5 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje had ook altijd een fles voor het slapen gaan, vond hij heerlijk. Heb je al eens geprobeerd om die fles eens weg te laten? Wij hebben het flesje gewoon eens weggelaten en eigenlijk ging dat ook al meteen heel goed. Wij doen nu gezellig samen een boekje lezen (schuifboekjes zijn helemaal het einde haha) en zeggen ook nog een aantal knuffeltjes welterusten. Hierna is hij klaar om te gaan slapen.

één jaar geleden

Ik geef de ene keer wel een fles savonds en de andere keer niet. Afhankelijk van hoe ze gegeten heeft. Ze vindt er weinig van volgens mij want ze gaat zonder problemen slapen als ze m niet krijgt. Ik denk dat het echt gewoon proberen is..

één jaar geleden

Ik herken dit wel. Omdat mijn dochter niet kan praten gaat ze jengelen als ze iets wil of niet wil ipv vragen. Dus kan het opeens van huilen naar lachen gaan om zo uit te leggen hoe ze zich voelt. Mijn dochter krijgt nog 3 flessen en nog geen koemelk. Ze vind dit zo lekker en omdat ze aan de lichte kant is krijgt ze het nog. Ze drinkt het nu wel steeds vaker niet op. Overstekken doet ze echt alleen als ze erg moe is. Op maandag als ze bij de opvang vandaan komt en nog moet eten. Als mijn dochter moe is dan is ze echt bozig en heb ik echt een hele andere dochter dan hoe ze normaal is. Bij haar is slapen echt belangrijk alleen op maandag heeft ze veel indrukken gekregen en lekker gespeeld en is ze nog sneller moe. Ookal slaapt ze daar ook redelijk goed.

één jaar geleden

Ochtend en middag fles zijn er hier af gegaan door eerst vast eten aan te bieden en daarna (half uurtje later) de fles. Hij wilde gewoon de fles niet meer op den duur. Avond fles hebben we vervangen door bordje pap of Griekse yoghurt rond 18.30u, dus als toetje, hij eet meestal rond 17.30u warm. Slaapt stukken beter in sinds de avond fles eraf is en hij ‘gewoon’ naar bed kan. Drama schoppen tijdens het eten is hier vooral wanneer we ons bemoeien met het eten hahaha. Dus gewoon een bord voor hem neerzetten, niks aangeven of aanwijzen en lekker met de handen laten eten werkt t beste. Ondertussen zelf ook eten of iets anders gaan doen zoals de afwas ofzo. Zo min mogelijk aandacht aan schenken of mee bemoeien 🤣.

één jaar geleden

Mijn oudste dochter dronk op den duur de fles voor helft leeg.. ik bood haar daarna een glas melk aan.. en met 2.5 jaar zijn we volledig gestopt met het geven van een fles in de avond. En de ochtendfles hebben we kort daarna niet meer gegeven. Want na de fles at ze haar brood niet meer op.. Bij mijn jongste dochter van 1 jaar.. ze krijgt 3 flesjes en sinds een weekje volledig overgestapt naar de half volle melk. Dit geleidelijk gedaan.. door bijv eerst 1 fles melk en 2 flesjes nutrilon te geven en na een week of 10 dagen 2 flesjes gewone melk en 1 fles nutrilon.. dit zolang gedaan totdat haar kunstvoeding op is gegaan.. en nu drinkt ze gewone melk.. Als je dochter geen behoeft heeft aan melk, kan je gerust het niet geven. Er zijn kindjes die het lekker vinden of juist nodig hebben. Wat ik zelf wel ervaar is dat mijn jongste dochter wel minder vaste voedsel eet omdat ze melk krijgt. Omdat ze soms zo gefrustreerd raakt, durf ik gewoon geen fles af te schaffen🙈 soms gaat het eten goed dan denk tijd om een fles af te schaffen en dan begint een fase met frustratie en boos zijn... 🙄🙄 Succes ermee..