11 Reacties
3 jaar geleden
Google is mijn beste vriend. Hier wat voorwerk gedaan.
Tip 2: Gebruik citroensap
Het sap van citroenen bevat van nature vele nuttige bestanddelen, waaronder goede zuren. Citroenzuur zorgt er voor dat je appels en peren niet bruinen als je ze hebt gesneden en later op wilt eten. De toepassing is heel simpel: snijdt een citroen open en besprenkel de parten van gesneden appel en peer met het citroensap. De smaak van je fruit zal niet veranderen wanneer het citroensap is ingedroogd, maar het voorkomt wel het bruin worden!
3 jaar geleden
Ik maak fruit en dat vries ik in. Voor onderweg doe ik een paar blokjes in een oud olvarit potje en geef dat op bestemming. Ik vind het goed werken en heb nog nooit bruine potjes gehad
3 jaar geleden
Mijn tip is: ik heb standaard koelelementen in de vriezer en een klein koeltasje. Als we weg gaan maak ik het fruithapje vers. Stop ik het tussen koelelementen in het koeltasje en blijft hartstikke vers. Als het een beetje bruin is kwestie van roeren en klaar. Fruit mag je gewoon een dag bewaren in de koeling.
3 jaar geleden
Misschien eens proberen of je kindje gewoon stukjes eet ipv pureren? Wij nemen gewoon een banaan, nectarine of iets mee en snij het onderweg in stukjes. Of van de banaan kan hij zelf happen of breek stukjes af.
3 jaar geleden
Ik heb kleine bakjes van de prenatal en maak altijd voor 1 week (1 bakje is precies 1 fruithapje) en vries het in. Moment dat we weg gaan of naar de oppas gaan haal ik het eruit en piep het even op. Nooit last van bruin fruit gehad.
3 jaar geleden
Zacht fruit zoals banaan of aardbei kun je gewoon heel meenemen en ter plekke prakken met een vork. Appel en peer kun je in stukjes snijden en met en klein beetje water opkoken en pureren. Als je appel erg zuur is kun je wat rozijntjes meekoken eventueel. Maar meestal maak ik een combinatie van appel en peer. Na het koken en pureren verkleurd dit niet meer.
3 jaar geleden
Je kunt ook hervulbare knijpfruit zakjes kopen, daar zit t lucht dicht in afgesloten en kun je makkelijk onderweg geven. Ik heb die van nom nom (makkelijk want zit de zip sluiting aan de zijkant zodat je grotere vul opening hebt)