Hoi,
Ik ben op zoek naar nieuwe ideeën qua zindelijkheidstraining.
We zijn inmiddels een half jaar bezig... Hij begon zelf dat hij op het potje wou. Prima uiteraard! Ik wilde toch graag op tijd beginnen en in theorie moet het prima kunnen met toen 2,5jr. Inmiddels is hij 3 jaar....
De hele zomer zijn we heel laagdrempelig bezig geweest. Hier thuis steeds zonder luier, dat ging steeds beter en einde zomer ook zonder luier naar de speelplaats en uiteindelijk ook naar de opvang.
Hij had nog wel druppels in de onderbroek maar verder ging het best goed en weinig grotere ongelukken.
Dus ruim 6 weken lang volledig zonder luier overdag.
4 weken geleden bij mijn ouders had hij een poep ongeluk toen hij met hun op de speelplaats was. Sindsdien is het helemaal mis. Alles gaat verkeerd. Continu poep en plas ongelukken,we hebben wel 6 onderbroeken en 4 broeken per dag. Poep en plas. Met plas is hij elke keer te laat. Niet alle maar elke keer beetje in de broek. Poep soms een beetje in de broek en soms ook alles.
Ik weet even niet hoe ik verder moet.
Aan het begin zei ik elke keer geeft niet, kan gebeuren, verschonen en klaar. Maar het is heel frustrerend.
Ik probeer niet boos te worden. Soms zeg ik dat ik het wel heel jammer vind dat het gebeurd omdat we alles weer schoon moeten maken. Ik heb hem eens 2 dagen elke keer onder de douche gezet. Niet om te straffen maar in de hoop dat hij het vervelend vindt. We hebben afgesproken om een disco avond te doen wanneer het een hele dag is gelukt (dat vindt hij heel leuk haha, lampen uit, zaklamp aan, muziek erbij en dansen!). Toen 2 dagen achter elkaar disco avond omdat het goed ging (op een paar druppels na) en de 3e dag ging het weer helemaal mis. Zo gaat het op en neer.
Soms vraag ik mij af of hij de vaardigheid gewoon veel verleerd is. Maar ik heb vooral het idee dat het hem gewoon niet uit maakt.
Als ik hem hier thuis zonder onderbroek laat lopen verliest hij ook nog heel vaak druppels. Dat zegt hij dan ook meteen heel netjes en dan stuur ik hem neer de wc.
Soms heb ik ook het idee dat hij graag weer klein wil zijn. Hij heeft sinds 8 maanden een broertje en soms wil hij ook weer baby zijn heb ik het idee. Altijd de grote jonge zijn is ook niet alleen maar voordelig 😉 Als ik vraag of hij weer een luier aan wil is hij daar niet heel duidelijk over.
Ik zit echt te twijfelen wat te doen. Als ik nu weer een luier aan die voelt het als of ik heel veel energie erin heb gestoken afgelopen half jaar en nu weer een heel grote stap terug zet.
Wie heeft tips??