20 Reacties

3 jaar geleden

Ik ga gerust weg, steeds nog gedaan, dan slaapt ze wel in de wagen, en als er een bedje of box is slaapt ze daar of op een speelkleed.. het is nooit echt een probleem eigenlijk😊😊 al kan het per kindje verschillen

3 jaar geleden

Ik probeer het middag slaapje thuis te doen indien mogelijk omdat die relatief langer is / moet zijn. Als de andere slaapjes niet thuis zijn probeer ik dat in de wagen te doen of te combineren met bijv een autorit.

3 jaar geleden

Ik probeer dingen wel buiten die dutjes te doen, maar sowieso 2 dagen in de week lukt dat niet (als we weekend hebben en iets gaan doen of moeten doen) en dan blijft hij wakker of slaapt iets later. Dan doen we de volgende dag weer de dutjes thuis of haalt hij het in op de opvang.

3 jaar geleden

Ik blijf er wel voor thuis.. ze slaapt 2x op de dag. Soms ben ik in de ochtend even weg, wat maakt dat ze dan soms wel wat later op bed komt. Maar heb nog een zoontje die in de middag slaapt, dus dan liggen ze ook vaak rond dezelfde tijd te slapen. En als ik wel ergens heen ga / of in plan, dan kijk ik of ze daar bijv even kan slapen. In de wagen kan ze wel slapen, alleen dat zijn echt maar 'powernapjes' van half uurtje en in bed is het al wel gauw 1,5 tot 2 uur. Maar elk kind is weer verschillend he ;) gewoon je eigen weg in vinden en zoeken !

3 jaar geleden

Ik neem ze ook gewoon mee. Als ze moe is slaapt ze overal: in de buggy, de fietskar, op een doek, in een ander bedje... Ze heeft dan soms wel het comfort van borstvoeding nodig als opstapje. Haar dutjes verschillen van 30 min tot 2,5u... Dus ik doe mijn ding en probeer haar te laten slapen wanneer ze vertrokken is, maar dat lukt niet altijd als ik me moet verplaatsen 🤷‍♀️ maar dan is haar volgende dutje over het algemeen wat langer, dus ze haalt wel in wat ze nodig heeft 😉.

3 jaar geleden

Met 3 kids die op verschillende tijden slapen zou ik een kluizenaar worden 🙈 dus het is niet dagelijks en het belangrijkste vind ik het lange middagdutje van me zoontje van 20 mnd omdat hij niet in de wagen of auto slaapt. de kleine slaapt overal wel gemakkelijk gelukkig! Maar we gaan er zeker weleens op uit hoor ook tijdens slaapjes maar wat hier eerder is gezegd het verschilt per kind me zoontje kon alleen maar in zijn bedje thuis slapen en nog steeds weigert hij overal te slapen dus dat maakt het soms wel lastiger

3 jaar geleden

Ik probeer zo veel mogelijk haar nu thuis in bed te laten slapen. Maar soms wil ik ook echt even wat leuks doen en dan als ik bijvoorbeeld ga lunchen met een vriendin dan slaapt ze wel in de wagen. Vaak is dit dan wel iets korter dan thuis maar dan slaapt ze wel met t volgende dutje weer bij. Maar probeer er wel zo veel mogelijk om heen te plannen

3 jaar geleden

Goeie vraag, ik worstel er ook mee! Ik heb steeds gezegd dat ik niet zo'n onflexibele moeder wil worden en gewoon er op uit wil gaan etc etc. Maar gezien ze nu zo lekker gaat op haar ritme vind ik het toch lastiger. Waar kan probeer ik er rekening mee te houden. Ze slaapt 2x per dag nu. Maar in het ochtenddutje word ik steeds flexibeler. Al kan ze het nog niet zo goed hebben om die over te slaan. En soms lukt het haar ook niet om dan in de kinderwagen of auto te slapen. Tja dan is het soms even een minder gezellige ochtend 😅. Maar ik doe het nog niet zo vaak. Voor het middag slaapje zorg ik wel dat ik thuis ben. Of we zijn ergens (opa of oma) waar ze naar bedje kan. Nouja geen idee of je hier iets aan hebt, lekker kort verhaal ook haha. Maar ik ben ook benieuwd hoe anderen dat doen met het middag slaapje bijvoorbeeld 😘.

3 jaar geleden

Wij proberen meestal wel thuis te zijn, want daar slaapt ze toch het beste, maar we gaan ook gerust eens weg. Anders kun je bijna niks meer doen.. het is toch nog vaak eten, drinken, 2-3 uurtjes spelen en weer slapen. In 2-3 uur kan ik niet altijd heel veel doen buiten de deur (reistijd erbij en dan zit je al snel op langer) Ze slaapt gelukkig ook goed in de auto, dus als ik ver weg ga, dan ga ik rond haar slaapje rijden en slaapt ze daar een uurtje. En wat anderen al zeggen: de volgende dag/dagen weer lekker thuis en bijslapen. Onze meid is zo nieuwsgierig en slaapt tegenwoordig niet zo heel goed meer in de wagen.. ze wil alles zien Haha Laatst waren we een dagje weg en had ze twee keer een kwartiertje geslapen (in de auto op heen- en terugweg). Savonds heeeeelemaal oververmoeid 🙈 Maargoed, dat komt bijna nooit voor ;)

3 jaar geleden

Wij proberen juist het 1e dutje in bed te doen zodat die in ieder geval goed is. Als die goed is, gaat het 2e dutje vaak beter. Als die dan toch minder is, weet ik wel dat hij al veel slaap gehad heeft. We zijn nu op vakantie en gaan graag naar het strand of erop uit. Dan proberen we dat er in ieder geval 1 dutje op bed gedaan wordt, maakt niet uit welke 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

De meeste dagen doet ze de dutjes thuis in bed. Maar een paar keer per week ook in de kinderwagen, auto of campingbedje bij iemand thuis.

3 jaar geleden

Ik regel altijd alles dat ze steeds thuis in haar bedje kan slapen, zo behoud ze wat haar ‘schema’ 😊

3 jaar geleden

Nee, daar hou ik totaal geen rekening mee. Als ik de stad in ga slaapt ze heerlijk in haar kinderwagen. Als ik ergens ver moet (komt zelden voor) slaapt ze in de autostoel. En als we op bezoek gaan slaapt ze daar. Ik doe niet moeilijk. Wel hou ik er rekening mee dat dit niet dagen achter elkaar doe. Ikvind het ook wel belangrijk dat ze gewoon haar dutjes in haar eigen bed doet regelmatig

3 jaar geleden

Nee zeker niet! Lekker op pad en slapen waar het uitkomt (is dan ook wel een hele makkelijker baby/slaper). Maar vinden het zelf ook heel belangrijk om ons kindje overal aan te laten wennen en vooral niet te veel naar schema’s en regels te leven. Dit werkt voor ons. Geloof dat het vooral belangrijk is dat je volgt wat werkt voor je/jullie!

3 jaar geleden

Hij slaapt niet meer in de kinderwagen maar in het weekend doen we niet elk slaapje thuis. We gaan wel eens wat doen en dan slaapt hij bij opa en oma of we nemen het campingbedje mee zodat hij daarin slaapt. En anders gaan we weg na de grote middagdut en zijn weer terug voor de volgende dutje

3 jaar geleden

Reactie op MommySss

Nee, daar hou ik totaal geen rekening mee. Als ik de stad in ga slaapt ze h ...
Volledig hetzelfde hier 🙂

VRIEND

3 jaar geleden

Bij ons jochie is er geen pijl op te trekken of/wanneer hij gaat slapen overdag. We doen daarom gewoon alles en hij slaapt snel en makkelijk in de wandelwagen en in de auto. Geen enkel probleem hier.

3 jaar geleden

Ons zoontje slaapt alleen in bed of in de Maxi Cosi in de auto dus daar houden wij rekening mee. We plannen het dus altijd zo dat hij kan slapen in zijn bed of in de auto (de rit moet dan dus ook lang genoeg duren). Tussen slaapjes kan hij makkelijk 3 uur wakker zijn en dat is voor mij nu genoeg om iets in te ondernemen.

3 jaar geleden

Wij gaan gewoon lekker ons gangetje. Ze slaapt wel als ze moe is. Geen vaste schema's. Ze is vrolijk en doet het er goed op, dat verschilt natuurlijk per kindje wel..

3 jaar geleden

Ik hou wel een beetje rekening met zijn slaap tijden. Middag slaapje vind ik wel belangrijk om thuis te wezen. Ochtend slaapje doen we dan zo dat die het in de auto doet. 😋