37 Reacties

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Mijn zoontje zegt sinds kort mama, maar dat kost hem nog best wat moeite en ...
😂😂 hier net zo. En dan lees ik Alpaca en Olifant tot tien tellen?! 😱 Mijn dochtertje zegt bah en klaar en papa en daar is het wel mee gezegd. Blijven oefenen maar….

één jaar geleden

Kunnen jullie kindjes bijvoorbeeld ook hun eigen sandaaltjes aan krijgen en eigen broek aan? Geen idee of dit normaal is met 20 maanden of dat ze daar dan wel wat op voor loopt..

één jaar geleden

Reactie op lill

Kunnen jullie kindjes bijvoorbeeld ook hun eigen sandaaltjes aan krijgen en ...
Ja hier wel poging. Sandalen gaan goed, broek soms nog niet. Maar mijn dochter loopt op heel veel vlakken voor, zowel met 3 woorden spreken, als grove motoriek ( kan rennen, springen, tegen een bal schoppen en erachteraan rennen, hele dagen aan het koprollen en overal op en af klimmen). Fijne motoriek als in blokjes stapelen dan weer niet want daar heeft ze echt geeeen geduld voor

één jaar geleden

Reactie op lill

Ja dat doet ze hier ook

één jaar geleden

Reactie op lill

Mijn zoontje is wel goed met fijne motoriek. Hij stapelt met gemak een hoge toren van blokjes. Hij probeert wel zijn schoenen aan te doen, maar dat lukt hem nog niet goed en zichzelf aankleden heeft hij eerlijk gezegd niet echt interesse in. Hij speelt gewoon door terwijl ik hem aankleed en als hij in zijn linkerhand iets vasthoudt en die arm moet door de mouw dan wisselt hij automatisch het speelgoed van de linker naar de rechterhand. Wel zo makkelijk eigenlijk 😂

één jaar geleden

Oké bedankt! Ach als ze maar lief is he 🤪 ze snapt alles wel dus zal vast goed komen.

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Dat kan ik me best voorstellen ja. Nu is het natuurlijk wel zo dat je een k ...
Hmm ja met grove motoriek is hij inderdaad wel snel. Wellicht dat het dan daaraan ligt. Ga ervan uit dat het praten nog wel goedkomt ☺️

één jaar geleden

Reactie op lill

😂😂 hier net zo. En dan lees ik Alpaca en Olifant tot tien tellen?! 😱 M ...
Hahaha ja ik schrok ervan 🤣 Ohja bah zegt mijn zoontje ook, maar niet perse als hij iets vies vindt. Heeft hij overgenomen en soms in zichzelf gewoon “bah, bah” en dan lachen. Net als mama, dat zegt hij sinds kort maar komt er echt met moeite nog uit Hahaha

VRIEND

één jaar geleden

Kind boven met papa. Mama beneden aan het opruimen. Kleintje reikt naar papa (= til me op) en zegt "papa moet naar mama". Gevolgd door "Mama moet naar boven." 19 mnd Hij gebruikt IK! Hij heeft nu al 2x "ik wil dlink" gezegd! Vanochtend ook "Oh, 't is haar" toen hij op in mijn haren lag. Dezelfde week ook; "ik wil naar papa", "ik wil in bad" en "boem met de deur"! Hij experimenteert met lidwoorden de en een... 19 mnd Het was opeens even stilletjes dus ik check toch even de trap en ik zie nog net zijn beentjes de laatste traptrede op kruipen... Dat heeft hij eng snel gedaan! Voor het eerst zelfstandig de trap beklommen. We hebben hem geloofd en berispt. 19 mnd Hij had de slang van de pomp tussen zijn benen en slingerde die rond "wieieieie!" 20 mnd Hij heeft duidelijk een ander eerder leven gehad. Hij wil ook zijn tanden poetsen in de ochtend en hij is dol op stofzuigen. 20 mnd Hij kruipt op schoot bij papa, zegt "ik ben jouw baby" en heeft hem een dikke knuffel. 21 mnd "Eerst had ik oma. Nu heb ik papa." Knuffel 20 mnd "Ik hoorde een klik." Toen we achter hem de boomgeesten lamp uitzetten. 21 mnd "Vaseline" 21 mnd

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op lill

Nope. Tellen, kleurtjes benoemen en vormen matchen lukt hier ook echt nog niet, maar hij praat als brugman en rent alle kanten op.

één jaar geleden

Het nieuwe woord van vandaag is : chocoladepasta 😳 Niet normaal hoe hard het gaat!

één jaar geleden

Reactie op Angelique126

Het nieuwe woord van vandaag is : chocoladepasta 😳 Niet normaal hoe hard h ...
Hier is het opeens de hele dag mam en pap in plaats van mama en papa😂😂. Waar ze dat nou weer vandaan heeft

één jaar geleden

Hier zingen we nu tijdens het eten/drinken "smakelijk eten" 😂

één jaar geleden

Reactie op Angelique126

Het nieuwe woord van vandaag is : chocoladepasta 😳 Niet normaal hoe hard h ...
Hier zegt er een: aardbeientietje 🤔. Ze bedoelt toetje 😀

één jaar geleden

Reactie op SE1997

Mijn zoontje zegt sinds kort mama, maar dat kost hem nog best wat moeite en ...
Mijn zoontje zegt ook nog niet echt iets komt af en toe mamamamamam uit maar is niet echt bedoeld als mama want hij doet dit ook als hij naar het tv kijkt of aan het spelen is. Lopen en klimmen (over zijn broer en op de tafel bank en stoel.)doet hij wel Maar we wachten het af ieder zijn eigen tempo

één jaar geleden

Reactie op Vinandje

Mijn zoontje zegt ook nog niet echt iets komt af en toe mamamamamam uit maa ...
Fijn om te lezen dat mijn zoontje niet de enige is. Hier nog steeds geen vooruitgang Hahah

één jaar geleden

Reactie op KellySchakel

Ja hier wel poging. Sandalen gaan goed, broek soms nog niet. Maar mijn doch ...
Lijkt exact mijn dochter wat je omschrijft! Zowel motorisch als spreken. En ze springt ook nog eens zo overal vanaf, haha. Best eng soms! Ze zei laatst ineens 'papa is speen pakken' Ik zat echt vol verwondering te kijken. Verder begrijpt ze ook echt heel veel wat je tegen haar zegt/uitlegt. Zo fijn eigenlijk... tot 10 tellen gaat nog niet helemaal soms gaat ze van 3 naar 8,9,10. Kleuren zoals blauw, groen rood en zwart is sinds kort dat ze dat begrijpt.