22 Reacties
5 jaar geleden
Ik koop alles nieuw. Maar mocht ik tweedehands shoppen zou ik alleen van bekende kopen, dan weetje hoe het gebruikt is etc..
5 jaar geleden
Onze kinderkamer is tweedehands niks mis mee alleen kleding kopen we wel nieuw omdat we dat zelf fijner vinden maar ieder z’n eigen ding er is niks mis met tweedehands dingen
5 jaar geleden
Ik zou lekker de meubels, kinderwagen box van marktplaats halen. Dingen zoals een matras, hydrofielen en kleding haal ik persoonlijk liever niet van marktplaats. Als je er zelf geen problemen mee hebt dan wel doen. Het wordt allemaal vrij kort gebruik, en nieuw kost het je een goudmijn.
5 jaar geleden
Als het van kennissen komt zou ik het nog wel overwegen en anders liever niet, maar ik heb dan ook smetvrees en kan me van allerlei dingen bedenken die er door bijvoorbeeld kleding, meubels, knuffels etc kan gaan en dan is bij mij 1x wassen echt niet genoeg. Ik begrijp ook wel dat iemand het soms niet breed heeft en we niet in elkaars portemonnee kunnen kijken. En vind het ook niet raar als iemand anders het zou doen en zou ik mijn spullen met alle liefde weggeven aan iemand die het goed kan gebruiken,alleen ikzelf heb beetje moeite met 2e hands
5 jaar geleden
Ik ben me sinds ik een kind heb enorm bewust van de grootschalige verspilling en alles wat maar nieuw gekocht wordt en binnen een paar jaar weer weg gegooid. Meubels zijn tweedehands echt helemaal prima. Wel koop ik kleertjes, matrassen, dekens etc graag nieuw of alleen van bekenden. Ook autostoeltjes koop ik nieuw voor de veiligheid, Maar meubels en kinderwagens vind ik echt zonde van het geld en ook van al dat materiaal.
5 jaar geleden
Heerlijk de kringloop, scheelt je zoveel geld en zeker babyspullen zijn vaak nog als nieuw.
Ik krijg ook veel van bekende. Mensen weten dat ik dingen graag een 2e leven geef en 2ehands en een uitkomst vind.
Ik vond voor 2,- een mobiel voor boven het bedje, als nieuw.... nog te koop voor €25,-. Je snijd jezelf toch in je vingers......
ik vind vinted ook heerlijk om doorheen te struinen
5 jaar geleden
Wij hebben vorige week een box opgehaald die al 20(!) jaar oud was. Mensen hadden er een mooi verhaaltje bij. Dat vind ik dus superleuk!
Ik ben dol op marktplaats en vinted, en maak ook graag veel zelf (dekentjes, hydrofieldoeken, babynestje, boxkleed), maar we kopen ook heus wel sommige dingen nieuw.
5 jaar geleden
Tweedehands is echt ideaal! Heb gister nog een bijna nieuw prenatal campingbedje met matras gehaald voor bijna niks.
Enige wat echt nieuw moet is autostoeltje! Dit ivm veiligheid, je weet tweedehands nooit zeker of iemand er een ongeluk mee heeft gehad, en dan is de veilige werking niet meer gegarandeerd.
5 jaar geleden
Wij hebben de kinderwagen van mijn schoonzus overgekocht. En we kunnen nog meer dingen van haar overnemen.
Als ik duidelijk heb wat we daarna nog nodig hebben, ga ik kijken wat de nieuw prijs zou zijn en of er in de omgeving 2e hands nog iets leuks te vinden is. Het ligt er ook aan hoe lang je er gebruik van maakt. Als we er meer dan een jaar mee kunnen doen, zoals een ledikantje en misschien ook voor een 2e kindje, dan heb ik daar meer voor over. Dan een wiegje die we misschien niet of maar een paar weken gebruiken.
5 jaar geleden
Combi van.....kinderwagen en wat kleertjes dat ik zelf heb gekocht niet, maxi Cosi ook nieuwe, maar kledingkast en commodes tweedehands. Die verf ik zelf weer naar eigen smaak. Veel kleren ook tweede hands maar dat komt bij mijn zusje vandaan die het heeft opgespaard voor mij haha. Ook veel spul wat nog nieuw is. Vind het zonde dure meubels te kopen wat je ook nog prima 2e hands kan gebruiken
5 jaar geleden
Reactie op DEE2209
Als het van kennissen komt zou ik het nog wel overwegen en anders liever ni ...
I feel you!
Ik wil ook alles nieuw. Kinderwagen van m'n dochter bewaard en die destijds nieuwe gekocht. Maar ik ben ook echt smetvrees all over. Ook ik geef straks alles met alle liefde weg 🥰
5 jaar geleden
Tweedehands is natuurlijk veel duurzamer omdat je het allemaal maar zo kort gebruikt. Maar helaas moet ik bekennen dat ik altijd lichtelijk shopverslaafd ben geweest en maar al te blij ben om voor de baby allemaal blinkend nieuwe spullen, precies in m'n eigen stijl en de juiste kleuren, bij elkaar te kunnen verzamelen. Dat maakt me gewoon zo enorm blij (oei echt schandalig eigenlijk). Dus ik moet bekennen; bij ons wordt alles nieuw gekocht (man ziet het met lede ogen aan)...