11 Reacties

7 maanden geleden

volg

7 maanden geleden

Ja hier precies hetzelfde sinds een week Rond 5:45/6:00 (huilend) wakker. Ik ga hem dan wel nog troosten, heel soms valt hij dan nog een half uurtje in slaap. Ik dacht zelf misschien een slaapregressie. Dit omdat het middagslaapje niet van harte gaat

7 maanden geleden

hoe lang is het middag dutje bij jullie momenteel en van hoelaat tot hoelaat ligt hij dan in bed. ik heb ook dat onze dochter met vlagen heel vroeg wakker is lees tussen 5 en 5.30 ergens. maar moet ook zeggen dat ze dit wel langer doet al. ik ondervind geen verschil of ik haar nou 1.5 uur laat slapen tussen de middag. of laat slapen hoe lang ze wil. of ik haar vroeg in bed doe of wat later het maakt allemaal niks uit....

7 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Hij kan tussen de middag slapen van 11:30u tot 13:30u. En ja misschien is het wel lang, maar hij gaat in de avond dan ook weer later naar bed. Op de opvang slaapt hij vaak een klein uurtje en zelfs dan redden we het niet altijd om hem om precies 19:00u in bed te stoppen, want hij gaat of douchen of in bad. Daarna stoeien we nog wat op bed, poets ik z鈥檔 tandjes en lees ik een boekje voor. Uiterlijk 19:30u ligt hij er in en ook dan wordt hij vroeg wakker. Ik wil die middagdutjes ook niet echt inkorten, dus misschien is het ook mijn eigen schuld, maar hij verbruikt veel energie en lijkt het in de middag nog wel nodig te hebben 馃槄

7 maanden geleden

Hoi hoii, hier eentje die altijd al een vroege vogel is geweest. (06.00 is gemiddeld) Paar weken terug hadden wij ook weer even een periode 05.15/5.30. Ik kan uit ervaring zeggen; het maakt allemaal niks uit wat je doet馃槀 Helaas. Althans, hier dan. Korte middagslaapjes, lange middagslaapjes, vroeger of later naar bed. Ik werd er heel chaggerijnig van maar heb het idee toch maar gewoon losgelaten en geaccepteerd, dat maakte het iets beter te doen. En inmiddels is ie vanzelf weer tot 06.00/06.15 gaan slapen. (Alleen wordt ie nu ineens vaak rond 00.30 wakker 馃ゴ maar dat terzijde) Zet em op 馃挭馃徏

7 maanden geleden

als het nooit geweest is dan zal waarschijnlijk het middagdutje te lang zijn. 1 keer proberen om het te verkorten is te weinig om effect te zien. zeker 1 tot 2 weken het dutje inkorten en zien if hij dan weer later wakker wordt.

7 maanden geleden

Ik zie de tip er nog niet tussenstaan maar hier hielp het om hem wat warmer te kleden, werd dus waarschijnlijk door de kou wat eerder wakker (6:00 nu weer 7:00 of, als wij er niet uit hoeven, nog later)

7 maanden geleden

Reactie op stefstef

Ik zie de tip er nog niet tussenstaan maar hier hielp het om hem wat warmer ...
Heb dat inderdaad daarna gedaan en het lijkt te werken. Nu de nachten weer iets minder koud zijn gaat het ook weer goed en is het weer later dan 5:30u

7 maanden geleden

Reactie op Marlot87

Ik heb precies hetzelfde. Hij kan tussen de middag slapen van 11:30u tot 13 ...
Sinds ik de middag dit ingekort heb van 2 tot 2 en half uur na 1 uur slaapt mijn dochter weer rustig en slaapt uit. Ipv van tussen 3 en 5 uur snachts wakker word worden. Denk dat jou kindje te lang slaapt. Snap het wel ik vond die 2 uren heerlijk!!. Maar ja die nachten niet en vroeg wakker worden.

7 maanden geleden

Reactie op Lelo88

Hoi hoii, hier eentje die altijd al een vroege vogel is geweest. (06.00 is ...
Same here! Altijd een vroege vogel en nu ineens is het weer 5-6 uur 鈥榮 ochtends. We proberen het maar een beetje los te laten. Toevallig was het vanochtend weer 6.30 馃コ. En we hebben het middagslaapje ingekort naar 1,5 uur, dat helpt ook wel iets misschien.

VRIEND

7 maanden geleden

Ja, sinds de nachtvoedingen eruit zijn is half 5 het moment waarop hij weer mag drinken op z'n vroegst, en vanaf dat moment is hij niet meer te stoppen. hij valt dan meestal pas weer in slaap rond half 6, tot een uur of 7. daarna is hij echt klaar met slapen. standaard.