14 Reacties

één jaar geleden

Ja hoor ik herken het zeker wel! Mijn zoontje is gewoon heel nieuwschierig en wilt alles weten en ontdekken. Er zijn niet genoeg uren in een dag om alles te kunnen doen en ontdekken wat hij wilt, dus hij maakt goed gebruik van elke seconde dat hij wakker is. Hij is sinds kort helemaal weg van auto's (vooral politie/brandweer en constructie wagens) dus hij kan nu best wel lang zoet zijn met speelgoed auto's en boekjes met auto's. Hij is ook heel sociaal en graag onder de mensen. Als we buiten zijn is hij vaak wat minder wild en kijkt hij graag rond en maakt contact met mensen. Het kan heel vermoeiend zijn zo'n druk ventje, maar ik vind het ook wel mooi om te zien hoe hij het zo naar zijn zin heeft als hij lekker rond rent en speelt. En als ik hem lekker zijn ding laat doen slaapt hij ook beter, en wanneer hij slaapt kan ik even mijn rust nemen 😊

één jaar geleden

Ik hoor trouwens ook vaak van mensen dat hij zo "druk" is en nooit stil zit alsof het iets negatiefs is. Maar ik vind het helemaal niet iets negatiefs. Hij heeft een ontzettend groot verbeeldingsvermogen en verveeld zich nooit. Hij is nieuwschierig, en wilt altijd helpen (vooral als er knopjes zijn die hij in mag drukken!). Hij wilt ook altijd zware dingen tillen en zware lades open en dicht doen, stoelen door de kamer schuiven enz. (tip: vul een lege melkfles, zo een met een handvat, voor de helft met water en laat hem die lekker door het huis heen sjouwen) Je kunt op deze leeftijd trouwens nog helemaal niet concluderen dat ze adhd hebben omdat veel kindjes gewoon heel energiek zijn op deze leeftijd (kan pas vanaf 4 jaar op z'n jongst). Mijn jongere broer en ik waren ook heel erg druk en altijd actief en wij hebben allebei geen adhd. Mocht iemand daar een opmerking over maken dan weet je dat! 😉

één jaar geleden

Het is echt compleet nornaal dat hij zo 'druk' is. Hij is gewoon een spons, neemt alles in zich op, leert fysiek. Ook kleuters kunnen echt maar maximaal 10 a 15min in de kring zitten en dan nog zitten ze niet stil-stil. Ze glijden onderuit, gaan weer zitten, wiebelen, frunnikken, plukken, wippen met hun stoel, etc (hier spreekt een kleuterjuf). Meer rust in zijn lijf, en het stoppen van continu kastjes open/dicht doen en lichtknopjes aan/uit doen, gaat echt over. Kastjes waren hier ook een hit, tot aan smijten aan toe. Nu gaat dat vaker met beleid (zoontje wordt ook 2 in november).

één jaar geleden

Hier ook een lekker actief en ondernemend ventje. Ik kijk weleens met verbazing naar andere kindjes die een halfuur met een emmer en schepje spelen op een strandje. Die van mij heeft na een paar minuten wel weer iets anders ontdekt om te gaan checken. Vind het wel schattig. Hier probeer ik hem veel prikkels/uitdaging te geven door met hem naar de kinderboerderij of indoorspeeltuinen te gaan. Veel met hem erop uit dus en hem zijn energie kwijt laten. Vooral die indoor speeltuinen zijn aan hem besteed. Probeer ervan te genieten dat hij alles zo leuk en interessant vindt zou ik zeggen.

één jaar geleden

Bedankt voor jullie verhalen, fijn om te lezen dat er meerdere gezellige sociale druktemakers zijn. Het is inderdaad dat veel mensen er nu wat van zeggen, dus denk je opeens van is mijn kind dan echt zoveel drukker dan anderen. Ik ga ook expres veel naar buiten, want dat vindt hij geweldig!

één jaar geleden

Wel grappig dat het bij deze topic vooral over drukke jongetjes gaat ;)

één jaar geleden

Onze dochter is ook heel druk. Veel energie. Soms zet ik haar zelf bewust in de rust, maar vaak laten we haar buiten haar energie kwijt door veel te wandelen (zij zelf) of naar een speeltuin te gaan.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Rent, vliegt, springt en klimt. Maar in huis ook gewoon overal op. Letterlijk overal. Ik noem haar Neanderthaler, ze klimt en komt er ook gewoon zelf weer vanaf (heb haar zo geleerd van de bank af te gaan en dat doet ze overal🫣) loopt ook zelf trap ook naar beneden 😶 (zitten op dr kont glijdt ze naar beneden met keurig een handje vast aan de leuning, wijsneus 🙈) Ze moet dit ook fysiek, ik zie het aan haar anders is ze zo onrustig als we haar helpen of tillen dan zegt ze mama nee, mama stout. Doen doen (zij zelf)...

één jaar geleden

Reactie op Kira20

Heel herkenbaar. Rent, vliegt, springt en klimt. Maar in huis ook gewoon ov ...
Veel naar buiten gaan en lang in de natuur wandelen helpt haar enorm en in ons geval prikkels juist gereguleerd opzoeken maakt haar fysiek rustiger. Slapen overdag doet ze niet meer.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Buchukimchi

Ja hoor ik herken het zeker wel! Mijn zoontje is gewoon heel nieuwschierig ...
Alsof ik mijn zoon omschrijf ☺️

VRIEND

één jaar geleden

Mijn zoon is ook druk. Maar hij ontdekt de wereld en ik laat hem (met grenzen) die wereld ontdekken ☺️

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook erg druk, actief en kan niet stil zitten 😂 Hij is ook erg leergierig dus ik heb veel speelgoed voor hem waar hij wat van kan leren en even bezig mee kan zijn. Voor de rest is het vooral mama en papa waar hij alles aan wilt laten zien. Ik heb geen tips.. Ik accepteer het maar gewoon. Ik moet er ook vaak om lachen dat hij met 5 dingen tegelijk bezig is. Tip: 1 dagdeel speeltuin/binnen speeltuin /bij vriendjes spelen

één jaar geleden

Reactie op Marion85

Mijn zoontje is ook erg druk, actief en kan niet stil zitten 😂 Hij is ook ...
Heb je nog tips voor populair speelgoed bij jouw zoontje? ;) ik zoek nog beetje uitdagender speelgoed.

één jaar geleden

Hier ook n heel druk ventje. Hij kan wel goed spelen. Vaak laat ik hem ook met alles helpen. Huishouden (swifferen vind ie geweldig) , koken (hij mag roeren en groente snijden met een lepel is tie lekker lang aan bezig 😂) , plantjes water geven enz.