6 Reacties

één jaar geleden

Nee geen tips, wel herkenning. Hier ook een slechte drinker en geven indd 's ochtends en 's avonds nog 120ml melk om er iig wat vocht in te krijgen 🤷‍♀️ Bij de opvang geven ze aan dat het niet gek is, ze eet veel fruit en krijgt extra water door de yoghurt..

één jaar geleden

Reactie op Sja1989

Nee geen tips, wel herkenning. Hier ook een slechte drinker en geven indd ' ...
Dat klinkt wel gerustellend als de opvang dat zegt.

één jaar geleden

Die van ons is fan van uit grote glazen en bekers drinken dus als je zoontje dat kan. Misschien kan je hem er ook van laten genieten. Alsof je water echt geweldig smaakt en dan het hem laten 'afpakken'. Misschien nog een idee?. En anders kom je met kwark, appelmoes etc ook al een heel eind qua vocht.

één jaar geleden

Hier ook een slechte drinker hoor :) 150 ml melk sochtends, 150 savonds en we zijn al blij als er 100 ml water in gaat over de dag. Die melk houden we er inderdaad ook maar in, omdat ze zo weinig drinkt. Ze heeft nog altijd prima plasluiers (zelfs vaak sochtends doorgelekt), dus ik maak me niet zo’n zorgen :) Zit vast goed :)

één jaar geleden

Oja en hier staat altijd water binnen handbereik en we bieden hem ook altijd nog extra aan. Hebben ook limonade/diksap geprobeerd, maar dat drinkt ze net zo slecht 😛 En verschillende bekers, maar de ene keer werkt de ene beter, de andere keer de andere 😛 Net waar ze zin in heeft denk ik 😛

één jaar geleden

Die van mij drinkt ook super slecht.. naast z'n melk (300ml in totaal) nog geen 250ml water. Ook Roosvicee drinkt hij slecht. 2 weken geleden keel- en oorontsteking gehad en sindsdien is het helemaal drama. Van de rietjesbekers die wij hadden wilde hij niks weten, met geen mogelijkheid drinken. Steeds wegduwen, dus denken dat hij een soort van trauma heeft opgelopen. Van t weekend nieuwe gehaald en heeft vandaag voor het eerst in 2 weken de beker voor de helft leeggedronken. Ik had het de afgelopen 2 weken los gelaten, vooral bij mijn zoontje niet pushen. Dan maar een keer extra melk, fruit of een appelmoesje. Soms twijfel ik ook wel omdat je dan hoort/leest dat andere kinderen 1 of 2 rietjesbekers leegdrinken op een dag. Maar ik denk dat je ook op plasluiers moet letten, als die er nog zijn hoef je je denk nog geen zorgen te maken.