10 Reacties
VRIEND
één jaar geleden
Allereerst beterschap. Mijn dochter was er echt goed ziek van. Niks hielp eigenlijk, heb echt alles geprobeerd.
Paracetamol, gaf wat verlichting, maar de talkpoeder dat was voor mijn dochter echt een hulpmiddel. Had enorm last bij haar billen en
Onderkant.
Sterkte!! Hoop dat het snel minder wordt!!!
één jaar geleden
Reactie op Reina2020
Allereerst beterschap. Mijn dochter was er echt goed ziek van. Niks hielp e ...
Hm ja bij mn zoontje is het ook heel erg aan zijn billen, maar ik lees wisselende adviezen over talkpoeder, de een zegt dat het juist slecht is en de andere zegt dat het goed is. Ik wil het natuurlijk niet nog erger gaan maken 🫣 maar misschien ga ik het toch eens proberen.. veel erger als nu kan het al niet denk ik 😬 dankjewel!!
één jaar geleden
Zemelenbadje. Ik zweer erbij. Mijn zoon heeft sinds zaterdag de waterpokken. Iedere dag een Zemelenbadje (grove havermout in een dicht gebonden washandje) en de blaren zijn al mooi in gedroogd. Verder heeft hij ook 3x pd paracetamol gehad hoor 😊
één jaar geleden
Reactie op anneke1121
Zemelenbadje. Ik zweer erbij. Mijn zoon heeft sinds zaterdag de waterpokken ...
Ja zo had ik het ook gedaan dat badje. Maar het heeft niet veel geholpen. (Of misschien wel achteraf want we hebben wel een heel goede nacht gehad in vergelijking met de nacht ervoor elk halfuur wenend wakker worden) maar hij wou wel echt meteen uit het bad maar heb hem er toch een 10minuten in laten zitten
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op zeratje
Hm ja bij mn zoontje is het ook heel erg aan zijn billen, maar ik lees wiss ...
Ik had ook precies dezelfde gedachten, maar ik was wanhopig en wist echt niet meer want ik moest doen. Zemelenbad hielp niet, andere middeltjes ook niet, foam ook niet ( verschillende merken), verkoelende gel ook niet.
Mijn dochter kon niet lopen en huilde echt heel hard. Na de talk kon ze weer wat slapen en had ze minder last...
één jaar geleden
Toen mijn zoontje het heeel erg had ook naar de dokter geweest. Die zei dat sudocreme niet helpt ivm nog veel meer spul wat bij sudocreme zit behalve zinkzalf.. je moet echt zinkoxide (zinkzalf) hebben. Bij de apotheek hebben ze dat wel!
En verder.. tijd. Het wordt echt na een paar dagen beter. Succes en veel beterschap! ❤️
één jaar geleden
Mijn zoontje heeft nu ook de waterpokken en heeft er de eerste 3 dagen ook echt last van gehad heb 2 soorten spray gebruikt om het sneller laten uitdrogen hielp niet heb dan talkpoeder beginnen doen en dat hielp wel iets meer ook in druppels halen die helpt tegen de jeuk en dat helpt ja en nee. Ook heb ik het gevoel niet te warm kleden want dat hielp hier om hem echt licht te kleden zodat hij niet zweet waardoor het niet meer gaat jeuken. Ik heb gisteren in bad gedaan met havermout maar dan in een washandje en zo uitwringen over zijn lichaam en hoofd dat legt een laagje en dat helpt een beetje de eerste keer heb ik het gwn vermalen en in bad gegooid en daar wou die dus absoluut niet in zitten. Meer kan je niet echt doen hoor hier slaapt hij ook bij ons in bed omdat ik het gevoel heb dat hij dan iets beter slaapt dan in zijn bedje. Veel geduld hebben en veel talkpoeder gebruiken.
Veel sterkte ☘️
één jaar geleden
Dankjewel allemaal voor de tips, hier heeft eigelijk niet veel geholpen, uitzitten is de boodschap denk ik 🙈 maar ondertussen gaat het wel al veel beter, het meerendeel is al gedroogd enkel op zijn gezicht nog niet aangezien ik daar niks gesmeerd heb (iets met een wild kind hebben) verder geen koorts meer maar wel nog wat slechtgezin af en toe. Wat ik me wel afvraag, wanneer mag je hem terug wassen onder de douche? Die jongen zit echt onder de zalf en iedereen zei me dat ik hem zeker niet in bad of onder de douche moest stoppen..