Ik hoop zoveel mogelijk kennis te kunnen verzamelen. De huisarts weet het namelijk ook niet.
Mijn zoontje (14 maanden) heeft hele erge kriebel in zn nek/achterkant onderkant haar.
Het is voornamelijk knal rood als ik hem uit bed haal, waarschijnlijk door het krabben. Als hij krabt krabt hij voornamelijk hoger tussen zn haar. Overdag zie ik hem eigenlijk niet krabben en dan hersteld de huid. Als ik dan kijk zie ik wel nog licht een soort rode plekjes en 2 kleine puntjes/wondjes? Hij heeft verder een slaapzak aan dus zijn hoofdje is het enige wat contact maakt met het matras. Slaapt vaak op zijn buik of zij.
Ik weet het niet meer….
-Er heerst niks op het kdv over luizen ofzo. Ik heb nu zo preventieve spray ingedaan. Lijkt dit erop?
-Huisstofmijt? Hoe vaak stofzuigen jullie ? Ik heb ook zo’n huisstofmijt molton eronder en verschoon regelmatig.
-vlooienbeten?
-eczeem? Wel een hele vreemde plek. Hij heeft het vaker op zijn gezicht, maar dat is nu zelfs weg. En dat verklaard die rode vlekjes niet zo.
-warmteuitslag lijkt me gek en zeker omdat het alleen in de nek zit.
-bedwantsen of parasieten. Mijn grootste angst. Iemand hier ervaring mee? Ik heb een stoomapparaat voor kleding waarmee ik langs alle gleuven van het bedje ben gegaan. We hebben alleen toen mn zoontje geboren werd dit allemaal nieuw gekocht. Nieuw matras en bed. Komt dit nou vaak voor?
Hopelijk geeft dit voor iemand herkenning…