10 Reacties
één jaar geleden
Ja mijn meisje (21nov,) want als ze dat wel doet blijft ze in de avond wakker tot 10 uur half 11.. dus klaar met dat middagdutje🙈
één jaar geleden
Mijn zoontje slaapt normaal gesproken nog wel tussen de middag. Maar merk dat hij ook wel zonder kan.
Mijn nichtje sliep met 22 maanden ook niet meer tussen de middag. Ging eigenlijk gelijk wel goed, ze slaapt alleen nog als ze heel vroeg wakker is.
Misschien zou je aan de opvang kunnen vragen of ze hem niet langer dan 1 uur willen laten slapen. Werk zelf in de kinderopvang en merk vaak wel dat het voor kinderen vermoeiender is dan thuis.
één jaar geleden
Ja hier ook sinds een aantal weken hetzelfde verhaal. Hij doet wel z'n dut op de opvang en thuis wil ie steeds vaker niet slapen. Ik leg hem dan wel op bed 's middags, maar na 45 minuten geouwehoer en gespeel met z'n knuffel is ie het echt beu. Hij houdt het prima vol, ik breng hem dan om 18.30 weer naar bed. Dan gaat ie gelijk knock-out en hij slaapt de nacht door.
Wat me ook opviel is dat als hij' s middags wel slaapt, hij 's avonds heel slecht in slaap kan komen. Afgelopen maandag hadden ze hem op de opvang 2.5 uur laten slapen (heeft ie thuis overigens zelden gedaan) en vervolgens sliep hij 's avonds pas om 21.30 en was ie de hele nacht aan het spoken. Volgende dag de dut in laten korten naar 1.5 uur en hij sliep weer perfect in en door.
Ik zou dus ook vragen of ze de slaaptijd bij de opvang kunnen inkorten of beperken. Even kijken hoe dat gaat. En dan verder thuis de dut voorlopig aan blijven bieden. Even op bed zonder prikkels of op de bank onder een dekentje is ook rusten.
één jaar geleden
Hier wordt op de opvang sinds een maand vrijwel niet meer geslapen. Ze leggen hem nog wel in bed voor een rustmoment, hij ligt dan een beetje met zijn knuffel te spelen.
Thuis slaapt hij meestal nog wel, hij slaapt dan ‘s avonds wel later maar dat heb ik liever dan dat hij overdag de hele dag wakker is (en vanaf 17u vaak chagrijnig of huilerig).
één jaar geleden
Mijn advies zou zijn het slaapje zo lang mogelijk aan te houden want het is wel echt goed voor ze.. maarja als ze echt niet meer slapen in de avond is het ook zo wat
Met 2 jaar is er ook weer een slaapregressie, waardoor het slaapje te vroeg word laten vervallen. Als je het écht wil proberen kan je het misschien om de dag doen zodat hij niet oververmoeid raakt
één jaar geleden
Reactie op SdG
Mijn advies zou zijn het slaapje zo lang mogelijk aan te houden want het is ...
Ja, zat ook al een beetje te denken dat het misschien te maken heeft met de slaapregressie🤷♀️ Vandaag heeft hij geen dutje gedaan, dus ben benieuwd of hij het goed vol gaat houden tot vanavond.
Mocht hij in het vervolg zelf aangeven/laten merken dat hij wel wil slapen, dan laat ik hem wel een dutje doen (ga alleen proberen om hem dan niet te lang te laten slapen).
Toch altijd weer even een gepuzzel wat goed voor ze is en wat ze precies willen🤣
één jaar geleden
Hier tot vorige week ook last gehad van de slaapregressie. Hij weigerde zijn dutjes compleet een week lang en viel na een half uur huilen in slaap voor een half uur waar hij normaal zonder te huilen 1-5/2-5 uur sliep. We hebben gwn vast gehouden aan onze normale routine en inmiddels s het over en slaapt hij ‘s middags weer zonder te huilen ruim 2 uur