6 Reacties

één jaar geleden

Lastig hoor want ieder kind is anders. Ik geef nog steeds 1 flesje voor het slapen gaan (19u), die van mij is bijna 1,5jr. Ook al heeft ze dan nog geen uur daarvoor avondeten gehad en yoghurt na, ze wil het nog steeds. En ik geef het nog steeds, want ze drinkt overdag slecht en gewone melk ook niet goed. Verder lijkt ons eetritme op dat van jullie. Ontbijt is havermout, tussendoor fruit en misschien nog een maiswafel oid, als lunch ongeveer 2 boterhammen (soms meer soms minder), tussendoor groente en dan avondeten rond 18u met yoghurt na. En een fles om 19u. Ik geef zelf rond half 5-5u een schaaltje groente (tomaatjes, komkommer, paprika of wortel), want dan heeft ze al honger en dan kan ik ook even rustig koken.

één jaar geleden

Wij hebben opvolg melk afgebouwd. Steeds 1 schepje te vervangen voor 30 ml normale melk. Nu nog wel een 180 ml warme melkfles voor slapen. Misschien een idee om met lactose vrije melk te doen?

één jaar geleden

Onze dochter is ook bijna 1,5 jaar oud. Zij start en eindigt de dag met een flesje opvolgmelk. We maken er een van 240 ml, sols drinkt ze die helemaal op, soms maar een deel... Als ze ziek is eet ze slecht en dan bieden we een of twee extra flessen aan als het echt beroerd is en daar neemt ze dan vaak wel wat van. Ze eet en drinkt over het algemeen wel goed overdag. Voor ons is het prima zo 😊.

één jaar geleden

Mijn zoontje is zo te lezen heel anders, dus advies heb ik niet echt, maar aangezien je ook om ervaring vraagt…. Ik ben bij mijn zoontje net na zijn eerste verjaardag gestopt met opvolgmelk. Een nachtfles hoefde hij zelf al met 4,5 maand niet meer en de late fles (23u) met 5,5 maand. Na zijn 1e verjaardag nog even gewone melk in een fles gegeven, maar enkele weken later ook met de fles gestopt. Toen de fles stopte ook gestopt met melk na het avondeten (toen was hij 13 maanden denk ik). Sindsdien drinkt hij bij het ontbijt een beker melk en eet hij rond 15.30 een bak Griekse yoghurt (naturel). Hij is een redelijk grote eter (2 boterhammen bij het ontbijt en 3 bij de lunch, 2 a 3 stukken fruit en een flink bord warm eten. En dan nog wat tussendoortjes (yoghurt dus, en een cracker, rozijnen, wat tomaatjes of komkommer….). In principe hebben kinderen vanaf een maand of 8 geen nachtvoeding meer nodig en is het meer gewoonte dan echt nodig. Maar jij kent je kind het beste! Hij zal er vast mee stoppen voor hij ze gaat vervangen voor nachtelijke flesjes bier :p!

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook 17mnd en komt nog op zijn minst 1x voor een paar slokken in de nacht (geef nog bv). Als je zoontje er nog behoefte aan heeft (als in: je hoort zijn maag echt knorren en water helpt niet) gewoon lekker blijven geven. Als je er echt vanaf wilt, kan je altijd nog de hoeveelheid water/poeder aanpassen totdat 't op een gegeven moment gewoon water is. Als dat werkt, is dat fijn. Wij volwassenen worden 's nachts ook wel eens wakker voor wat flinke slokken water. Dus waarom 'n kindje dan niet...

één jaar geleden

Kleine 17 maanden wordt ook snachts wakker paar keer maar bleek helemaal geen honger te zijn maar comfort zoeken. Hij eet overdag genoeg maar kon nachts ook een fles leeg drinken. 08:00 havermout met melk boterham roomkaas en avocado Tussendoor fruit 12:00warme maaltijd groente 16:00 snack komkommer cracker 18:00 warme maaltijd groente 19:00 fles volle melk 120 ml ( sinds 3 dagen gestopt met nutrilon niet afgebouwd gewoon volle melk aangeboden en hij dronk het weg )