8 Reacties
één jaar geleden
Wij vliegen a.s maandag voor de 3e keer. De eerste keer met 9 maanden gewoon op schoot. Met 14 maanden curaçao hebben we een stoel erbij geboekt, en dat hebben we nu weer gedaan. Onze zoon kan echt niet op schoot blijven zitten en voor ons viel de prijs mee voor een extra stoel te boeken. Hij kan dan gewoon bij onze voeten staan en op zijn eigen stoel spelen.
één jaar geleden
Ik zou ook aanraden om een eigen stoel te nemen. Wij zijn een paar maanden terug ook met het vliegtuig op vakantie geweest en hadden het geluk dat zowel de heen als de terugvlucht niet vol zat waardoor hij zijn eigen stoel had. Hij moest tijdens het landen en stijgen wel op schoot en dit vond ik al lastig genoeg, want hij bleef niet stil zitten.
Door de extra stoel kon hij ook gaan liggen, staan, op zijn stoel spelen. Op schoot was dit echt onmogelijk ook gezien de stoelen vaak redelijk dicht op elkaar staan wanneer je binnen de eu vliegt. Ook had ik niet geweten hoe ik zelf wat had kunnen eten en drinken want daar was dan gewoon geen ruimte voor.
één jaar geleden
Wij zijn met ons zoontje naar Portugal gevlogen toen hij 18 maanden was. Zonder extra stoel. Ik zag er enorm tegenop omdat hij geen 2sec stil kan zitten en enorm veel energie heeft. Viel allemaal reuze mee (alleen even gehuild bij het landen, omdat ie vast in de riem moest zitten en z’n middagslaapje had overgeslagen😅)
Beste tip die ik je kan geven: boek stoelen helemaal achterin het vliegtuig (als dat kan). Daar is vaak het keukentje etc van het personeel. Ons zoontje heeft daar de hele vlucht lekker mogen spelen. Hielp erg mee dat het personeel super relaxt was. Veel plezier, komt echt helemaal goed!
één jaar geleden
Reactie op Lelo88
Wij zijn met ons zoontje naar Portugal gevlogen toen hij 18 maanden was. Zo ...
Superfijn je reactie. Mijn zoontje zit inderdaad ook geen twee minuten stil. Heen heb ik eerste rij vooraan geboekt maar terug wel helemaal achteraan. Je reactie geeft me goede moed. Nogmaals heel erg bedankt
één jaar geleden
Onze zoon is 21 maanden en dit jaar al 4 keer gevlogen. Ene keer gaat net wat makkelijker dan de andere keer. Maar meestal is hij veeeeel makkelijker dan mijn dochter van nu 9 maanden (en dus ook al 4 keer gevlogen). Paar tips
- Netflix tekenfilms downloaden
- genoeg kleine snacks meenemen, waar hij even mee bezig is (stokjes, chips, rozijnen)
- bij action 10 cadeautjes halen voor 5 euro en inpakken (denk aan plastic spin, fidget toys, prullaria) en als hij vervelend wordt eentje geven en laten uitpakken. Daar zijn ze ook wel even zoet mee.
Wat ik het meest fijn vindt qua vlucht tijden is als je sochtends heel vroeg vliegt (7/8 uur) en dus al snachts op moet staan. Dan zijn ze heel moe tegen de tijd dat ze in het vliegtuig zitten en slapen ze meestal nog wel een uurtje.
De tijd gaat super snel voorbij, wij hebben wat langere vluchten gehad (3/4 uur), helemaal met maar 1 kind. Wij hebben er allebei 1 op schoot, dat is pas afzien 🤪.
Succes!
één jaar geleden
Hey!
Wij zijn toevallig met ons dochtertje (die ook zo druk is en niet kan stilzitten) wezen vliegen. We wilden eerst kort om te kijken of ze het aan kon. Naar Turkije (uitnodiging van m'n turkse (stief)vader).
Ook zenuwachtig van te voren. Goedkope cadeautjes gekocht voor de zit in het vliegtuig... want slapen doet ze ook niet overdag.
Haha....
Ze sliep heen 2 uur lang. Heeft een uur lekker vrolijk gespeeld en een halfuurtje naar buiten gekeken.
Terug hetzelfde...
Sindsdien als ze vliegtuigen ziet wordt ze helemaal gek! Ze vindt ze geweldig en wil gelijk mee🤣
We willen aankomend jaar als het financieel mee zit verder gaan. Het liefst weer naar de USA (zijn mijn man en ik in 2019 heen geweest) en anders naar Curaçao of Bonaire in een kindvriendelijk all inclusive hotel.
Misschien verstandig; download van te voren leuke korte filmpjes, liedjes en/of spelletjes.
Dit gaf ons ook wat adem. (Op de terugweg wilde ze tijden het landen lopen en ging toen even huilen, dat filmpje was echt een goede afleiding)
Veel vakantie plezier en geniet lekker!!