13 Reacties
5 jaar geleden
Ik wil ook graag een vroege echo. Ik heb al een verwijzing naar het ziekenhuis dat ik daar onder controle moet, kan ik dit dus gewoon aanvragen?
5 jaar geleden
Reactie op anoniem010010182
Ik wil ook graag een vroege echo. Ik heb al een verwijzing naar het ziekenh ...
Bij het echo centrum hier kun je voor 30 euro een pret echo maken vanaf 6 weken
5 jaar geleden
Ja ik doe ook een vroege echo bij 7 weken. Kan namelijk niet wachten om het mensen te vertellen maar wil eerst weten of er wel echt iets zit😂
5 jaar geleden
Zelf bewust niet stel je bent toch minder ver dan gedacht zie je ook geen kloppend hartje wat me weer super onzeker lijkt maar ik krijg bij 8 weken dan een echo zie bij jou 10 weken pas.
Ik zou zeggen lekker doen als je het graag wilt en het je meer rust geeft😊 lijkt me ook fijn als je er eerst zo laat pas achter kwam om er nu zo vroeg mogelijk van te genieten dus snap het heel goed hoor!
5 jaar geleden
Ja ik doe ook een vroege echo bij 7 weken. Kan namelijk niet wachten om het ...
Jaaa ik kan ook echt niet wachten tot ik het iedereen kan vertellen ik ben echt een flapuit 😂
5 jaar geleden
Ik kreeg de optie, ze zei dat ze het normaal vanaf 10 weken plus deden, tenzij je zelf graag eerder wilt dan kan het vanaf 7,5 week, maar wel inwendig. Ik heb daar wel voor gekozen. Volgens mijn berekeningen ben ik op t moment van de echo 8 weken zwanger!
5 jaar geleden
Ik ben aan het overwegen om een vroege pretecho te doen... Ben nu 6+4 en heb de echo over 9 dagen, maar ben zó zenuwachtig dus 9 dagen duurt dan nog héél lang...
Een echo met 10+3 zou ik ook heel laat vinden! Misschien dan inderdaad een vroege pretecho overwegen.
Jeetje pas met 24 weken ontdekt dat je zwanger was! Dan had je dus ook niet veel symptomen (zoals misselijkheid). Dat vind ik een geruststelling want ik heb ook geen symptomen momenteel...
5 jaar geleden
Ik had bij mijn dochter een echo met 6+3. Werkelijk niks te zien. Alleen een knipperde stipje. Die echo zegt me dus ook niet zoveel. Het is nog zo klein allemaal. Dit keer een echo met 8+3. En dat vind ik eigenlijk wel prima. Dan zie je al echt de verhouding hoofd / lichaam. Soort cocon. 🤣 Dus nog even geduld.
5 jaar geleden
Hoi! Nou, al meer mensen hier hebben het aangegeven; gewoon doen wat goed voelt! :)
Ik had zelf 15 april echo staan en ben dan ongeveer 10 weken.
Ben al even lid van dit forum en door alle berichtjes hier over vroegere echo's begon het bij mij ZO te kriebelen dat ik nu ook een vroege echo (7 weken) heb gepland 😅 had niet gedacht dat ik dat wilde, maar toch wel!
5 jaar geleden
Ik dacht 6+4 te zijn bij de eerste echo, maar was een week minder ver. Geen hartje, niks echt te zien. Nu zit ik nog een week in spanning om te kijken of er volgende week wel een hartje is, of dat het kindje vorige week gestopt is met groeien en er dus een mk aankomt. Bij een volgende zwangerschap zou ik geen vroege echo meer willen doen om die reden. Ik zou wachten tot de minimaal acht weken. Maar dat is mijn ervaring :)
5 jaar geleden
Reactie op Pien1987
Ik ben aan het overwegen om een vroege pretecho te doen... Ben nu 6+4 en he ...
Mijn vader was destijds net overleden mijn huisarts hield tot 23 weken vol dat ik waarschijnlijk gewoon stress had tot ik mijn dochter voelde bewegen.
5 jaar geleden
Wat thalissa98 zegt je kunt voor een niet al te groot bedrag gewoon een afspraak maken bij een echo centrum.
Mijn verloskundige heeft mij gewoon een afspraak laten maken om met +/- 3 weken een echo te maken ben dan ongeveer 8 a 9 weken zwanger (waarschijnlijk ook vanwege een onregelmatige cyclus)