3 Reacties
4 jaar geleden
Ik denk dat het t beste is als je dit met je leidinggevende bespreekt. Ik heb een vergelijkbare situatie gehad en hierin is het handig om voor jezelf aan te geven wat voor jou de mogelijkheden zijn om verzuim te voorkomen. Ik vermoed namelijk dat ook jouw leidinggevende liever heeft dat je thuis werkt dan dat je na een korte periode het al helemaal niet aankunt en volledig moet verzuimen vanwege de bekkenpijn. Bij mij hielp trouwens een kussentje op bureaustoel en een voetensturen. Neemt niet weg dat het gewoon echt pijn deed na een hele dag werken.
MOD
4 jaar geleden
Ik herken wel dingen in je bericht!
Helaas zijn wij het niet meer gewend om op kantoor te werken, prikkels zijn daar ook meer dan thuis, wat ook verklaard dat je vermoeider bent dan dat je thuis bent.
Ik heb mijn leidinggevende hier nog niet over gesproken, wij worden gelukkig los er in gelaten op dit moment. Ik moet in de vakantieperiode wel wat vaker op kantoor werken, maar ik weet dat als ik 4 dagen 8 uur maak dat ik als een zombie in de auto terug zit. Mijn reistijd is ook circa 35min enkel.
Ik probeer aantal dagen halve dagen op kantoor te werken. Maximaal 6 uurtjes.
Kwa stoel heb ik er geen last van, maar misschien kan de arbodienst eens naar je instellingen kijken, ik heb mijn stoel ook niet hetzelfde staan als voor mijn verlof.
Mocht het echt niet gaan, blijven aangeven natuurlijk! Ze zullen blij zijn als je nog wat van werk kan verrichten ipv volledig in de ziektewet.
Ik heb vooral last van mijn rug en heel erg raar gevoel in hoofd, vermoeid/hoofdpijn/zweverig/duizelig..
4 jaar geleden
Ik denk dat je op je werk moet overleggen om te kijken of ze voor jou wat meer flexibiliteit kunnen geven.
Voor gewone mensen is het weer naar kantoor gaan al schakelen en hebben mensen al meer last van prikkels, laat staan als je zwanger bent.
Ik heb een hele tijd alleen thuis gewerkt omdat het werken dan wel ging, was heel misselijk de hele dag en ook een reisafstand van 3 kwartier.
Nu gaat het de laatste weken beter, dus ga 1 dag in de week naar kantoor, maar s'avonds moet ik dan niks gepland hebben. Dan lig ik namelijk na het eten op de bank te slapen.
Bij mij zijn ze er gelukkig heel flexibel in! Iedereen leeft gelukkig echt mee. In jou situatie zou ik anders ook een gesprek moeten hebben dat het niet gaat en dat het of een gedeelte thuis of gedeelte ziekteverlof zou moeten worden.
En als thuis werken eerder ging, zou ik denken dat een werkgever liever heeft dat je thuis werkt dan niet werkt.