9 Reacties

4 maanden geleden

Wij zitten in dezelfde fase. Geen vakantie, en eigenlijk nooit hele dagen thuis om te oefenen. Dus dan zijn het dagdelen. We oefenen met het potje. Maar zijn ook beetje zoekende wanneer en hoe nu echt te starten en door te zetten.

4 maanden geleden

Hier ging het eigenlijk vanzelf met plassen en is nu hellemaal zindelijk ook snachts. Ik heb haar een luierbroekje aan gedaan en uitgelegd dat ze met een luierbroekje dan zelf naar het potje kan als ze voelt dat ze moet in begin heb ik haar sochtends bij wakker worden op het potje gezegd en voor het eten en voor dat we de deur uit gingen en voor het slapen. Het hielp hier ook dat ze op de peuterspeelzaal zag dat andere kindjes ook naar de wc gingen.

4 maanden geleden

Volg

4 maanden geleden

Hier was ze ineens om. Vanaf augustus al zo nu en dan (bewust) op wc/pot aan t plassen wanneer zij het aangaf, maar ook weinig tijd om goed door te zetten. Sinds half maart ineens de pamper af en plast ze op een klein ongelukje na altijd op wc/pot. ' s nachts heeft ze nog wel een pamper om. Eerder al wel zo nu en dan zonder pamper gelopen, maar dan ook vaak net te laat naar de wc/pot. Denk dat het ook afhankelijk is of je kindje er echt klaar voor is en de plas wat op kan houden En eens dat het ook helpt wanneer ze op de creche andere kindjes ook plasjes ziet doen.

4 maanden geleden

Ze moeten ook leren ontspannen/loslaten op het potje. Dat lukte bij ons niet meteen en zorgde voor frustraties bij zowel onze dochter als bij onszelf. Beetje losgelaten en ineens wilde ze zelf weer en kreeg ze het door. Nu af en toe een plasje op de wc of in het potje. Ik zet er geen druk achter. Als ze niet wil, hoeft het niet.

4 maanden geleden

Mn zoontje vraagt toevallig al een week of hij met de blote piemel mag 🤣 luier uit dus. Ga t vandaag maar gewoon eens doen en dan zie ik wel wat er gebeurd

4 maanden geleden

Qua plassen hier nu een goede maand volledig zindelijk overdag (geeft zelf aan als hij moet plassen), en nagenoeg ‘s nachts. Poepen geeft hij alleen vaak te laat aan, dus nog wel een luier om. Ik heb er verder niets voor gedaan, hij gaf een half jaar geleden zelf aan dat hij op het potje wilde plassen. Dat langzaamaan uitgebouwd, heb hem alleen laten gaan als hij er zelf om vroeg. Heb hem nooit gevraagd of hij moest plassen of hem op de wc gezet ofzo.

2 maanden geleden

Hier al wel paar maanden dat hij interesse toont. Zelf op het potje of op de wc willen maar het is vaker geluk dat hij er wat op doet dan bewust. Gaan er over 3 weken in de vakantie volop mee aan de gang.

VRIEND

één maand geleden

Hebben hier nog mensen ervaring met het gebruik van wasbare luiers als trainingsbroekjes tijdens zindelijkheidstraining? Ik heb er nog wat bewaard voor dit doel, maar wel goed voorbereid zijn.