21 Reacties

één jaar geleden

Lastig! Ik zou je misschien laten adviseren in een kinderkleding boetiekje in de buurt? Bij mij gaf ze namelijk het volgende aan; mijn knul is nu een maand of 2 over op maat 86. Ik wilde voor de zomer dus ook maat 92 gaan kopen.. Maar, maat 86 is ‘breder’ dan maat 92 (maat 92 is meer getailleerd). Ze gaf aan dat de meeste kindjes vanaf 2 jaar pas over gaan naar maat 92. Dus ik heb nu de zomerkleding gewoon in maat 86 gekocht. Zou dus geen advies zijn voor jou gezien je zoontje al maat 92 draagt🤣. Misschien de kleine man eens opmeten? En met die info vragen of iemand je daarbij in een winkel kan helpen?

één jaar geleden

Reactie op SdG

Lastig! Ik zou je misschien laten adviseren in een kinderkleding boetiekje ...
Dat is inderdaad ook een goede! Eens even kijken of dat hier ergens in de buurt kan. Dankjewel!

één jaar geleden

Ik kijk altijd een beetje naar haar lijntjes.. Wij hebben een minimeisje met vooral nog maat 80.. soms zelfs nog 74 😅 (soms ook 86) Maar ik heb voor de zomer wel vooral 86 gekocht. Nu nog wat ruim misschien, maar liever te ruim dan te klein en het nooit dragen. Ze zou als ze 2 is ongeveer 80/81 cm zijn volgens haar lijntje, dus dan zou ze de zomer wel met 80/86 kunnen doen.. maar ik heb het zelf liever iets te groot dan te klein en het verschilt ook per merk of item hoe het valt, dus ik doe veel op de gok 😛 86 zou in de winter ook nog moeten passen en 92 lekker ruim zitten (vind ik bij truien niet zo erg), dus ik heb ook al wat winterspul voor volgende winter in 92 😛

één jaar geleden

Reactie op Gietertje

Ik kijk altijd een beetje naar haar lijntjes.. Wij hebben een minimeisje me ...
Ach ja dat is ook zo! En broekjes kun je ook nog aansnoeren. Heb soms het idee dat mijn kleine zo’n reus is, ik ben zelf maar 1.65 en mijn man 2.03, dus we weten waar hij het van heeft. Vind de verschillen in merken ook zoooo groot. Maar kan inderdaad eens even op de centimeters kijken (ook al is hij ook lekker bol 🤣) ruim 15 kg nu.

VRIEND

één jaar geleden

Blijkbaar groeien onze kids steeds iets langzamer. Bovendien vallen sommige merken groter of kleiner dan anderen. Kijk welke merken ruim zitten en kip daar maat 92 van, zou ik zeggen.

één jaar geleden

Reactie op WO

Ach ja dat is ook zo! En broekjes kun je ook nog aansnoeren. Heb soms het i ...
Hahah mijn dochter is net 10 kilo of 10,5 misschien 😂 Ik ben 168 en m’n vriend 184, dus niet superklein, maar mijn ouders zijn klein, dus zal daar wel vandaan komen 😅 Die verschillen zijn zo gek hè? Zoveel verschil!

één jaar geleden

Die van mij draagt ook vooral 92. Maar voor het warmere weer heb ik shirts in vooral maat 98 gekocht. Ik hou van een beetje baggy! Korte broekjes wel vooral maat 92, want anders zakt het van zijn kont af hahahaha. Rompers 98/104 want de mouwen van 86/92 werden te kort en hij lekte steeds door. Met de grotere rompers niet meer, had dus gewoon meer ruimte nodig om de luier te laten vullen. Nu heb ik zeker wel wat gekocht omdat we net een week naar Spanje zijn geweest. Maar ik heb inmiddels ook veel van een vriendin gekregen! En dan veel maat 98 en 104. Dus ik heb gelukkig genoeg om uit te proberen. Wanneer ik kleding voor hem maak, maak is sowieso maat 98. Kan het mooi wat langer mee!

één jaar geleden

Soms verschilt het per winkel hoe de maat uitvalt in Duitse winkels heb je soms zo een tussen maat 92 98 of bij de zara? Hoe vallen die maten?

één jaar geleden

Meestal 86 nu! Ik had in het begin van het jaar 92 besteld maar daar staat ze midden in. Dus denk dat je het wel iets groter kan kopen maar als hij net in deze maat zit zou ik het gewoon aanhouden denk ik 😄

één jaar geleden

Wij moeten nu 92 kopen en vd winter wordt het 98. Ik hou er van als het wat losser zit maar niet te groot.

één jaar geleden

Hij zit nu in een 98 dus voor de zomer hebben we 104

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Die van mij draagt ook vooral 92. Maar voor het warmere weer heb ik shirts ...
Gooi nog eens wat leuks op die topic van maaksels!

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Gooi nog eens wat leuks op die topic van maaksels!
Zal ik doen zodra ik goeie foto’s heb ❤️ ik maak nu vooral zomerkleding, dus kan (helaas) nog niet supervaak aan! 🥲

één jaar geleden

Reactie op Kira20

Wij moeten nu 92 kopen en vd winter wordt het 98. Ik hou er van als het wat ...
Correctie ook 98 nu dus in de zomer. Zit wijd maar ze is lang (lijkt op 2+ qua lengte en is 1,5). Waar is de tijd gebleven van die kleine kleertjes?😭

één jaar geleden

Hoe groot zijn jullie kindjes? Onze zoon is van 18.11 en weegt nu 11.5 kilo en is 80.5 cm. 86 wordt nu iets te kort en 92 nog veeel te groot maar doen we nu wel aan. Een T-shirt lijkt nu 3 kwart mouw haha

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Zal ik doen zodra ik goeie foto’s heb ❤️ ik maak nu vooral zomerkleding, d ...
Kom maar op met die foto's!

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Hoe groot zijn jullie kindjes? Onze zoon is van 18.11 en weegt nu 11.5 kilo ...
81,5 cm en 9,5 kilo. We zitten nog steeds vrolijk in 86 en heb daar ook de zomer kleding in gekocht. Is nog wel de juiste lengte, maar soms wat wijd, de broekjes in de taille...

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Kom maar op met die foto's!
Hier een shirt! Verder nog geen foto’s gemaakt met de zelfgemaakte kleren aan en met deze hitte loopt hij vooral in zijn geboortepak 🤣

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Hoe groot zijn jullie kindjes? Onze zoon is van 18.11 en weegt nu 11.5 kilo ...
Laatste keer bij CB was in december. Dus zeker weet ik het niet, maar hij is wel een paar cm groter dan een vriendinnetje en die is 92 cm. Kwa gewicht gok ik 14kg. Draagt rompers maat 98-104 en andere kleding 92/98.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Amooma

Hier een shirt! Verder nog geen foto’s gemaakt met de zelfgemaakte kleren a ...
Mooie pasvorm, zeg! En originele printjes, leuk!