11 Reacties

7 maanden geleden

De hele dag door krijgt ze eigenlijk wel dingen. Krentenbolletje, druiven, aardbeien, broodje, borstvoeding noem maar op. Ik heb zelf ook de hele dag trek hahaha dus dan eet ze met me mee 😂

7 maanden geleden

Ontbijt, lunch en avondeten en tussendoortjes Ontbijt meestal havermout met kwark of yoghurt, en wat fruit Lunch meestal 2 boterhammen of een eitje met wat fruit Avondeten met de pot mee Tussendoortjes (knijpfruit, maischipjes, rozijntjes)

7 maanden geleden

Die van ons is ook 18 maanden en wij geven ongeveer iedere 2 uur iets overdag. Soms een hele maaltijd (2 sneeen brood of avondeten) soms een koekje of wat fruit.

7 maanden geleden

Ze is met periodes heeeel hongerig. Het lijkt nu net even iets minder te zijn maar alsnog eet ze wel veel hoor. Gemiddelde dag thuis: Ontbijt: 1 boterham, bakje yoghurt, beker melk en halve sinaasappel. Tussendoor: banaan Lunch: 2-3 boterhammen met boter en beleg en een beker melk. Soms nog een extraatje zoals plakje kaas, stukje avocado of een ei. Tussendoor: iets van fruit en een cracker of soepstengel Tijdens het koken: gepofte rijst/spelt en iets van komkommer/paprika/tomaat En s avonds een goed bord vol met rijst/pasta/aardappel, groenten en peulvruchten/ei/vleesvervanger. Geen idee waar ze het laat.

7 maanden geleden

Ochtend: 2 boterhammen (soms nog een cracker) Tussendoor: 1 a 2 stuks fruit Lunch: 2 boterhammen (soms nog een cracker) Tussendoor: koekje/rozijnen, fruit of groente Avond: eten met de pot mee Soms nog wat kleins tussendoor als ik of z'n zus ook wat extra's eet. En bij ochtend en lunch een beker melk. Voor de rest de hele dag door water.

7 maanden geleden

Hier gaat het inderdaad met vlagen. Als hij goed eet dan eet hij zijn 3 maaltijden goed. Waaronder sochtends 2 boterhammen, smiddags 2 boterhammen of 1 en een cracker en savonds met de pot mee. en tussendoor een cracker, fruit, Rozijntjes, maisstengels, enz. Als hij slecht eet, eet hij sochtends een halve boterham en minder tussendoortjes. Avondeten kan dan ook een strijd zijn. Maar dan heeft hij wel weer meer behoefte aan de fles in de ochtend en avond die we wel aanbieden maar nooit helemaal opgaan.

7 maanden geleden

Mijn dochter is niet zo'n grote eter, maar we hebben niet echt strijd gelukkig.😁 'S ochtends: een grote rietjesbeker warme melk (gaat altijd leeg). Half uurtje later een bakje granenpap gemaakt met havermelk. Tussendoor: 2 stuks fruit Lunch: 2 boterhammen met beleg (maar het liefst eet ze de korsten). Gaat niet altijd op. Tussendoor: komkommer/paprika/koekje/rozijntjes/maisvingers oid. Avond: met de pot mee (eet ze over het algemeen erg goed). Als toetje yoghurt/fruit of knijpfruit. Voor het slapen nog 100 cc warme melk (om haar rustig te krijgen😅🤣).

7 maanden geleden

Ochtend gelijk wanneer we beneden en aangekleed zijn 150 ml melk (warm). Daarna 1 boterham. Rond 10.00 uur een stuk fruit Tussendoor ergens vaak nog een hele of halve kale cracotte. Tussen de middag 2 boterhammen. Vaak wil ze een tosti🙃. Na haar middagslaapje een knijpfruitje, koekje o.i.d. In de avond eet ze met de pot mee. De ene keer beter dan de andere keer maar maken er geen strijd van. Na het eten altijd yoghurt, wel vaak met een smaakje. Voor het slapen weer 150 ml warme melk. Dit hoort een beetje bij haar ritueeltje.

7 maanden geleden

Reactie op Celestevdw

Mijn dochter is niet zo'n grote eter, maar we hebben niet echt strijd geluk ...
Hier vrijwel hetzelfde. Ook geen grote eter 😊 Tussen de middag hooguit 1 tot 1,5 boterham. ‘s avonds eet ze wel een grote portie en als toetje een beetje Griekse yoghurt.

7 maanden geleden

Reactie op ScherpeMaartje

Hier vrijwel hetzelfde. Ook geen grote eter 😊 Tussen de middag hooguit 1 t ...
Ik dacht mijn dochtertje de enige was die zo weinig at😊mijn dochtertje heet tussendemiddag ook maar 1 A 1 1/2 boterham. Ze is ook echt een slechter ontbijter maar avondeten gaat wel heel goed

7 maanden geleden

‘s ochtends beetje warme melk en Brinta. Middags 1,5 boterham. Tussen door fruit en een koekje. ‘s avonds eet ze veel avondeten en yoghurt. Ze krijgt savonds ook een warme melk fles.