9 Reacties

4 jaar geleden
Ik heb er een gehad en had eerlijk gezegd helemaal geen symptomen. In het ziekenhuis wel aangedrongen op een vroege echo maar dat was puur gevoel wat ik niet kon omschrijven. Het hartje klopte maar het zal buiten de baarmoeder helaas
Steekjes horen ook gewoon bij een gezonde zwangerschap dus daar zou ik niet te bang voor zijn

4 jaar geleden
Ik heb van week 4-7 regelmatig last gehad van steekjes in mijn buik en een irritante pijn in mijn lies. Heb ook regelmatig de angst gehad voor een bbz, maar denk dat dat gewoon de onzekerheid/angst van jezelf tot de eerste echo is.. Het zit gelukkig bij mij op de juiste plek!

4 jaar geleden
Ik heb een ontsteking aan mijn eileider gehad. Toen ik 17,5 jaar oud was. Nooit is mij verteld dat dit de kans op een bbz zou vergroten. Ben nu zwanger voor de vijfde keer en geen enkele is een bbz geweest. De grotere kans er op is nog steeds een kleine kans. Niet veel groter dan wanneer je die infectie niet zou hebben gehad.

4 jaar geleden
Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad die escaleerde waardoor mijn eileider gescheurd is en meerdere slagaders in mijn buik en bijna 3 liter bloed verloren ben en een bloedtransfusie als gevolg
Ik merkte lage buikpijn en een druk op mijn Anes, later viel ik ook steeds weg en ben ik uiteindelijk met ambulance afgevoerd en in shock geraakt
Een van de grootste kenmerken van een gescheurde eileider is hevige nek/schouder pijn aan 1 kant in combi met die buikpijn. Bij mij zijn hierdoor veel fouten gemaakt door artsen omdat zij zelf de signalen niet goed kenden en uiteindelijk is mijn verhaal is een landelijk huisartsen blad gekomen
Dus nogmaals... hevige nek/schouder pijn, buikpijn en drang om te poepen wat niet lukt
Ik was 9 weken zwanger
Helaas is je hcg waarde nog gewoon aanwezig en kunnen ze dit alleen via bloed en soms een echo zien
Als je nog vragen heb stel ze gerust
Succes!

4 jaar geleden
Helaas heb ik ook een bbz gehad. Ik had vanaf dag 1 na positieve test iedere dag bloedverlies en heb een avond echt gigantische pijn gehad thv mijn linker lies. Wist niet meer hoe te staan/zitten/liggen. Later bleek dus dat dit mijn oprekkende eileider was.
De kans op een bbz is niet zo groot, dus probeer positief te blijven! Erg lastig weet ik, want alles voelt anders en nieuw etc. Maar zonder bloed en echt hevige pijn zou ik me niet zoveel zorgen maken 💪🏼

4 jaar geleden
Dank jullie wel voor de antwoorden! Ja er zit iets meer verhaal achter, want zou aanstaande vrijdag onderzoek krijgen naar doorgankelijkheid van mijn eileiders maar nu hoeft dat dus niet meer door te gaan.... alleen, wat nou als het er toch in is blijven steken. Samen met die gevoeligheid in de rechter onderbuik zit het me niet heel lekker. Ga misschien wel vragen om een vroege echo, denk dat ze dat rond 5 al kunnen zien niet?

4 jaar geleden
Nee dan kunnen ze dat nog niet zien waarschijnlijk
Alleen kunnen ze kijken of er iets in je baarmoeder zit als dat geval is is het goed en zo niet en die is leeg en jij test nog steeds positief dan moeten ze je om de dag prikken om te kijken of je hcg afneemt en blijft die hoog dan zou het buitenbaarmoederlijk kunnen zitten succes maar ik zou zekers even bellen hoor!

4 jaar geleden
Bij mij waren er helemaal geen symptomen. Behalve de dag dat het volledig mis ging. Toen kreeg ik in de ochtend wat krampjes en in de loop van de dag een bepaalde pijn waardoor ik niet kon ontspannen om te plassen. Na zoveel tijd kreeg ik zóveel pijn dat ik niet meer kon zitten/liggen of staan. Vanaf dat moment duurde het niet lang voordat ik op de OK lag ivm gescheurde eileider.
Maar ‘voorsymptomen’ de 7 weken daarvoor? Nee die waren er niet.