15 Reacties

4 jaar geleden

ik volgg

4 jaar geleden

#1. Davitamon is sowieso troep

4 jaar geleden

Ik heb Blue Iron klaarstaan (vloeibaar ijzer supplement). Bij mij was ijzer altijd al aan de lage kant en met de bevalling verlies je wel wat bloed, dus kan geen kwaad om dat aan te vullen. Helpt ook met vermoeidheid... Ook extra vitamine D (ik slik nu ook al extra!). Voor de rest slik ik mijn zwangerschapsvitamines gewoon door en magnesium supplementen voor de nacht. Je hebt ook speciale vitamine blends voor postpartum, maar omdat ik best een goed beeld heb hoe mijn waardes ervoor staan houd ik het hierbij.

4 jaar geleden

De verloskundige had floradix in de bijna-bevallen-info tas gestopt. Vloeibaar ijzer supplement die vooral handig is bij ernstige vermoeidheid en veel bloedverlies/een zwarte bevalling zei de drogist. Ze zei ook dat je zwangerschapsvitaminen doorslikken kan, een multivitamine voor mama's kan. Waar jij je prettig bij voelt. Het bloed dat je verliest is voornamelijk wat er tijdens de zwangerschap is bijgekomen, dus dat wordt na je zwangerschap toch afgebroken door je lijf, als je het niet verliest tijdens je bevalling. Goed eten, drinken, en slapen is het belangrijkste voor het herstel

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Ederisien

De verloskundige had floradix in de bijna-bevallen-info tas gestopt. Vloeib ...
Ik had ook ergens gelezen dat het geen kwaad kan om de zwangerschaps vitamines door te slikken na de bevalling, dus denk dat ik eerst die op maak, van Davitamon, compleet zwanger met visolie. Denk dat ik daarna ga voor hun Compleet Fit. Maar heb nog niets ingekocht, bedenk ik me net

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Selmx

#1. Davitamon is sowieso troep
Waarom?

4 jaar geleden

Reactie op Hepziba

Waarom?
Geen idee, ik slik ook Davitamon Compleet Zwanger met visolie op aanraden van de verloskundige, nota bene. Mij lijkt het prima. Volgens mij iets met 'Davitamon is kunstmatig' of zo 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Davitamon heeft recent ook een grote terugroepactie gehad. De zwanger zonder visolie zat daar ook bij maar die met visolie niet. Denk dat sommigen daardoor ook naar een ander merk zijn gaan kijken. Ik vind zelf die van Laveen fijn, ook voor na de bevalling. Natuurlijk en verkrijgbaar bij Holland and Barrett maar idd duurder dan Davitamon.

4 jaar geleden

Ik krijg b12 injecties, slik magnesium tabletten en neem vitamine d op doktersrecept. Ik zoek alleen nog ijzer tabletten die niet naar ijzer smaken anders ga ik echt over me nek 🤢

4 jaar geleden

Vitakruid mama blijf ik doorslikken. Daarnaast probiotica van Orthica en wil nog een potje magnesium kopen van Orthica. Dat werkt bij mij heel goed op m’n darmen en wil echt echt niet verstopt raken na m’n bevalling. Daar heb ik dus normaal vrij snel last van en met magnesium niet.

VRIEND

4 jaar geleden

Davitamon heeft recent ook een grote terugroepactie gehad. De zwanger zonde ...
Wauw, nóg duurder dan Davitamon! Zal best pittig zijn dan...

4 jaar geleden

Ik zou davitamon ook niet doen. Met die multi's weet je nooit of je eigenlijk genoeg binnen krijgt. Er zit natuurlijk van alles wat in. Misschien heb je wel meer D nodig en minder zink , ik zeg maar wat. Met zo een multi vul je dan eigenlijk net niks aan. Ik laat het door iemand uittesten en zo krijg ik alles op maat. Ook natuurlijke druppels / mineralen zijn het. Je kan ook eerst even bloed laten prikken. Maar doe / slik / neem vooral waar je jezelf goed bij voelt

4 jaar geleden

Solgar Prenatal. Te gebruiken als zwangerschapsvitamine, maar ook voor de periode na je bevalling als je borstvoeding geeft. Compleet en specifiek, al slik ik er zelf vaak nog extra D bij.

4 jaar geleden

Jullie weten dat je ook te veel vitamine D binnen kan krijgen, hè? Er zijn vitaminen die je gewoon uitplast als je te veel krijgt, maar onder andere vitamine D kan je beter even advies inwinnen bij de drogist (die hebben daar een getraind persoon voor) of de apotheek over hoeveel veilig is.

4 jaar geleden

Ik begreep uit je vorige bericht dat je een keizersnede hebt gehad, toch? Misschien kan je bloed laten prikken om te kijken hoe je waardes ervoor staan. Ook is een keizersnede een flinke ingreep en dit kost echt tijd. Zorg voor voldoende rust en de juiste voeding. Ook weet ik uit ervaring (en adviezen) dat ondanks de pijn, lopen/bewegen ervoor zorgt dat je herstel sneller en beter gaat. Uiteraard wel wat mogelijk is en mag met een keizersnede 😉 Ik hoop dat je, je snel een beetje fitter voel. strekte 🍀🍀 Zelf heb ik geen vitamines gebruikt!