10 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook en ik heb op een gegeven moment een doorverwijzing gevraagd naar de kinderarts. Dus ik zou een doorverwijzing gaan vragen bij de huisarts. Het lijkt mij dat een kind op een gegeven moment wel een keer bovenop een virus komt.

één jaar geleden

En is daar toen wat uitgekomen?

één jaar geleden

Ik denk zeker dat wat je huisarts zegt zeker ook wel waar is. Als ik bij mij kijk zijn wij ook vaker ziek. Dit zie ik zelfs op mijn werk terug bij mensen zonder kleine kinderen... En dan hebben die kleine van ons gewoon nog weinig weerstand... Het hoort er wel gewoon een beetje bij.. Overigens moet ik wel zeggen dat wij bij de kno arts lopen voor terugkerende oorontstekingen. Door vergrootte amandelen is onze kleine eigenlijk chronisch verkouden (afgelopen half jaar geen moment dat hij niet verkouden is) en moeten komend jaar daarvoor ook terug naar de kno arts. Bij ons had de kleine meer dan 4x in het half jaar een oorontsteking met antibiotica wat zelfs niet hielp. Maar over het algemeen hebben wij wel een vrolijke jongen, maar als hij koorts is wil hij ook alleen maar blijven liggen bij mij. Advies daarin is het accepteren dat je de hele dag op de bank zit met de kleine. En mbt de huisarts: maak afspraken wanneer je doorverwezen wordt, hier zijn echt al richtlijnen voor maar weet gewoon dat die kleine geen weerstand hebben en dus eenmaal vaak ziek zijn.

één jaar geleden

Reactie op Anikaaa

En is daar toen wat uitgekomen?
Was erg benauwd en kinderarts kon toen zien dat de oren rood waren. Hebben toen een AB kuur voor 6 weken gekregen zodat mijn zoontje er even goed bovenop kon komen. Dit hielp voor mijn zoontje, hij is nu nog wel eens verkouden, maar slaat niet meer door naar een oorontsteking

één jaar geleden

Hier in het afgelopen half jaar ook al zoveel ziek geweest. 3x oorontsteking waarvan 1x een dubbele, toen AB gekregen. Is hij niet verkouden dan heeft hij zoals afgelopen week 10 diarree luiers op een dag. Of zit hij van top tot teen onder de vlekjes. Ik denk ook wel eens, wanneer houdt het op? Begreep bij 4x oorontsteking in een jaar al een doorverwijzing naar de KNO arts, hoop t voor de kleine man niet, maar ben er bang voor

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde liedje, om de paar weken weer hoesten en verkouden. Voor benauwdheid hebben we een pufje gekregen. Verder kan je niet veel..

één jaar geleden

Helaas had ze longontsteking kreeg ik vanmiddag te horen. :(

één jaar geleden

Reactie op Anikaaa

Helaas had ze longontsteking kreeg ik vanmiddag te horen. :(
Oneee!! Heel veel beterschap!

één jaar geleden

Hier was het ook steeds raak. Vanwege haar geschiedenis weer een nachtje in het ziekenhuis gelegen maar ook tegen ons zeggem ze dat het door alle virussen komt. En we staan nog heel scherp onder controle en er zijn meteen weer allemaal onderzoeken gestart toen waar niks uitkwam. Het is gewoon moeilijk omdat ons kindjes dit nog niet eerder hebben ervaren en hun lichaam nog een manier moet vinden om er tegen te strijden. Hierdoor duurt het langer voor dat het virus weg is en tegen die tijd hebben ze een nieuwe opgelopen.

één jaar geleden

Goed om te weten is misschien dat kinderen in het eerste jaar zo n 10 keer ziek zijn door virussen etc. Misschien helpt het om dat te weten . Zolang ze drinken en plassen ben je al snel klaar bij de dok