27 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben een gietvloer dus heel makkelijk in onderhoud ik gebruik deze droog/nat dweil. Echt super handig en snel gepakt ik ben ook behoorlijke poets dus pak dat ding nog al eens en vind dit echt handig.
https://www.neweco.nl/2in1-vlakmop-set-velcro.html?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Vloerreiniging%2FVelcro%20mopsysteem&gclid=Cj0KCQjwhLKUBhDiARIsAMaTLnHTKF6-DR26XOjE6hLGP8GQ6deh9BC8tl4wlaP94fDYONDH0V9J_EQaAimbEALw_wcB
4 jaar geleden
Hoezo moet schoon zijn? Ze krijgen niets van een stofje ;). Ik stofzuig 1x per dag en etensresten of andere grote zichtbare dingen ruim ik wel op.
Een grote zus maakt best was rommel namelijk!
4 jaar geleden
Reactie op MommySss
Sorry ik ga mijn kind niet in viezigheid laten kruipen
Er is een verschil tussen viezigheid en een stofje! Met kinderen is je vloer nooit school helaas 😐.
4 jaar geleden
Er is een verschil tussen viezigheid en een stofje! Met kinderen is je vloe ...
Mijn tip is: leg de lat niet te hoog voor jezelf. Af en toe loslaten, haalt de stress er een beetje af.
En goed om te weten: tė schoon is niet bevorderlijk voor het immuunsysteem. Dus even laten is best ok!
4 jaar geleden
Die van ons ligt sinds 4 maand op een groot speelkleed omdat ze begon te draaien en tijgeren, dan rond 5 maand en half hebben we een grote grondbox gezet voor haar, foto hieronder.
Dus dan ligt ze steeds proper EN veilig aangezien we ook een hondje hebben en deze komt niet in of aan de box. Nu ze wat begint te proberen kruipen laten we haar al eens op de gewone vloer doen. Dan merk ik ook wel dat haar romper wat stof aantrekt maar ik veeg het dan gewoon wat af 😂.
Wij hebben buiten een gewone stofzuiger een dyson in de keuken hangen. Dat ding is mijn lieve leven 🙌🏻 ik heb ook hele grote swiffer van een halve meter waar nat en droog mee kan opgefrist worden voor tussendoor plus een iRobotje ( we hebben laminaat in de living en deze mopt met nat of droog op tegels is de stofzuiger versie beter ).
Ik heb na 2 maand het idee van constant op een propere vloer een beetje losgelaten. Overlaatst was ik op toilet en kwam ze naar de hal en lag ze daar de vloer te lekken met haar snottebellen neus. 🤷🏼♀️ Ze leeft nogsteeds 😂

4 jaar geleden
Reactie op Denice90
Wij hebben een gietvloer dus heel makkelijk in onderhoud ik gebruik deze dr ...
Bedoel een andere met een intern spray systeem. Je vult dan de stang met water. https://www.thuisschoonmaken.nl/nl/greenspeed-sprenkler-dweilsysteem-1x-mop.html?gclid=CjwKCAjwp7eUBhBeEiwAZbHwkXtEL1S7S9OhXthuO1Syu0c9kT4YR0z5lQFK42o2cT7KHMi_5ywdeBoCigEQAvD_BwE
4 jaar geleden
Ik vind swiffer 10 keer niks 🙈 zelf stofzuig ij 1 a 2 keer per dag en tussendoor een dweil erdoor en soms lukt het ook niet nouja weet dat de dag ervoor gezogen heb met 3 kinderen maak je schoon en na half uur is het hetzelfde als voorheen dus tja😂
Als ze naar het kdv gaan word er ook niet om het uur de vloer gedweild dus ligt er ook weleens wat😊 om maar niet te spreken over al het speelgoed wat van mondje naar mondje gaat🙈
4 jaar geleden
Wij hebben katten en de swiffer gebruik ik regelmatig, ideaal want de doekjes houden stof en haar goed vast en doordat hij compact is kom je overal makkelijk en snel onder en tussen, zoals de box en stoelen. Ook ideaal vind ik de vochtige doekjes die je ervoor kunt kopen, natuurlijk geen vervanging voor dweilen maar werken prima om tussendoor even op te frissen als dat nodig is.
Maar: die vochtige doekjes kun je niet gebruiken op een houten (geoliede) vloer en dat hebben wij op veel plekken in huis. Tips om een houten vloer tussendoor even snel op te frissen zonder een hele emmer sop te moeten maken zijn welkom 😊
4 jaar geleden
Ik Stofzuig 1 keer per week (2 in 1 met dwijlfunctie), zo snel wordt de vloer niet vies hoor. Soms met nat doekje wat opvegen.
4 jaar geleden
Reactie op MommySss
Ach vertel mij wat! Ik werk op een kinderdagverblijf dus daar heb je inderd ...
Dus dan weet je dat de babies daar ook niet altijd op een stofvrije vloer liggen😊 met een swiffer is makkelijk voor tussendoor ik vind het lang niet zo goed als echt stofzuigen (logisch ook kan je niet verwachten) maar daardoor irriteer ik mij eraan🙈 soms doe ik het met een droge dweil werkt naar mijn idee beter Jr hebt van leiffheit goeie dweilen ook voor droog
Ik snap je wel hoor bij m'n oudste had ik dit ook nu heb ik het een beetje losgelaten
4 jaar geleden
Reactie op MommySss
Ja snap ik maar hygiëne is gewoon belangrijk!
Binnen normale proporties, ja. Een beetje stof (stofvrij is trouwens amper te doen tenzij je zin hebt om elke paar uren met een Swiffer rond te gaan), wat kruimels hier en daar of een pluisje dat ronddwarrelt over de vloer is vrij onoverkomelijk. En ook niet meteen onhygiënisch. In een huis wordt geleefd. Maar jouw ‘hygiënestandaard’ ligt duidelijk zeer hoog.
Mijn tip zou zijn ‘laat het een beetje los’. Het lijkt me moeilijk om zo vaak de vloer helemaal schoonmaken vol te houden, maar wie weet lukt jou dat wel. Prima dan. Maar ze gaat groter worden en er gaan alleen maar meer beren op de weg komen qua ‘viezigheid’ denk ik dan.
Wij stofzuigden alleszins 1 keer per dag. Met een kat in huis. Hier was dat meer dan voldoende om het bij te houden.
VRIEND
4 jaar geleden
Ik ben blij met de reacties in deze topic. Ik stofzuig haast nooit omdat ik dan last krijg van mijn rug, dus ik ga inderdaad de droge dweil en natte opties maar weer opgraven. Zeker onder zijn eetstoel is het echt niet mooi meer! Niet dat hij al de grond heeft aangeraakt; speelkleed. Maar dat gaan we niet eeuwig volhouden...