16 Reacties
3 jaar geleden
Bij mij nog nooit gebeurd. 1x voor mij oudste gebeld om te overleggen of ik haar op wilde halen. Maar hun benoemde er toen bij dat ze hun niet in de weg zat, alleen dat ze het aan wilde geven en de keuze aan mij was.
3 jaar geleden
Ik werk zelf in de kinderopvang en wij moeten ons aan bepaalde protocollen houden. Koorts is halen, dit ivm dat we kindjes niet op bed mogen leggen mbt kans op koortsstuip. Thuis heb je toch iets meer zicht erop als op het kdv. Vaak tempen wij wel 2 keer, we kijken het altijs nog eventjes aan.
Diarree en overgeven is bij ons protocol bij 3 dunne luiers halen, dit omdat er kans is op besmetting van andere kindjes.
3 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad... Bij ons was het hij is huilerig...en daarna hij is warm (geen koorts maar 37.7 en waarschijnlijk van het huilen)... Maar nooit met de vraag komen jullie hem halen maar meer als mededeling.
Het viel ons ook op dat dit vooral op de "drukkere" dagen gebeurde en inderdaad dat ze hoogstwaarschijnlijk balletjes opgooien in de hoop dat moeders zoals ik en vele andere die kleine eerder ophalen. Aangezien ik de ruggengraat van een slak heb en meteen alles opzij wilde schuiven om hem te halen is mijn vriend voortaan het aanspreekpunt voor de opvang (via de chat van de app) geworden. Nu ze doorhebben dat mijn vriend niet zo van het balletje vangen is is het aanzienlijk minder geworden.
3 jaar geleden
Bij de opvang van onze kindjes is koorts ook halen, omdat ze de kleintjes niet met koorts op bed mogen leggen. Komen ze net uit bed en hebben ze koorts, verder vrolijk en geen klachten, wordt er een half uur voor het slaapmoment nog een keer gemeten. Wat de regels zijn betreft diarree durf ik niks over te zeggen, hebben met regelmaat de kleertjes teruggekregen omdat ze dunne hadden maar dat was niet meer dan 1x op een dag.
3 jaar geleden
Nog nooit gebeurt! Zelfs als die beetje verhoging heeft en hij is gewoon vrolijk houden ze hem daar, zou er ook echt niet blij van worden.. Want hoevaak zijn die kleintjes wel niet lekker! Dat zeggen ze ook op de opvang bij ons dat de kinderen elkaar toch elke keer blijven aansteken dus dan kan je elke dag wel iemand bellen! Hun doen het alleen als je echt merkt als iemand ziek is, en ze bellen altijd voor de zekerheid om te kijken wat je als ouder zijnde wil
3 jaar geleden
Reactie op Denise2207
Ik heb hetzelfde gehad... Bij ons was het hij is huilerig...en daarna hij i ...
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit idee dus heeft. Het rare is gewoon dat ik dus nooit koorts na die tijd bij hem meet, of zoals vandaag gewoon normale poepluiers. Ik vraag me dan alleen af of je kan zeggen dat je hem niet op kan halen op dat moment.. maar misschien moet ik het gewoon een keer proberen.
3 jaar geleden
Reactie op Ieris
Ik werk zelf in de kinderopvang en wij moeten ons aan bepaalde protocollen ...
Ik snap dat er protocollen zijn, maar als je 3 diarree luiers verder bent, dan ben je toch al te laat? Dat zelfde geld voor bv een verkoudheid. En met waterpokken mogen kindjes ook komen?
3 jaar geleden
Reactie op T6543
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit idee dus heeft. Het rare is ge ...
Met 20 min is echt wel heel snel. Aangeven dat jullie niet in staat zijn hem direct op te halen maar proberen eerder te komen en dan rekken? (mits hij koorts heeft of echt ziek is dan is het een ander verhaal natuurlijk)
3 jaar geleden
Reactie op T6543
Ik snap dat er protocollen zijn, maar als je 3 diarree luiers verder bent, ...
Ik heb ze zelf niet geschreven 🤣 maar als je het echt duidelijk wilt hebben kun je het altijd eens navragen bij de pedagogisch coach en niet de leidsters op de groepen.. wij volgen ze gewoon.. anders worden er altijd maar kindjes gebracht die echt ziek zijn als dat zou mogen.. dat is natuurlijk niet de bedoeling. Waterpokken mag ja.. omdat de incubatietijd 10 dgn is. Het is dus al besmettelijk voordat je überhaupt de blaasjes ziet.
3 jaar geleden
Reactie op Ieris
Ik heb ze zelf niet geschreven 🤣 maar als je het echt duidelijk wilt hebbe ...
Tuurlijk snap ik dat jij de regels niet geschreven hebt, maar mij is verteld dat zolang er geen koorts is en een kindje gewoon vrolijk is dat hij mag komen vandaar. Mijn vraag is dan ook wellicht meer.. haal ik hem te snel op en kan ik ook gewoon vragen of ze het nog even aan willen kijken. Ik heb aan de ene kant het geluk dat ik vlak bij de opvang werk en mijn man ook, maar dat heeft niet iedereen lijkt me...
3 jaar geleden
Reactie op T6543
Tuurlijk snap ik dat jij de regels niet geschreven hebt, maar mij is vertel ...
Klopt is ook zo hoor ! Wij bellen echt niet zomaar op mijn werk dan.. ik zou het ook gewoon aangeven dat als je je kindje dan thuis temperatuurt dat hij helemaal geen verhoging heeft. Dan gaan ze er vast meer accuraat ermee om.. snap je hoor !
VRIEND
3 jaar geleden
Hier pas een keer gebeld om hem te komen halen. Alleen toen had hij ook echt hoge koorts op het kdv 38,4 en thuis al 39. Mn zoontje is ook wel eens met lichtelijk verhoging op kdv geweest en was geen enkel probleem.
Ik zou toch met kdv in gesprek gaan wat daarin de protocollen zijn. En toch ook in overleg met jullie gaan of je niet kan aankijken.
3 jaar geleden
Hier 2 keer gebeld met de mededeling dat hij niet helemaal zichzelf was, niet vrolijk, amper eten en niet slapen. Dat ALS we de mogelijkheid hadden, het fijner voor hem is om hem eerder op te halen. Wij waren toen toevallig in staat en stonden ook binnen 20minuten op de stoep. Eenmaal thuis was er dan niets aan de hand, rust in je eigen huisje en je papa en mama in de buurt maken een hoop beter natuurlijk.
Ze hebben hem ook wel eens gehouden met lichte koorts omdat hij vrolijk was en verder normaal alles deed, dus ik weet dat ze niet zomaar bellen.
Toch hebben we na de tweede keer wel gezegd dat het nu toevallig was dat we hem konden halen, maar als hij geen koorts heeft, we hem niet altijd zomaar kunnen halen wanneer we aan het werk zijn. Iedereen heeft wel eens mindere dagen 🤷🏼♀️. Dat begrepen ze helemaal.
Het is ook niet dat ze zeiden dat we hem moesten komen halen, meer dat als we in staat waren, het fijner voor hem is.
En ja, ik vind dat een beetje inspelen op de mama/papa-gevoelens. Maar het is ook gewoon vertellen hoe het is die dag. Als ik dan wel de mogelijkheid heb om het beter te maken voor mijn baby is dat ook wel prettig om te weten.
3 jaar geleden
Mijn zoontje gaat nu sinds februari naar de opvang en is eigenlijk nog niet ziek geweest dat wij hem moesten ophalen. Hij is wel een paar keer niet geweest omdat hij niet lekker was. Dan regelden wij wat anders.
Werk zelf ook in de kinderopvang en zeggen wij met koorts vanaf 38.0 is ophalen. Maar wij kijken ook naar het kindje. Is het nog wel vrolijk en speelt het nog wel. Dan laten wij het ouders wel weten met de mededeling dat het kindje koorts heeft en dat wij niet weten hoelang hij of zij het vol gaat houden. Vanaf 38.5 is eigenlijk wel gelijk ophalen en dan leggen wij een kindje ook niet meer in bed.
3 jaar geleden
Reactie op Ieris
Ik werk zelf in de kinderopvang en wij moeten ons aan bepaalde protocollen ...
Bij ons hetzelfde inderdaad! 3 dunne luiers in 1 dagdeel is overleggen en ophalen ivm besmetting.