8 Reacties

2 dagen geleden

Hi, Onze oudste is nu 2 maand ongeveer zindelijk. De eerste paar dagen waren DRAMA. Maar zo blij geweest dat we doorgezet hebben. We zijn in het weekend begonnen. Ik ben altijd vrij op za zo maandag dus dacht zelf in deze dagen een mooie start te kunnen maken. Ondanks dat het werd afgeraden moesten wij wel weg en heeft hij toen wel een luier aangekregen en gezegd dat als hij moest plassen het moest aangeven. Eerste 2 dagen continu ongelukjes en plas aan het ruimen. Poepen ging eigenlijk direct goed. Wat hier wel gewerkt heeft is elke plas of poep te vieren. We belden opa en oma als het gelukt was en trots. Eerste dagen zat hij dan ook soms voor langere tijd op de wc met bv een boekje. 3 dag ging al beter, tot ik besloot om even met hem naar de speeltuin te gaan die op 1 min lopen zit. Hij moest plassen en raakte in paniek. De volgende dag leek hij het te snappen en ging naar opa en oma en sinds dien geeft hij het goed aan als hij moet poepen of plassen. Nu zitten we erin om hem te leren het ook iets langer te kunnen ophouden, soms zorgt dit voor een ongelukje. En als hij nu nat is dan is het vaak onze eigen schuld is door hem niet goed op de wc fe zetten waardoor zijn piemel omhoog komt 😅. Mijn tip is.. geduld en doorzetting. Stop niet als het de eerste paar dagen continu fout gaat wand ze moeten het echt leren. Hij is nu zelfs in de nacht vaak droog en met dutje zonder luier. Hou er rekening mee dat het slapen in de nacht ook wat onrustiger kan worden. Hij werd hier soms in de nacht wakker omdat hij moest plassen en was dan volledig over stuur... Hier dus na een bepaald tijdstip geen drinken meer

2 dagen geleden

Reactie op T6543

Hi, Onze oudste is nu 2 maand ongeveer zindelijk. De eerste paar dagen wa ...
Oh wat goed!!! Thanks voor de tip. Een weekend uitstippelen is een goed idee! Dan wordt het even na de vakantie en hopelijk gaat het dan opeens hard.

2 dagen geleden

Dacht dat ik de enige was die het spannend vindt om de stap te zetten en dat het huis idd helemaal onder zit. Haha maar wij gaan de herfstvakantie hiervoor gebruiken. De zindelijkheidsbox schijnt goed te werken. (Althans mijn schoonzus was er zeer te spreken over) succes! 😊

2 dagen geleden

Reactie op Tutje

Dacht dat ik de enige was die het spannend vindt om de stap te zetten en da ...
Die heb ik ook aangeschaft maar ligt nog ongebruikt in de kast... Ik heb stickers gehaald voor hem bij de action.. van ..Paw patrol.. hier is hij gek van! Deze mocht hij dan zelf plakken op het potje..

VRIEND

2 dagen geleden

Reactie op Tutje

Dacht dat ik de enige was die het spannend vindt om de stap te zetten en da ...
Ik ook! Erg blij mee. Hiermee hebben we het in 3 weken heel goed af kunnen sluiten. Enige nadeel; hij vraagt nu nog wel regelmatig om kadootjes zodra hij zijn stickerkaarten aan de Wall of Fame ziet hangen 😜

één dag geleden

Reactie op Hepziba

Ik ook! Erg blij mee. Hiermee hebben we het in 3 weken heel goed af kunnen ...
Hahahahah geweldig dat laatste 🤣

één dag geleden

Wij hebben het op vakantie gedaan. Gewoon geen luier gegeven en om de zoveel tijd gezegd dat ze geen luier aan had en dat ze naar de wc moest als ze moest plassen.. uiteindelijk maar 1 echt ongelukje gehad en 1 in het zwembad (‘ik ben aan het plassen!’ Staand in het peuterbad 😂). En twee ongelukjes toen ze even van slag was (boos/verdrietig). Ze was er blijkbaar echt helemaal aan toe, want we hebben er dus niet echt wat voor hoeven doen.. Ze vraagt/vroeg vaak: ‘heb ik een luier om?’ Of ‘ik heb geen luier om hè?’ Alleen poepen wil ze nog niet op de wc (wel eens gelukt, maar als ze echt moet dan wil ze niet en vraagt ze om een luier). Dat komt vast vanzelf nog. Net als ‘s nachts :) Als ze wakker wordt, dan roept ze wel eens dat ze moet plassen.. en ze is wel regelmatig droog ‘s ochtends, maar ook nog regelmatig niet.

één dag geleden

Reactie op Gietertje

Wij hebben het op vakantie gedaan. Gewoon geen luier gegeven en om de zovee ...
Oja we deden ook dat ze stickers kon sparen. Eerst voor elke plas op de wc. Nu voor elke droge dag en elke poep