52 Reacties

VRIEND

één jaar geleden

We zetten ons zoontje soms wel op het potje en als hij er toevallig op plas ...
Ja, ik las ook beter het niet te doen voor een grote verandering in de leefomgeving, inderdaad. Ik ben ook nog aan het oriënteren. Zolang hij nog in rompertje zit, laat ik het nog even zitten, maar hij is bijna uit deze maat gegroeid, dus ik ben me wel aan het oriënteren en aan het voorbereiden (perfectionist hier)

één jaar geleden

Reactie op _Yvonne_

Iemand een tip voor een fijn potje?
Ikea pot met losse inzet is makkelijker schoon te maken dan zon hele pot!

één jaar geleden

Reactie op valvalerie

Ons zoontje is sinds vorige week zo goed als zindelijk, zowel overdag als s ...
Wij gaan nav jouw bericht hier over 2 weken mee beginnen! Heb ook die boekjes aangeschaft en iig 4 dagen volledig vrijgehouden voor deze training. Hoe oud is jouw zoontje? En heb je nog tips aan de hand van jullie ervaring? :-)

één jaar geleden

Echt bijzonder om jullie verhalen te lezen! Ik sta versteld van dat sommige kinderen nu al zindelijk zijn. Mijn zoontje heeft 0 interesse in de wc. Hij liep van’t zomer en ook nu soms naakt rond omdat hij daarna in het zwembad ging of in bad gaat, maar laat plas rustig lopen. Als hij moet poepen gaat hij op de route even hurken en dan poept hij zonder gene, loopt daarna gewoon door. Sinds kort wijst hij naar zijn bips en zegt hij: poepe! Maar hij poept dan niet en laat ook geen (hoorbare) scheet. Tenzij hij ineens vet interesse gaat tonen, is het plan om komende zomer te gaan proberen met hem. Lekker in zijn blote kont lopen wanneer het lekker warm is! Hij is dan nog niet eens 3 en dat vind ik een prima leeftijd.

één jaar geleden

Reactie op lisannedhh

Wij gaan nav jouw bericht hier over 2 weken mee beginnen! Heb ook die boekj ...
Wat goed! Ben heel benieuwd naar jouw ervaring! Ga je het alleen doen of kan je partner ook meehelpen? Wij zijn begonnen toen we beiden vrij waren. Ik was de eerste 3 dagen gesloopt, had een potjes obsessie volgens mijn vriend, had het iets meer los moeten laten :p Wij hebben met name echt op signalen gelet en hem geconditioneerd met pipi en kaka en po. Dus als ik hem met zijn handen bij zijn billen zag zei ik ‘ik zie dat je aan je billen zit, we gaan nu naar het potje voor kaka’. En daar ook een leuk moment van gemaakt en heel prijzen dat hij erop ging zitten of bleef zitten. Na 1,5 dag ging hij er uit zichzelf heen. Verder hebben we echt afscheid genomen van de luier, nu al een maand niet meer, ook niet s nachts (wel wat extra moltons en wegwerp dry nites van Huggies gekocht, want om de 3 dagen wel een ongelukje). Sinds 2 weken onderbroekjes aan, want die associeerde hij eerst met een strakke luier

één jaar geleden

Reactie op valvalerie

Wat goed! Ben heel benieuwd naar jouw ervaring! Ga je het alleen doen of ka ...
Wat onwijs goed zeg! Ben ook erg benieuwd hoe het hier zal gaan. Ja, mijn vriend helpt want heb hier nog een 3 maanden oude baby in huis😊 maar hoe doe je dat dan ‘s nachts? Haal je hem uit bed om te plassen ofzo? Ik ben een beetje bang dat ik zijn nachtrust dan ga verstoren, hij is al iedere ochtend stipt 05:30 wakker…. Haha. Maar ligt die van jullie dan in een peuterbedje of ledikant nog? En nog een vraag: hoe heb je dat met je bank en stoelen etc gedaan. Ik dacht er aan om er wat over heen te leggen? Niet zo zin in straks overal vlekken🙈

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op lisannedhh

Wat onwijs goed zeg! Ben ook erg benieuwd hoe het hier zal gaan. Ja, mijn v ...
Van wat ik tot nu toe heb gelezen; onderleggers gebruiken (had je nog wat over uit je kraampakket?) Of vuilniszakken bedekt met een fleece deken of handdoek.

één jaar geleden

Reactie op Hepziba

Van wat ik tot nu toe heb gelezen; onderleggers gebruiken (had je nog wat o ...
Slim!

één jaar geleden

Reactie op lisannedhh

Wat onwijs goed zeg! Ben ook erg benieuwd hoe het hier zal gaan. Ja, mijn v ...
We hebben zijn bedje omgezet naar een peuterbed waar hij zelf in en uit kan stappen. We laten hem gewoon doorslapen. We probeerden hem eerst te wekken rond onze bedtijd, maar dat was een drama, daarom laten we hem gewoon doorslapen nu. Eerst plaste hij wel in bed (1-2 keer per dag) maar nu al een week droog. We hebben wasbare onderleggers in zijn bed en ik heb zo’n pak wegwerp onderleggers mee voor als hij ergens anders slaapt. Het is even doorbijten want je hebt wel gebroken nachten, maar het is bij ons weer voorbij. Ik begrijp volkomen dat mensen de nacht wel een luier voordoen. Verder hebben we wegwerp onderleggers gebruikt voor banken en stoelen, die uit het kraam pakket idd en je kunt zo ook gewoon bij de Etos kopen. Heel veel succes!

7 maanden geleden

Wij zijn begonnen sinds deze week en gaat elke dag beter.. Alleen poepen doet ze echt nog niet op het potje Ik wil het liefst zonder luier zodat ze door heeft wanneer ze in haar broek plast Ik werd alleen echt gek van de poepbroeken wassen🤢 dus vandaag probeerde ik een zwemluier.. die nemen natuurlijk niks op maar houden wel de poep tegen… en het werkt🥳 dus lifehack voor ouders die niet van het wassen van wasbare luiers of poepbroeken houden ; wegwerpzwemluiers

7 maanden geleden

Hier was het potjestraining in de kerstvakantie, dochterlief was erg snel zindelijk. Nu, er stonden wel al enige tijd potjes in huis (Ikea), ook in het KDV was er aandacht voor het potje. De eerste dag liet ik haar zonder broekje lopen, vroeg ik zowat om het uur of ze pipi met doen. Twee ongelukjes, maar zo kwam een zeker besef. Overdreven ook met stickertjes plakken; elke keer als er pipi in het potje was, kreeg ze een sticker om op een blad te plakken maar even vaak kleefde ze er ook eentje op haar hand. Dag twee was met nieuwe onderbroekjes, ik had (en heb nu nog) een mooie schoendoos vol onderbroekjes, ik laat haar telkens kiezen. Vind ze fijn/is ze fier op. Intussen/sinds dag drie gaat ze met wc-brilverkleiner (ook Ikea) naar t wc, kaka doen gaat even vlot. Ik heb gewoon echt overdreven gereageerd als ze pipi of kaka deed: "flink zo, je bent een groot meisje!". En een sticker. Een keer heb ik haar impulsief (want dat vaak herhalen 'moet het pipi doen?' word je echt beu..) beloond met snoep, dat vond ik even snel geen goed idee. Want dat onthouden ze.. Plots was er een kaka op het potje, zij triomfantelijk: "nu snoep!" Nou...

7 maanden geleden

Zijn er ouders die veranderd slaapgedrag zien nu je kindje zindelijk is? Mijn zoontje is sinds een week helemaal zindelijk (behalve met slapen). Maar hij doet er ook veel langer over om in slaap te vallen, slaapt ‘s middags 1 uur ipv 2 en wordt wat vroeger wakker. Op zich geen ramp want hij is verder vrolijk maar ben benieuwd of jullie dit herkennen.