7 Reacties

5 jaar geleden

Ja dat heb ik ook, ben echt uitgeput als ik thuis ben. Terwijl ik dan voor mijn gevoel echt het huishouden moet doen en er voor mijn zoontje moet zijn. Maar kan het meestal gewoon niet opbrengen 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Herkenbaar, al ben ik heel erg blij dat ik nu lekker thuis werk. Dan hou je toch meer tijd over. Ik merk dat ik veel baat heb bij structuur in mijn dag. Als mijn dochter om 7 uur naar bed gaat moet ik eerst mijn hele benedenverdieping opgeruimd hebben. Daarna is het tijd voor mezelf. Ik laat het huishouden dus niet opstapelen. Gelukkig helpt mijn vriend ook goed mee, ook al zitten wij ook met een huis waar veel. Aan gedaan moeten worden. Soms heb ik gewoon even rust nodig

5 jaar geleden

Ja hier ook ik loop echt achter de feiten aan 🙈 als de kinderen wakker zijn kom ik nergens aan toe lijkt het wel haha en als ze slapen ben ik zelf gewoon moe en heb ik totaal geen zin ook al zie ik allemaal dingen die ik moet doen... soms ga ik in 1 keer als een tornado door huis wat ook helpt is dat de oudste van 2 jaar 1 keer per week naar oma gaat en dan kan ik even het huis doorheen maar de kleine wil ik nog graag even thuis houden (bijna 4 maanden) waardoor ik toch elke keer als lekker bezig ben flesje of luier of huiltje tussendoor heb.. Misschien dat jou zoontje ook ergens voor een dagje heen kan wanneer jij dus normaal met hem thuis zit zodat je even voor jezelf hebt?

5 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Ja hier ook ik loop echt achter de feiten aan 🙈 als de kinderen wakker zij ...
Ja. K wil m wrl naar oma brengen. Maar hun weten nog niet van de zwangerschap dus vind dat lastig want dan voel ik me een aansteller in hun ogen

5 jaar geleden

Reactie op Cloedijatje

Ja. K wil m wrl naar oma brengen. Maar hun weten nog niet van de zwangersch ...
Ohhh ja dat is lastig🙈 Ik heb het geluk dat mijn moeder gastouder is en al voor de zwangerschap afgesproken heb 1 dag te brengen omdat ik niet werk zo komt ze dan toch in contact met andere kindjes🙂 Ik heb het zelf wel gelijk naar de test verteld met ook het idee mocht het mis gaan ik ook blij ben met steun van me moeder, maar ieder staat daar anders in uiteraard! En als je het gooit op verbouwing en werk dat het je even teveel is ook zonder zwangerschap kan dat namelijk zwaar zijn! Gelukkig gaat die vermoeidheid vaak over in de 2de trimester:)

5 jaar geleden

Ja ik heb ook moeite om een goede balans te vinden.. Met name door het aanhoudende overgeven.. Moeilijk om te functioneren, werken, huishouden. Hoe langer het duurt, hoe groter de to-do list wordt en dan heb ik nog geen kinderen.. Respect voor jullie dames 😘🍀🌹

5 jaar geleden

Ik begrijp jullie helemaal, ik merk dat het thuis werken stuk minder zwaar valt dan op kantoor (waarschijnlijk door reistijd) maar de hele dag als ons zoontje thuis is ben ik zo blij dat hij nog een flinke middagdut doet, hij slaapt bijna 3 uur smiddags. Dan ga ik ook op de bank liggen en doe ik even mijn ogen dicht. Ik probeer te poetsen als het mannetje wakker is, misschien wat meer werk omdat hij mee wil helpen, maar zo houd ik wel tijd voor mezelf, anders red ik het niet tot mijn man thuis komt