14 Reacties
4 jaar geleden
Wij geven de laatste rond 19.00 uur, omdat ze daarna in haar diepe slaap valt. Wakker maken heeft geen zin. Ze drinkt dan bijna niets en maakt haar de rest van de nacht onrustig.
4 jaar geleden
Wij hebben een avond weg gelaten ook om dezelfde reden. Wij hebben toen die van 7u gerekt tot half 8 en dan een fles van 210+7schepjes en leeggooien tot 210 geprobeerd en hij werdt dezelfde tijd wakker als normaal.
Dus zou het gewoon een x proberen. Hier blijft het goed gaan. Heel fijn nu half 8 flesje 8u slapen en dan rond 6.30/7u weer wakker
4 jaar geleden
Wij geven ook al een aantal weken geen avond fles. In het begin kwam hij standaard om de 4 uur. Geleidelijk kwam er steeds meer tijd tussen en nu slaapt hij door tot 7 uur. Heel soms komt hij nog wel voor een nachtfles, maar hé, het kan niet altijd goed gaan😊
4 jaar geleden
Wij hebben gisteren geprobeerd om de laatste fles van 22:00-22:30 naar 20:00 te doen…dit ging prima!! Niet gekomen, en geen lekkende luier👌🏻
Nu moet ik wel zeggen dat ze al bijna 2 maanden niet meer komt snachts…hier hebben wij niks voor hoeven doen.
Ieder kind is anders, en hebben andere behoeftes. Kijk naar wat je eigen kind nodig heeft. Probeer het een keer…als je het niet probeert zal je het ook nooit weten.
4 jaar geleden
Ja maar de fles van 7u liet ze ook best veel staan.. vind het erg lastig. Misschien probeer ik vanavond even rond 21uur de laatste fles.. kijken wat er gebeurt. Hier sliep ze ook door van 11 tot 7/8 maar sinds een paar nachten komt ze opeens weer en is ze snachts idd ook erg onrustig! Vaak speentje geven, probeer altijd te rekken vanochtend gerekt tot 6u
4 jaar geleden
Wij hebben deze een tijdje weggelaten toen hij met 5 flessen voldoende dronk. Hij sliep toen veel vaster en tot de ochtend!
Helaas drinkt hij momenteel minder en hebben we de 6de fles echt nodig om hem voldoende aan te bieden. Het is al geen dikkie, dus durven nu die 6de fles om 22u30 niet meer weg te laten.
4 jaar geleden
Hoihoi! Wij willen ook graag de avondfles afbouwen. Hoeveel voedingen krijgt jullie kindje en hoeveel?
We zitten nu op 5x 180/6. (06:30/10:30/14:30/18:30/22:30)
4 jaar geleden
Mijn dochtertje is 15 weken en dit nog op 6 voedingen ook in de nacht om 0215 180*6 alle voedingen. Komt braaf om de 4 uur en wil ook echt niet in haar eigen bedje slapen. Ze weegt nu 5300 gram. Hoe verging jullie het afbouwen naar 5 en eigen bedje ?
4 jaar geleden
Reactie op Christinem
Hoihoi! Wij willen ook graag de avondfles afbouwen. Hoeveel voedingen krijg ...
Omdat onze dochter niet heel flink was maar wel al beter begon te slapen (rond de 3 maanden) hebben wij sinds kort nog maar 4 flessen. Gaf eerst 5x 180+6, maar nu 4x 210+7, dit zodat ze in ieder geval niet teveel voeding mist. Dag begint rond 7u, 11u, tussen 15 en 16u afhankelijk van middagslaapje en dan rond 19u/19.30 laatste fles. Wij merkten dat ze na deze fles al in haar diepe slaap kwam want een 5e fles om 23u resulteerde in een wakker baby rond 5u terwijl ze nu zonder de late voeding slaapt tot 6.30/7u 🤭
4 jaar geleden
Wij hebben de laatste fles van 23u gewoon in ene weggelaten. Hij sliep zo vast en had ook geen zware luiers meer. Hij komt daarna wel rommelig. Of om 3u, dan nog een klein flesje of om 430 dan meestal een grote fles. Soms om 630 dan ook starten met een grote fles. Mijn dagindeling loopt hoe laat hij zijn dag begint. Ik heb of 5 flessen, 1×210/7 dan 3 x 180/6 1 x 210/7 dat is als hij 430 start. Nu komt hij om 630 dan heb ik 4 x 210/7 en dan zal hij wel weer in de macht komen... ik zorg dat zijn laatste fles ergens tussen 1815 en 19u is, zodat hij tussen 19 en 20u op bed ligt. Hopelijk na de slaapregressie is er wat meer regelmaat.. maar ik houdt wel een ritme aan en kijk vooral naar hem
4 jaar geleden
Reactie op Mijnnaamis
Wij hebben de laatste fles van 23u gewoon in ene weggelaten. Hij sliep zo v ...
Hier start de dag ook wanneer ze wakker wordt hoor ik laat haar altijd lekker slapen. Als ik niet hoef te werken dan slaapt ze soms tot 9u half 10. Geef nu structureel wel de laatste fles voordat ik op bed ga tussen 10 en 11