Hi daar,
Ik heb even wat adviezen nodig en misschien zelfs mama’s die dit herkennen. Onze zoon Christian wie in november alweer drie word doet eigelijk vanalles waar wij als ouders niet heel blij van worden. Hij slaat, schopt en knijpt ons. En dan ook best wel hard dat je denkt van auw dit deed even heel zeer. Ook doet hij dit bij de hond en de katten. Die ontwijken hem steeds meer. En hij gooit met van alles behoorlijk hard. Alles moet stuk bij hem. Wij spreken hem telkens aan dat wij hier niet blij van worden en dat het ook zeer doet en dat het niet mag. Op het moment dat hij het nogmaals doet willen we hem in de hoek zetten. Maar dan begint hij heel de buurt bij elkaar te krijsen en rent hij hard weg. En als hij dan in zijn time out hoek gezet is probeert hij eruit te ontsnappen. En zo gaat het telkens weer. Zoals wij thuis zeggen zijn oren lijken wel stuk. Zitten er voor de sier aan.
Wij gaan met regelmaat met hem naar de speeltuin, strand of het bos in maar dit lijkt niet te helpen voor zijn gedrag.
Ik merk ook dat thuis de frustraties er steeds meer door oplopen. Nu heb ik nog behoorlijke engelen geduld maar mijn man is er inmiddels al helemaal klaar mee.
Hebben jullie tips wat wij kunnen proberen met onze kleine man? Zodat het weer gezellig word? En zijn er mama’s die dit ook herkennen bij hun kind. Even de bevestiging dat wij hier niet alleen tegenaan lopenals ouder😊🍀.