kinderen niet van hem zouden zijn, met alles wat dat impliceert. Ik zeg dus niet dat je je grootste wens moet opgeven, maar wel dat je voor jezelf moet bepalen wat je het belangrijkste vindt. En als de keuze is om bij je man te blijven, dan mag je dit ook echt beschouwen als een rouwproces. Het is niet niks om een droom te moeten opgeven, wat voor droom dan ook. Dus sta jezelf toe om er boos en verdrietig over te zijn, maar praat daar wel over met je man. Zonder hem te verwijten dat hij er niet meer wil, want dat is zijn goed recht. Maar wel door duidelijk te maken dat je tijd nodig hebt om het te verwerken en dat dat niks te maken heeft met hoe goed het wel of niet in je gezin nu gaat. Afscheid nemen van een droom doet pijn en dat hoef je niet weg te stoppen. Succes ♡