23 Reacties

één jaar geleden

Misschien zelf laten pakken? Met ze handen?

één jaar geleden

Reactie op Tutje

Misschien zelf laten pakken? Met ze handen?
Hij kan nog niet overweg met bestek alles valt op de grond

één jaar geleden

Onze zoon eet inderdaad met zijn handjes. Hij heeft een vork in zijn hand maar pakt toch alles met zijn handje van zijn bord. Hij wilt het echt zelf doen anders eet hij ook niet zoveel.

één jaar geleden

Hi ik lees even mee. Mijn dochter eet de warme maaltijd wisselend maar eet lang niet zoveel als wanneer ze potjes or hapjes at. Deze weigert ze nu ook. Ik maak me soms ook wel zorgen dat ze niet alle voedingsstoffen binnen krijgt dus vind het een goede vraag van je! 😊

één jaar geleden

Reactie op MamaSavi

Onze zoon eet inderdaad met zijn handjes. Hij heeft een vork in zijn hand m ...
Ook bijvoorbeeld rijst of pasta?

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Ook bijvoorbeeld rijst of pasta?
Met pasta wel inderdaad, rijst geef ik wel met een lepel en dat laat hij toe. Als er groentes of vlees tussen zit wat hij met zn handjes kan eten dan doet hij dat en schep ik de rijst tussendoor met de lepel. Dan heeft hij toch het idee dat hij zelf eet

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Hij kan nog niet overweg met bestek alles valt op de grond
Bij ons ook niet. Maar ik laat gewoon zoveel mogelijk het zelf pakken. 😋

één jaar geleden

Reactie op Novemberwondertje

Hi ik lees even mee. Mijn dochter eet de warme maaltijd wisselend maar eet ...
Owja ze eet hier trouwens zelf met haar handjes want anders wordt ze vaak heel boos en eet ze niets 😅

één jaar geleden

Reactie op Novemberwondertje

Owja ze eet hier trouwens zelf met haar handjes want anders wordt ze vaak h ...
Misschien ligt hier toch daar het probleem. Alleen krijg ik echt een error als ik voor me zie dat hij het eten overal insmeert en weggooit behalve het in zijn mond te stoppen 😭😂. Moet het toch maar eens gaan proberen

één jaar geleden

Probeer eens een gezonde groentewrap te maken. Fijngesneden groente met gehakt of kip en kruiden roerbakken, klein beetje kaas ertussen en dan in de wrap tussen de contactgrill (of tosti-ijzer oid). Net een tosti en vol gezonde voedingsstoffen. Of maak een smoothie met spinazie of een andere groente! Onze favoriet: Halve liter volle yoghurt, 125 gram mangoblokjes uit de vriezer, een grote banaan, 100 tot 200 gram spinazie erin en optioneel wat havermout erdoor. Lekker blenden en drinken maar met z'n allen. Ons ventje rommelt ook wat aan met z'n avondeten. Dit is al vanaf 9 maanden zo. Soms gaat het goed, soms is het drama. Hij is 77cm lang en weegt nog geen 8.5 kg met 14 maanden, dat is vrij licht. We mochten van het cb ook gewoon yoghurt, fruit of brood als avondmaaltijd geven. In ieder geval niet zonder eten naar bed.

één jaar geleden

Ik heb inmiddels deze besteld, en ga voor de zekerheid de laatste fles ‘S avonds Ipv halfvolle melk toch maar weer kunstvoeding geven tot hij iets beter gaat eten

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Misschien ligt hier toch daar het probleem. Alleen krijg ik echt een error ...
Dat hoort er toch ook een beetje bij ben ik bang. Ik denk altijd maar dat het goed is voor ze om allemaal verschillende texturen met hun handen te voelen. Het schijnt dat afkeur voor bepaalde texturen en voor bepaalde soorten eten hiermee ook voorkomen kunnen worden. En met bestek eten zal toch niet in één keer goed gaan. Oefening baart kunst. Ik laat mijn zoontje de lepel vasthouden en ik help hem door het uiteinde van de lepel/vork te pakken en zijn hand te sturen. Hij kan nu wel de beweging van het scheppen/prikken, maar 9 van de 10 keer zit er niks op. Dat is voor nu ook nog niet iets wat ze moeten kunnen. Maar mijn zoontje vindt het geweldig om het zelf te mogen doen en eet hierdoor veel beter dan wanneer ik hem niet zelf laat eten.

één jaar geleden

Reactie op MamaSavi

Met pasta wel inderdaad, rijst geef ik wel met een lepel en dat laat hij to ...
Ja ik doe dit precies zo. En ik zorg ook dat er altijd wel wat bij zit dat ze zelf kan pakken.

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Misschien ligt hier toch daar het probleem. Alleen krijg ik echt een error ...
Dat kun je helaas niet voorkomen. Dat hoort echt bij het leerproces ben ik bang. Alleen door zelf te oefenen kun je het leren. Liever na iedere maaltijd even de boel afdoen, dan dat je kindje te weinig binnenkrijgt toch? Ik zit er zelf ook helemaal niet op te wachten, die zooi, maar ja accepteren en loslaten. Het is niet anders. Ik probeer mijn dochter wel te leren dat op de grond gooien nuet mag (en vooral dat op het bordje leggen wat je niet wil wel de bedoeling is) En netjes haar mondje afvegen met een doekje (ik heb stapels van die doekjes in de was iedee dag). Dat gaat ze me nu wel nadoen. Ze veegt zelfs al af en toe netjes de tafel af als ze er bijv yoghurt op heeft gesmeerd. Succes!

één jaar geleden

Mijn zoontjes is dol op die fruitzakjes en wordt al helemaal wild als die er 1 ziet Nu heb ik van die herbruikbare knijpzakjes gekocht, die ik dus zelf kan vullen Hierin doe ik wisselende dingen Varieert van zoete aardappel/ wortel mango / spinazie/ banaan/bieten etc Mix dat door elkaar en zo krijgt hij uiteindelijk toch best nog wel wat binnen Ik merk dat ik me me dan wat minder druk maal als die weer een periode heeft en niet wil eten

één jaar geleden

Reactie op MamaSavi

Met pasta wel inderdaad, rijst geef ik wel met een lepel en dat laat hij to ...
Ik heb pasta gemaakt en ga hem zo zelf proberen te laten eten. Doe je het dan op een bordje/bakje en op het plateau van zijn kinderstoel leggen?

één jaar geleden

Hij laat het precies staan😂

één jaar geleden

Ik heb het voorgedaan maar hij doet er niks mee. Nu speelt hij met een lepel en vork en de pasta. Maar lijkt niet geïnteresseerd om het in zijn mond te stoppen

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Ik heb pasta gemaakt en ga hem zo zelf proberen te laten eten. Doe je het d ...
In het begin legde ik gewoon hapje voor hapje op z'n plateau. Daarna pakte hij het van zn bordje

één jaar geleden

Reactie op MamaSavi

In het begin legde ik gewoon hapje voor hapje op z'n plateau. Daarna pakte ...
Dit werkte in ieder geval niet