22 Reacties

5 jaar geleden

Gefeliciteerd!! Wij zijn na een lang traject nu zwanger van een cryos donor ☺️

5 jaar geleden

Gefeliciteerd wat een mooi avontuur🍀🙏 ik ben zwanger geraakt na zes maanden proberen via zelf inseminatie via een bekende zaaddonor.

5 jaar geleden

Hallo, Wij zijn ook nieuw hier, afgelopen week positief getest 😁 Bijna 5 weken zwanger, ook onze eerste zwangerschap. Wij hebben een bekende donor (kennis) en hij zal een een betrokken rol krijgen in het leven van ons kindje.

5 jaar geleden

Gefeliciteeeerd. Wat onwijs mooi zeg deze verhalen!!

5 jaar geleden

Wat een leuke reacties! Leuk lies_1994.. zitten we in hetzelfde schuitje :). En Sumaki ook na zelfinseminatie. cryos hadden wij ook overwogen maar uiteindelijk toch een man gevonden. Leuk leuk leuk allemaal.

5 jaar geleden

Gefeliciteerd! 🌺😊 Ik ben alleenstaand maar ook zwanger van een bekende donor. (ZI) Een goede vriend van mij. Hij zal op de achtergrond betrokken zijn.

5 jaar geleden

GEFELICITEERD 🥳❤️

5 jaar geleden

Gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger (4-7) geworden met behulp van een donor via zelf inseminatie. Mijn donor zal verder niet betrokken zijn maar zeker wel benaderbaar. Dus ik ga dit avontuur alleen aan, met steun van mijn vrienden en familie 🥰.

5 jaar geleden

Reactie op LeBebe

Wat een leuke reacties! Leuk lies_1994.. zitten we in hetzelfde schuitje :) ...
Helaas is het hier een miskraam geworden... Hopelijk hebben jullie een gezonde, goede zwangerschap!

5 jaar geleden

Hoe is het bij jullie en het contact met eventuele donoren?:)

5 jaar geleden

Reactie op LeBebe

Hoe is het bij jullie en het contact met eventuele donoren?:)
Wat leuk, voor mijn vriendin en mij ook ons eerste kindje. Mijn vriendin is vandaag 14 weken. Wij hebben zelf een donor gezocht (wat een traject zeg) en gelukkig een hele fijne man gevonden. Wij hebben bewust voor een donor gekozen die niet binnen onze kennissen- en vriendenkring valt. Hij woont ook nog eens op 3,5 uur rijden van ons vandaan. Er is dus een bepaalde afstand die wij prettig vinden. Tijdens het hele proces hebben we elkaar vaak gezien, gezellig gegeten etc.. Ook nu hebben we regelmatig contact met hem en houden we hem op de hoogte van de zwangerschap. Na de geboorte is hij van harte welkom om het kindje te komen bekijken. We zouden het alledrie mooi vinden als we zo af en toe contact met elkaar hebben en elkaar minstens 1 of 2 keer per jaar te zien. Zo is het voor het kindje nooit een geheim waar hij of zij vandaan komt. 😊 Hoe is bij jullie het contact?

5 jaar geleden

Hoi! Ik ben een dochter van 2 moeders. Mijn moeder haar beste vriend heeft geholpen. Ik ben er altijd onwijs trots op geweest om 2 mama's te hebben. ( nu krijgt ons kindje 3 oma's) Mijn vader had geen "vader-rol" maar hij was wel veel in mijn leven. Ik vond dit zelf heel erg fijn Omdat ik toch ook de helft van hem ben. Hij is helaas overleden toen ik 9 jaar oud was. Ik dacht misschien is het leuk voor jullie om te horen hoe het is voor een dochter van 2 mama's. Heel veel plezier en gezondheid gewenst in jullie zwangerschap xx

5 jaar geleden

Reactie op Ingee3

Hoi! Ik ben een dochter van 2 moeders. Mijn moeder haar beste vriend heef ...
Heel leuk om te horen! Ben super benieuwd naar je ervaringen als kind etc. De benoeming van je donor/biologische vader.

5 jaar geleden

Reactie op cctvb

Wat leuk, voor mijn vriendin en mij ook ons eerste kindje. Mijn vriendin is ...
Leuk! Jullie ook gefeliciteerd:) wij hebben nu heel regelmatig contact en hebben een hechte band opgebouwd. Wij streven naar een omgang van 2keer per maand. Wel hebben we een contract op laten stellen waar ik bij nader inzien ook heel blij mee ben. Daarin staan alle noodzakelijke dingen in geval van een enorme ruzie. We zien dat een beetje als zo nodige scheidingspapieren. Haha. Daarin heeft de donor 4 keer per jaar recht op contact.

5 jaar geleden

Reactie op LeBebe

Heel leuk om te horen! Ben super benieuwd naar je ervaringen als kind etc. ...
Ik noemde hem gewoon Johan, maar wist wel dat hij had geholpen om mij te maken. Hij had zelf ook een gezin met 1 dochter die noemde ik wel zusje ( best gek als ik hier nu over nadenk.. :p ) Ik heb zelf nooit onder stoelen of banken geschoven dat ik 2 moeders had. Zelfs als er dingen werden verkocht aan de deur of aan de telefoon en ze vroegen naar mijn moeder vroeg ik ze welke moeder ze nodig hadden.. de moeder waar ik uit de buik kwam of de vrouw van mijn moeder.. En als ik echt zin had vertelde ik ook nog dat ik wel een vader had maar die woonde niet bij ons. De mensen moesten wel gedacht hebben "waar ben ik nu beland" Ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat kinderen zich niet moeten gaan schamen.

5 jaar geleden

Reactie op LeBebe

Leuk! Jullie ook gefeliciteerd:) wij hebben nu heel regelmatig contact en h ...
Mooi hoor! Zo’n contract is altijd handig om op terug te vallen als er iets gebeurt. Toch maar het zekere voor het onzekere nemen. 😉

5 jaar geleden

Leuk om te lezen allemaal! Hier ook zwanger van het eerste kindje van mijn vriendin en mij, ben nu bijna 19 weken zwanger. Van een donor die we hiervoor hebben ontmoet en leren kennen 😊

5 jaar geleden

Reactie op marlya

Leuk om te lezen allemaal! Hier ook zwanger van het eerste kindje van mijn ...
Hoe is bij jullie nu het contact met de donor?

5 jaar geleden

Zelf val ik hier niet onder, maar ben biseksueel en het is een onderwerp waar ik veel om geef. Ik vond het erg leuk dus om ook een stukje over lesbisch ouderschap te lezen in "De Ooievaar", een boek met verhalen van verloskundigen. Deze dames namen elke keer het homokoppel mee waarvan ze niet precies wisten wie nou de vader was (met zijn vieren bij de verloskundige iedere keer!) en hebben de kinderen ook met zijn vieren opgevoed. Super leuk om te lezen. Ik dacht misschien vinden jullie dat ook leuk. Allemaal heel veel succes met en veel plezier van je zwangerschap 😊

4 jaar geleden

Reactie op LeBebe

Hoe is bij jullie nu het contact met de donor?
Wij hebben de donor iets meer op afstand dan jullie. We hebben appcontact met hem en hebben afgesproken dat het kindje hem 1x per jaar ziet om een beeld te hebben van de “andere” helft van haar genen. Maar verder geen actieve rol voor de donor bij ons. Dat wil hij zelf overigens ook zeker niet en hij vind hoe we het nu hebben geregeld prima.