52 Reacties

één jaar geleden

Hier al even mee bezig. Hij gaat ook elke keer mee op het potje in de opvang. Ons zoontje doet ook al regelmatig iets op het potje. Al van toen hij baby was, had hij in de nacht heel vaak droge luiers dus zijn gestart vanaf hij kon stappen met hem elke ochtend bij het opstaan direct op het potje te zetten en hij maakte daar geen problemen van. Zo stilaan opgebouwd tot elke verluiering op het potje zitten. Deze zomer gaan we starten met Oefenbroekjes (dus geen luiers meer)

één jaar geleden

Wij hebben laatst heel enthousiast een potje gekocht. Bij het afdoen van zijn luier ging hij even op z'n hurken zitten om naar het potje te kijken. Daardoor plaste hij tegen het potje. We hebben er om gelachen😅. Op het potje zitten vind hij dan weer eng op een of andere manier. We wachten hier rustig tot hij het zelf wilt maar laten hem wel staan in de badkamer

één jaar geleden

Reactie op SA2021

Wij hebben laatst heel enthousiast een potje gekocht. Bij het afdoen van zi ...
Haha schattig, ik vind dat het telt!

één jaar geleden

Toevallig liep onze dochter vandaag naar de wc, trok haar broek naar beneden, probeerde dr romper uit te trekken en riep "zitten!" Ik denk dat ze vooral dr vader nadoet, maar dacht wel hmm misschien toch maar een potje aanschaffen haha. Als iemand nog tips heeft?

één jaar geleden

Mijn zoontje plast vaak als je zijn luier af doet, dus dachten ook wel een potje te kunnen proberen. Nu een week bezig met tijdens verschonen soms even speels op het potje zetten. Nu 1x erop geplast. Benieuwd of het zich door zet. We hebben wasbare luiers, ze zeggen dat kinderen dan beter voelen dat ze nat zijn en daardoor sneller zindelijk zijn. Benieuwd of dat bij hem ook zo gaat zijn.

één jaar geleden

Iemand een tip voor een fijn potje?

één jaar geleden

Reactie op _Yvonne_

Iemand een tip voor een fijn potje?
Ja ben ik ook benieuwd naar. Het aanbod is zoals met alles enorm, ikea potje lijkt me ook gewoon prima?

één jaar geleden

Reactie op MarjoleinJS

Ja ben ik ook benieuwd naar. Het aanbod is zoals met alles enorm, ikea potj ...
Ja die met die losse inzet ik handig. Zon hele pot onder de kraan is wel een ding zeg maar

één jaar geleden

Ik heb al van alles geprobeerd, volgende week hebben we een info sessie op school! (Ja in belgie gaan ze al naar school vanaf 2.5 jaar)

één jaar geleden

Mijn dochtertje gaat gewoon op de wc met een bril verkleiner. Ze heeft vanaf vroeg af aan al interesse getoond in de wc en waar ik dus was als ik zei dat ik ging plassen. Misschien heeft dit geholpen want ze wilde al gauw zelf ook op de wc vandaar de verkleiner en geen potje. Ook handig, want je spoelt meteen alles weg. Ik zet haar vaste tijden erop ( zo doen we het op t werk ook met cliënten die blaastraining nodig hebben. Dus : Gelijk na ochtend dut Voor het midden eten Na het middag eten Na middag slaapje Na het avond eten of voor het slapen gaan. Ze heeft zeker niet altijd resultaat, maar het lukt al regelmatig. Als ze moet poepen zegt ze gewoon poepeuhhh, maar soms is het ook alleen n scheetje wat ze moet laten.

één jaar geleden

Hoe oud zijn jullie kindjes dan ? Hier heb ik een dochter van bijna 18maanden. Wij hebbe het potje al eventjes staan, als ze wil mag ze erop. Ze had er 2 weken geleden enorm intresse in en plaste toen ook 2x op het potje. Sinds niks meer. Ze heeft ook geen geduld. Gaat zitten, staat op, gaat zitten, staat op om boekje te pakke,... we dwingen haar niet aangezien ik las dat je vanaf 18maand kan starten.

één jaar geleden

Reactie op MSenB

Hoe oud zijn jullie kindjes dan ? Hier heb ik een dochter van bijna 18maand ...
Mijn dochter is over 3 weken 18 maanden. Ze zeggen idd pas starten met 18 maanden ivm de sluitspier? ,maar wel gek want ik was met 1.5 jaar ook zindelijk. In niet westerse landen zijn kinderen volgens mij nog eerder zindelijk!

één jaar geleden

Reactie op Racheltje92

Mijn dochter is over 3 weken 18 maanden. Ze zeggen idd pas starten met 18 m ...
Ik had op 18maand en 2 weken 5 dagen verlof genomen om ze zonder luier te laten lopen en training te starten. Nu kreeg ik van de creche te horen dat dat wel heel erg vroeg is om ermee te starten. Zij startte er meestal pas enkele maanden voor school mee, dus later als de 2e verjaardag. Dus nu weet ik zelf niet goed meer wat doen. Wachten of niet.

één jaar geleden

Reactie op MSenB

Hoe oud zijn jullie kindjes dan ? Hier heb ik een dochter van bijna 18maand ...
Ik geef haar een toilet rolletje met nog een beetje wc papier aan in der hand ( dit vind ze leuk om eraf te plukken ) dan blijft ze iets langer zitten wat net genoeg is om haar behoefte te doen.

één jaar geleden

Reactie op MSenB

Ik had op 18maand en 2 weken 5 dagen verlof genomen om ze zonder luier te l ...
Zonder luier laten lopen ook een goeie! Dan voelen en zien ze idd wat er gebeurd. Ik zou gewoon beginnen en niet luisteren naar wat de crèche zegt.

één jaar geleden

Reactie op Racheltje92

Zonder luier laten lopen ook een goeie! Dan voelen en zien ze idd wat er ge ...
Ik had een app afgehaalt "de pot op" en vanuit die theorie is het.. pamper uit, thuis blijve en geen pamper meer aandoen.. en na 3 a 5 dage zoude ze zindelijk moete zijn. Nu vraag ik me af.. stel da je toch wa vroeg bent en je kindje nog niet in staat is zindelijk te zijn en je de training start. Als ze na 5 dagen nog grotendeels in haar broek plast.. Wat doe je dan 😂. Toch weer een pamper aan ? Dan gaat volgende poging nog moeilijker zijn lijkt me.

één jaar geleden

Reactie op Racheltje92

Ik geef haar een toilet rolletje met nog een beetje wc papier aan in der ha ...
Mijn dochter is echt.... wervelwind, heeft ze van haar mama. 😬 stilzitten is een straf voor haar. Ze heeft ook bitterweinig intresse in tv enzo, omdat ze niet kan stilzitten. Recent blijft ze soms zitten voor tiktak of bumba. Echt soms dan wel 🤣 zelfs met kleuren maakt ze er een lichamelijke oefening van.

één jaar geleden

Hier al vanaf de kraamweek een potje (gewoon een goedkope van de Blokker) wat intensief gebruikt wordt. De oma van mijn man benoemde dat al haar kinderen ruim voor de 2 jaar, vaak rond de 1,5 jaar, zindelijk waren. Ze vond het zo zonde dat ouders tegenwoordig tot 4 jaar elke keer die luiers blijven kopen in plaats van maar gewoon de luier afdoen en kijken waar het schip strand. Zij moest de luiers met de hand wassen (wij gebruiken ook wasbare luiers, maar elke keer intens dankbaar voor de wasmachine 😂), dus zette de kinderen al vanaf het begin vaak op het potje. Toen dachten wij: dat kunnen wij ook! Onze dochter is nu 18 maanden en is nog niet zindelijk, maar doet vrijwel alle grote boodschappen al vanaf het begin op het potje en bij iedere luierwissel zetten we haar op de wc (met verkleiner) en soms doet ze een plasje. Ze is heel bewegelijk en wil niet stilzitten, maar omdat het zo’n onderdeel is van de routine weet ze dat ze op de wc gezet wordt. Wel roept ze nu vaak bij voorbaat al: “klaar!” En dan haal ik haar er weer af. Ik heb nu al periodes dat ik haar geen luier aan doe, maar wil volgende week eigenlijk proberen om het overdag helemaal niet meer te doen, afgezien van haar middagslaapje. Ik ben benieuwd!

één jaar geleden

Reactie op MSenB

Ik had een app afgehaalt "de pot op" en vanuit die theorie is het.. pamper ...
Lastig idd... Misschien overstappen op wasbare luiers stel ze is nog net niet zindelijk? Dan voelt ze misschien ook meer wat er gebeurd en dan ben je niet helemaal terug bij af. Zou anders best lastig kunnen zijn ja bij een volgende poging.

één jaar geleden

Hier gebruiken we wasbare luiers en ik zie het vaak als mijn zoontje in zijn luier aan het poepen is. Wat ik me nu afvraag is hoe maak ik dan de stap naar het potje/wc. We oefenen het potje/wc niet. Ik roep het woord wel en merk nu ook dat hij dan wat verlegen wordt, lijkt me wel een goed moment om dus te gaan starten… we hadden de zomer vakantie in de planning maar eerder kan geen kwaad behalve dan dat er ook een baby van 2,5 maand bij is😅