15 Reacties

6 maanden geleden

Klinkt goed, je zou de tijd steeds iets kunnen verlengen. 5-10-15 minuten. Maak je gebruik van witte ruis? Succes vannacht!

6 maanden geleden

Reactie op Miekoe

Klinkt goed, je zou de tijd steeds iets kunnen verlengen. 5-10-15 minuten. ...
Ja de white noise staat aan 😅 hij is zojuist gillend wakker geworden en blijft nu om me roepen, we gaan nu om de 3 min omdat hij helemaal te keer gaat… is dit wel gezond wat we doen, vraag ik me af … 😔

6 maanden geleden

Voor nu lijkt het dat hij het heeft opgegeven om 00:38u.. het is stil.. nu hopen dat het werkt 🤞🏻

6 maanden geleden

Ik heb dat ook gedaan toen mijn zoontje net 1 jaar was. Na 5 a 10 minuten huilen terug gaan en zeggen: lieve jongen, je mag lekker gaan slapen. Slaap lekker. De eerste avond was het flinke strijd. In de nacht deden wij precies hetzelfde, even 10 minuten aankijken en als hij dan nog niet sliep dan gingen wij er naar toe en hetzelfde riedeltje: je mag lekker gaan slapen, papa en mama zijn in de buurt. Slaap lekker jongen. En dan gingen wij weer. De tweede avond hoefden wij er maar 1x heen ipv van 4x de eerste avond. Het voelde voor mij beetje dubbel. Ja hij "moest" even leren om zelf in slaap te vallen. Nu hebben wij een jochie wat eigenlijk elke nacht doorslaapt ipv op mijn schoot. Als hij nu langer dan 10 huilt of moppert dan gaan wij er eventjes heen en een knuffel en kus en dan slaapt hij zelf weer verder.

6 maanden geleden

Super om te lezen!!! En wat ontzettend fijn!!

6 maanden geleden

Wij kregen destijds van de slaapcoach een schema waar we ons aan hebben gehouden. Telkens gaan kijken en troosten (in bed!) en hetzelfde zinnetje herhalen om de 3-5-8 minuten en vervolgens om de 8 minuten gaan troosten tot ie slaapt. De volgende dag om de 5-8-10 minuten gaan troosten en daarna 10 minuten blijven aanhouden. De volgende dag 8-10-12 (12 aanhouden tot ie slaapt) en zo verder. Niet uit bed halen en niet langer dan 2 minuten op z'n kamer blijven met het troosten. De eerste nacht hield hij het 3 uur lang vol en viel hij staand in slaap en na 3 nachten was alles over. Hij slaapt nu fantastisch. Persoonlijk zou ik de stapjes wat kleiner maken dan 5-10-15 minuten (omdat dat toch best lang huilen achter elkaar is). Maar doe wat voor jullie goed voelt, het is echt een heel goed werkende methode als je consequent te werk gaat.

VRIEND

5 maanden geleden

Oeh! Een sticker voor iedere nacht in zijn eigen bedje! Dat ga ik ook proberen!

VRIEND

5 maanden geleden

Ik kwam net toevallig deze website tegen. Ik las dat je te moe bent om erbij te blijven zitten, maar deze site suggereert om met tussenpozen weg te gaan en weer terug te komen, zodat je kind weet dat je weer terug komt, ongeacht of je kindje huilt of niet. Zelf nog geen ervaring mee, maar wij gaan ook er naartoe werken dat de kleine in zijn eigen bed gaat slapen. Hopelijk vanaf dit weekend. Sterkte! https://sweetpoppyseed.com/teach-your-baby-how-to-sleep/

5 maanden geleden

Reactie op Hepziba

Ik kwam net toevallig deze website tegen. Ik las dat je te moe bent om erbi ...
Je moet ook echt wel de kamer uit, anders creëer je weer een andere slaap associatie. Dan gaat ie weer niet leren zonder jouw aanwezigheid in slaap te vallen. Zo is ons slaapprobleem toen ontstaan, door erbij te blijven 🙈😅

5 maanden geleden

Reactie op MinnieMouse

Wij kregen destijds van de slaapcoach een schema waar we ons aan hebben geh ...
Wat goed dat hij nu zo fijn slaapt bij jullie!! Uiteindelijk is hij bij ons na een uur (de 1e keer) in slaap gevallen, we waren erg tevreden voor zo’n eerste nacht. De 2e nacht gingen wij volle moed weer de nacht in. En zoals verwacht kwam hij weer en was hij in het begin wederom erg boos en verdrietig. Maar na een minuut of 20 met heen en weer lopen en troosten hoorden we opeens een keiharde knal. 2 jaar en 5 maanden lang geen enkel keer uit zijn bed gevallen, maar helaas heeft hij van kwaadheid en verdriet zichzelf eruit geworpen. Enorm geschrokken, we hebben ‘m extra geknuffeld en toen is m’n vriend wel even bij ‘m gebleven maar toen duurde het niet lang voor hij in slaap viel. Geen bult of wat dan ook en hij was heel vrolijk, dus niks aan over gehouden behalve de schrik. Gisteravond heeft hij bij mijn ouders geslapen, maar bij beiden opa’s en oma’s slaapt hij zonder te huilen door. En vanavond gaan we het wel weer zien 😅 we zetten wel door, maar we houden de tijden korter aan en hebben de babyfoon paraat om mee te kijken, + een dikke deken op de grond, maar laten we hopen dat hij niet meer er uit valt… we gaan het weer zien!

5 maanden geleden

Reactie op Marlot87

Wat goed dat hij nu zo fijn slaapt bij jullie!! Uiteindelijk is hij bij o ...
O schrikken zeg! Maar het gaat tot nu toe best goed zo te lezen! Hij wordt dus niet later in de nacht nog een paar keer wakker?

VRIEND

5 maanden geleden

Reactie op MinnieMouse

Je moet ook echt wel de kamer uit, anders creëer je weer een andere slaap a ...
Wauw, goede tip! Thanks!

VRIEND

5 maanden geleden

Reactie op Miekoe

O schrikken zeg! Maar het gaat tot nu toe best goed zo te lezen! Hij wordt ...
Ja, ik vroeg me om al wat wat dan de aanpak moet zijn. Hier slaapt onze gup, zelfs bij ons in bed, niet vaak door.

VRIEND

5 maanden geleden

Dat stickeren heeft hier gelukkig ook iets aan motivatie. Eerst kon ik hem geen goede reden geven waarom hij in zijn eigen bed moest willen slapen (hij gaf duidelijk aan dat hij het niet wil en ik kon dat niks zinnigs op zeggen), maar hij is wel echt blij om iedere dag een Paw Patrol sticker te mogen uitkiezen. Het concept kiezen zit er alleen nog niet echt in. Hij gaat er steeds vanuit dat hij ze allemaal krijgt 😋

5 maanden geleden

Reactie op Miekoe

O schrikken zeg! Maar het gaat tot nu toe best goed zo te lezen! Hij wordt ...
Het is de afgelopen nachten heel goed gegaan! Wel een keer in de nacht om mij geroepen, even gewacht welke kant dit op ging, maar het bleek een droom en binnen een minuut was hij stil. Het plakken van stickers is echt super goed gegaan. Afgelopen vrijdag plakte hij er weer 1 op, deed een stap naar achteren, keek erna en zei ‘ah nog twee’ (zaterdag en zondag) 🤣 maandag kreeg hij een ijsje bij de ijsco als beloning. En ondertussen stickert hij gewoon door elke ochtend. Dit gaan we nog even volhouden en daarna starten we met plassen op het potje + stickers. Kijken of daar nog iets uit gaat komen 😂 zal leuk zijn als we over een jaar wel van de luiers een af zijn (ik leg de lat laag 😅)