8 Reacties
3 jaar geleden
Rondje fietsen, kinderboerderij, langs bij andere baby's en hun ouders voor koffie of lunch, winkelen in de stad (veel indrukken), in klein zwembadje badderen in de tuin (bij echt warm weer), wandelen in het bos met draagzak (gezicht naar voren). En elke combinatie van bovenstaande 馃ぃ Daarnaast kost een boterham of havermout eten ook al best tijd en is een activiteit op zich, dus de dag is vaak zo weer om
3 jaar geleden
Bij ons is het vaak zo:
Wakker - aankleden - flesje - rustig op de bank spelen - op de grond spelen alleen of samen - fruit eten - slapen - flesje - boterham - even weg (winkels/kinderboerderij/afspreken met vriendinnen) of thuis spelen op de grond alleen en samen - slapen - spelen op de grond - eten - knuffelen met papa die thuis komt - flesje - slapen.
We bieden verschillende speeltjes aan waar ze een tijdje zoet mee kan zijn. Ze kan ook ineens 10 minuten met een lege emmer spelen of bij de vaatwasser klimmen. Ik leer haar nieuwe dingen te ontdekken in het speelgoed door voor te doen en het haar na te laten doen. Ook zingen we vaak liedjes en heel soms eventjes 10 minuten tv kijken als ze onrustig of moe is, maar het nog geen bedtijd is. Verder uitjes naar de ballenbak, kinderboerderij, afspreken met vriendinnen en hun kids enz.
3 jaar geleden
In de ochtend gaan we vaak in het dorp naar de fontein kijken, bij elke hond, kat, eend of kind wat we tegen komen stoppen we even. Soms in de rugdrager, soms in de wandelwagen.
Als er boodschappen gedaan moeten worden doen we dat.
Verder in de ochtend thuis op de grond spelen, boekje lezen etc. Dan naar bed.
In de middag soms naar de kinderboerderij (+2x25min fietsen). Of in de buurt op een grasveld onder een boom, kijken naar de langsvarende boten, langslopende honden. Spelen op een kleed.
Als het minder mooi weer is langere wandeling in de rugdrager/wagen.
Bij heel mooi weer spelen met water (dienblad vullen met een laagje water en dan op de buik er voor liggen en in het water slaan 馃挦).
Weer naar bed. In de namiddag vaak buiten in de tuin rondkijken terwijl ik een beetje aanrommel in de tuin. Niet echt actief maar ik hoor geen klachten.
Tijdens het koken samen spelen met blokken en eventueel een aflevering Pingu. Zodat de kok diens handen vrij heeft.
Eten, wassen, slapen.
Verder krijg ik vrij veel inspiratie van de opvang. Soms kan het heel simpel zijn (zoals dat dienblad met water bijvoorbeeld).
3 jaar geleden
Ze speelt veel op de grond en soms even in de box. Ik doe vooral het huishouden op m'n vrije dag...
Op vrijdagochtend gaan we babyzwemmen. Als ik kook, zit ze erbij in de kinderstoel en mag ze soms wat proeven. Ze vindt het enorm interessant om te kijken wat ik doe in de keuken.
Soms wandelen we naar de winkels of de bieb.
Of even koffie drinken bij iemand.
3 jaar geleden
Spelen vindt ze het leukst (op dit moment is de loopwagen favoriet). Ik wandel wel veel met haar in de kinderwagen, naar het dorp of bos met de hond, maar dat doe ik meer voor mezelf en de hond dan voor haar. Want zij is allang blij als ze weer uit de kinderwagen mag en lekker kan spelen. 馃槄
3 jaar geleden
Wij hebben nu lekker 2 weken vakantie en gaan niet weg. Wat we zoal al gedaan hebben en nog gaan doen. Kinderboerderij, zwemmen, Apenheul, speeltuintjes, wandelen, shoppen, naar vrienden, naar familie, thuis veel met haar spelen, had vd week van die sensory play bakjes gemaakt.
Moet zeggen dat ik nu wat specialere dingen doe in de vakantie maar normale vrije dagen doe ik vaak tussen haar slaapjes en eet momenten door samen boodschapjes en spelen thuis soms gaan we naar de stad. Soms gaan we even naar de kinderboerderij ( is 5 minuutjes van ons vandaag en hebben een abonnement) en soms heb ik zelf ook nergens zin in dus doen we lekker niks speel ik tussen door lekker met haar en doe ik m'n huishouden