17 Reacties
één jaar geleden
Ik wil het er niet eens over hebben 🫣 De nacht toen de klok veranderde sliep Tim bij z’n oma.. daar slaapt hij altijd mega goed. Werd ie nu ook pas om 7:30 (nieuwe tijd 🤯) wakker. Rest van de week is het hier ook gewoon weer 5:30 😩
één jaar geleden
Goedemorgen… wat een tijd 😮💨 gaat jullie mini wel om dezelfde tijd ook naar bed (dus maakt hij/zij dezelfde slaap uren?) onze man (2 jaar) wordt idd dezelfde tijd wakker als de zomertijd alleen is dit nu 7.00 (Ipv 8.00) en vind het voor werk eigenlijk net even handiger.
5:30 is wel heeeeeul vroeg 🫣
één jaar geleden
Niks aan de hand bij beide kinderen😊 zondag was het kwart voor 6 en mijn oudste 6 uur, en verder is het steeds half 7
één jaar geleden
Ohhh beetje jaloers op al die tijden haha, maar super fijn voor jullie!
Ja 5.30 is echt vroeg, maar het scheelt wel iets dat hij altijd al een vroege vogel is geweest, dus 06.00 zijn we gewend. Het was dus net 6.30 geworden, maarja nu niet meer 🫣
Hij gaat dezelfde tijd naar bed, dus hij slaapt een uur korter.. ook niét bevordelijk voor z’n humeur. Maar goed, ik hoop dat het vanzelf weer bijtrekt..
één jaar geleden
Zaterdag was hij in 8.40 wakker. Wat echt laat voor zijn doen is. Dus die dag alles al een uur later gedaan. Ging zaterdagavond prima slapen om 20.00.
Maar het is de hele week al dat hij rond 6.00/6.15 wakker is.
Voor de wintertijd was het tijd 07.00 wakker. Dus opzich prima, denk dat hij er nog aan moet wennen en vanzelf weer iets langer gaat slapen.
één jaar geleden
Uhgff hier nog zo'n vroege vogel hoor voor de wintertijd inging was madam altijd al wel rond 5.30/6.00 wakker zondag was het 4.30. Terwijl ik haar de hele week al een beetje later op bed deed en zaterdag pas om 20.30. Moet zeggen dat madam het er zelf ook niet helemaal mee eens was ze was bloedje chagrijnig dus heb haar ook een ochtend slaapje laten doen om 9.00 en nu de hele week wel weer rond 5.30 dus niet meer vroeger dan anders.... Maar goed 5.30 vind ik opzich ook vroeg zat 😴...
één jaar geleden
Zondag 5.00u wakker.
Eergisteren 5.10u wakker.
Gisteren 04.30-05.15 wakker, 3x naartoe gemoeten en toch verder geslapen tot 06.58 dus we dachten: dan wordt het nu toch wel weer gewoon na 6u wakker?
Nee. Vanochtend 5.30.
Door omstandigheden heb ik al die vroege ochtenden gedaan, morgen mag ik eindelijk iets langer dan 6u blijven liggen want is vriend eindelijk weer aan de beurt en hoef ik niet vroeg op het werk te zijn.
Ik HAAAAAT wintertijd. Met een passie. Afschaffen die handel.
één jaar geleden
Wat ik me dan afvraag, start iedereen zijn dag dan ook om 6/7 uur sochtends? Op je vrije dag? Ik zit namelijk thuis met de kinderen en ze gaan niet naar de opvang. Heb er bewust voor gekozen om ze echt pas 21:00 savonds op bed te leggen zodat we sochtends een beetje kunnen slapen ook. Dan maar een iets kortere avond. Maar vraag me wel af hoe dat is dan je dag zo vroeg beginnen met je kindjes
één jaar geleden
Reactie op MommySss
Wat ik me dan afvraag, start iedereen zijn dag dan ook om 6/7 uur sochtends ...
Ja, ook op vrije dagen begint mijn dag dan om de tijd dat hij wakker wordt. Mits het minimaal 6 uur is. Ons zoontje is echt gelijk 'aan' als hij wakker is, dus laten liggen en spelen in zijn bed, is er helaas niet bij...
één jaar geleden
Reactie op MommySss
Ja hoor hoe zou ik dat dan moeten doen. Dochter 5.30 wakker. Dus dan moet je wel hahaha. Kan haar moeilijk laten liggen onder het mom van mama blijft nog wel liggen tot 8uur zoek t uit 🤭
Als ik moet werken gaat mijn wekker ook om 5.45 dus opzich valt t mee hoor. T is ook gewoon ritme
één jaar geleden
Reactie op MommySss
Mijn zoontje is vaak tussen 6.15 en 7.00 wakker. Als hij om 6.15 wakker is, dan laat ik hem nog wel in bed liggen en ga ook niet naar hem toe. Hij kletst dan en af en toe een keer een schreeuw: mama.
Ik haal hem er dan rond 7.00 uit. Soms heeft hij een uitschieter naar 7.30 en dan ga ik er wel gelijk uit.
één jaar geleden
Reactie op MommySss
Wij laten de kleine geregeld even in bed liggen. Hij heeft dit nodig om even wakker te worden. Wij maken dan eerst onszelf klaar en halen dan hem eruit.
Wij merken zelfs dat hij hier veel vrolijker van wordt. Hij speelt even met zijn knuffels, is lekker rustig aan het kletsen en gaat dan voor mijn gevoel op in zijn fantasieën. Wij merken dat als wij de kleine direct uit bed halen zodra hij wakker wordt hij zelfs vaak nog even humeurig is en gewoon even wakker wil worden..
Op dagen dat we gewoon thuis zijn en we hebben iets te doen laten we hem ook wel bewust even iets langer liggen zodat hij nog wat energie sparen kan. Want op het moment dat we uit bed zijn staat hij ook direct aan..
Overigens hebben wij wel het geluk met een goede (uit)slaper.
Wat hier werkte qua wintertijd is een een dag rustig, bewust een uitgebreid ontbijt zodat we wat langer aan tafel zaten en wat spelletjes aan tafel gedaan, verder geen bijzondere dingen gedaan, en direct het middagslaapje verplaatsen.
Wij zijn dus direct in het normale ritme gegaan en hebben er eigenlijk heen weinig aandacht aan besteed 🙈.
Eerder haalde wij hem er trouwens wel uit op het eerste moment dat we hem hoorden. Ik werd dan echt wakker op het moment dat hij maar iets geluid maakte. Totdat we een keer de babyfoon vergaten mee te nemen in bed en hij gewoon weer terug in slaap viel (kon ik terug zien op de camera) en nog lekker aan het dommelen was...
één jaar geleden
Reactie op MommySss
Nou hoe dat is.. wel pittig af en toe ja 😅 De dag is lang. Maar zoals @babynummertwee ook zegt, je hebt niet echt een keus he. Bij mij wordt er rond 05.45/06.00 echt uit volle borst MAMAA MAMAA geroepen, en als ik hem laat liggen gaat dit langzaam over in boos/huilen.
En dat vind ik nou ook niet echt een fijn begin van de dag.
Als het een optie was om hem te laten liggen, geloof me, dan deed ik dat met LIEFDE 😜
één jaar geleden
Reactie op MommySss
Als mijn zoontje écht te vroeg wakker wordt laten we hem in z’n bed liggen. Vanaf 6 uur mag ie z’n bed uit, maar dan nemen we hem tussen ons in.. zetten een filmpje aan voor hem, en slapen zelf nog even verder. Als er dan echt iets is maakt hij ons wel wakker