6 Reacties
9 maanden geleden
Ieder kindje groeit op zijn of gaat eigen tempo, als jou kindje nu bezig is met iets anders leren, gaat hij nog niet beginnen met praten. Ook al praten de andere kindjes om je heen al, betekent niet dat jou kindje dit ook al moet kunnen.
Het komt echt wanneer hij daar klaar voor is.
9 maanden geleden
Reactie op Melaniem93
Ieder kindje groeit op zijn of gaat eigen tempo, als jou kindje nu bezig is ...
Het moet natuurlijk niet, ik snap heel goed dat elk kind anders is maar toch door je omgeving word ik er onzeker van of denk ik doe ik het niet goed door hem te leren. Voorlezen lukt hier namelijk niet want hij heeft er geen rust voor en vind boekjes ook totaal niet interessant. Dit kreeg ik namelijk als tip bij het consultatiebureau
9 maanden geleden
Hier echt precies het zelfde wat jij omschrijft. Kan ook alleen maar “mama” “papa” “die” “toetoet” en verder alleen wijzen om duidelijk te maken wat ze wil. Ik doe eeeelke dag de dierengeluiden en namen oefenen, maar het is alsof ze het niet oppikt. Ik denk dat het gewoon nog wat tijd nodig heeft 🥺 elk kindje heeft een ander tempo..
9 maanden geleden
Reactie op Gianx
Het moet natuurlijk niet, ik snap heel goed dat elk kind anders is maar toc ...
Ik snap dat je er onzeker door wordt! Maar echt het is niet nodig. Het cb heeft bepaalde richtlijnen wanneer een kind wat moet kunnen. Maar ieder kind is uniek, als jou kindje daar geen behoefte aan heeft dan niet,dit komt vanzelf. Als hij liever zelf op ontdekking en avontuur gaat lekker laten doen ook daar leert hij van.