6 Reacties

3 jaar geleden

Wij passen nu het omcirkelde schema toe, zonder de fles tussen haakjes en met wat stukjes brood erbij! Dit voedingsschema heb ik gevonden op de website van Kind&Gezin 😇

3 jaar geleden

Als je je echt zorgen maakt, zou ik contact opnemen met het CB. Zelf ben ik van mening dat als een kindje honger heeft hij dat echt wel laat horen. Hij zal er genoeg aan hebben. Maar dat is met mijn kindje, ik zie dat zij goed groeit en er goed uit ziet. Als je hier aan twijfelt, ga dan altijd je eigen gevo achterna!

3 jaar geleden

Gevoel*

3 jaar geleden

Wij houden zoveel mogelijk schema van de kunstmelk aan. Zitten nu op 4x 180 + 6 schepjes en tussendoor een keer fruit en groente. Maar gemiddeld genomen denk ik de helft van wat jij schrijft. Dus lijkt me niet verkeerd wat je doet. Overigens willen wij juist minder flesjes melk want wij begrepen van het CB dat juist in de groente/fruit de voeding zit (voor baby’s onze leeftijd) en niet zozeer meer in de (kunst)melk. Mocht je twijfelen: je kunt heel laagdrempelig chatten met het CB. En ik denk dat je kleine het wel aangeeft als het te weinig zou zijn! Succes!

3 jaar geleden

Onze zoon precies hetzelfde. Alleen in de ochtend melk 210+7 waarvan hij max 100 cc drinkt, van de rest maak ik pap ( fijne granen) en geeft ik met de lepel. Voor het slapen gaan 0.5 potje fruithapje. Middag brood en vul ik aan met 120+4 ( drinkt bijna niets, vul ik ook aan met pap). Dan rond 16 uur groentehapje ( vaak heel potje) en om 19.30 uur geef ik nu pyjama papje, omdat hij de gewone opvolgmelk weigerde. Pyjama papje gaat er helemaal in. Ik ben ook onzeker of hij noet te weinig melk binnen krijgt, voor de geruststelling ga ik morgen een keer extra wegen en meten. Onze zoon was een stille hongerige baby, die huilde niet als hij te weinig voeding binnen kreeg. Volg je gevoel en ga desnoods ook een xtje extra wegen/meten. Succes

3 jaar geleden

Ook ik merk dat mijn jongetje van bijna 7 mnd niet meer veel behoefte heeft aan melk… Ik bied nog wel 3x flesjes aan van 210+7 scheppen.. vaak laat hij de middag en avond flesje voor de helft staan.. soms maak ik me dan zorgen maar hij zal het wel beter weten waar hij behoefte aan heeft.. Sinds paar dagen ook geen fijne granen meer in zijn laatste fles.. ik heb liever dat hij de melk drinkt dan de granen. Verder eet hij al redelijk netjes zijn fruit/ groente en bruinbrood op 🫶🏼🐥