16 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op mamaamal
Hier precies hetzelfde en ook 2 jaar, ik krijg vaak te horen dat het komt o ...
Blij om te horen maar ik moet zeggen dat mijn dochter best wel goed kan praten. En heel duidelijk kan aangeven.
Het is echt als ze iets niet mag dan wordt ze boos zet ze het op huilen.
Wij zijn ook consequent.
En benoemen het als iets niet mag .
Ik merk aan mijn zelf dat ik dit echt lastig vind aan de ene kant heb ik zoiets van dit zal vanzelf weggaan aan de andere kant heb ik zoiets van hier moet ik
Iets mee 🙈 zo een dubbel gevoel.
20 dagen geleden
Hier ook een heel pittig karakter. Als meneer z'n zin niet krijgt krijg ik een blik waar menig pubermeisje jaloers op zou zijn en gaat hij slaan of schoppen tegen het geen dat binnen bereik staat, met soms gillen erbij. Ik vind het verschrikkelijk en heb heel veel geprobeerd van direct streng aanspreken tot negeren en alles er tussen in. Ik ben bang dat we het er maar mee moeten doen en hopen dat deze fase snel voorbij gaat 🙈
20 dagen geleden
Reactie op elizaxx
Blij om te horen maar ik moet zeggen dat mijn dochter best wel goed kan pra ...
Ah ja wat goed dat ze dat goed kan aangeven! Bij mij zegt hij wel ja en nee en ook goed aangeven wat hij wilt en vooral niet wilt, maar in totaal 11 woorden die hij op dit moment echt uitspreekt. Heb jij geoefend qua taal? Of is dat zomaar zo gelopen. Wat betreft het slaan kunnen we verder op deze leeftijd denk ik niks doen 🤭
20 dagen geleden
Reactie op mamaamal
Ah ja wat goed dat ze dat goed kan aangeven! Bij mij zegt hij wel ja en nee ...
Hee bedankt nog voor jou berichtje 😃.
Oh ja sat gillen ook
Nee ik ben gewoon een moeder die veel praat en ik heb dat denk ik overgedragen op mijn dochter.
Mijn dochter praat echt heel veel voor haarleeftijd ze benoemt het alfabet van a tot ze zingt liedjes en kan al hele verhalen vertellen.
Maar dat komt vanzelf en bij elk kindje is dat anders de ene begint met praten de ander eerst met klauteren en klimmen .
Het komt vanzelf enige wat ik doe is liedjes opzetten en dan samen met haar dansen en zingen en zo is zij ook gaan zingen.
20 dagen geleden
Reactie op elizaxx
En ook zo wen voorbeeld papa moet haar uit de stoel halen mama mag niet en ...
Oh zo fijn om te lezen dat dit blijkbaar niet alleen hier gebeurd... Papa mag eigenlijk niks meer doen als ik in de buurt ben.
En dat komt het slaan nog bij inderdaad. Ook precies als iets niet gaat zoals zij wil. Ik zet haar dan op de grond, ga daar maar even krijsen. En daarna: "sorry zeggen voor slaan?" en dan komt ze me een knuffel geven. Soms verbaast het haar zelf ook een knuffelt ze direct. Maar ze is zelfs weer begonnen met bijten, dat had ze alweer een jaar ofzo niet gedaan...
18 dagen geleden
Hier ook een dame met een pittig karakter die precies weet wat ze wel en niet wilt.
Zij slaat, duwt, trekt ook regelmatig. Vooral haar nichtje van 3 slaat ze vaak als we die zien. Ik denk dat ze heel graag met haar wilt spelen en uit enthousiasme en niet goed weten hoe te communiceren gaat slaan en trekken om haar aandacht te krijgen.
Ook heeft ze ons 2e dochtertje van 14 weken al regelmatig geslagen, dit komt vooral vanuit jaloezie.
Als ze iets niet mag dan is de wereld te klein, gillen, huilen, slaan en gooien met spullen.
Ik merk dat boos worden averechts werkt bij haar.
Wij proberen nu rustig tegen haar te zeggen wat ze niet mag doen en vertellen dan wat ze wel mag doen. Doet ze het daarna snel nog een keer, dan halen we haar uit de situatie en zeggen we rustig waarom we haar ergens anders neerzetten. Dit lijkt wel te helpen, maar nog steeds regelmatig drift buien.
We moeten het er maar mee doen, hopelijk gaat deze fase snel over 🙈
17 dagen geleden
Hier ook een dochter van 2 die bij boos worden of haar zin niet krijgen slaat, knijpt en krabt. Ik pak dan gelijk haar beide handjes vast en breng ze langs haar lijfje. Ik benoem de emotie die ik zie (bijv je bent boos, ik zie dat en je mag boos zijn). Dan zeg ik tegen haar dat slaan mij pijn doet en dat ik het niet toe laat dat ze slaat. Ik breng haar handen dan naar mijn gezicht en streel met haar handjes over mijn gezicht.
Dan benoem ik ook dat ik het zo fijn vindt.
Dit werkt bij ons.