7 Reacties
4 maanden geleden
Onze oudste (4 jaar) zit nog steeds in een kinderstoel aan tafel 馃榿
Peuterbed is heel persoonlijk. Onze oudste pas na 2 jaar, maar de jongste ligt er al een aantal weken in 馃榿
Onze keus was vooral praktisch. De oudste moest plaats maken voor de jongste en de jongste sliep slecht en zo kon ik er naast gaan liggen ipv een uur rondlopen 馃榿
4 maanden geleden
Goede vragen, hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Onze dochter is ongeveer even oud, ze wordt begin november 2.
Ik heb alleen een pittige tante die niet op haar billen kan blijven zitten en rustig uit de Tripp Trapp klimt als ze geen zin meer heeft, dus ik zet haar daar nog in totdat ze snapt dat ze 'aan tafel' moet blijven. Over een peuterbed twijfel ik ook, ik denk dat ze het fantastisch zou vinden, maar ik denk ook dat ze gewoon haar kamer uitgaat als het haar niet meer aanstaat om te slapen. En dat wil ik nog liever niet. Dus we wachten nog even. Maar aangezien er begin 2025 een kleine bijkomt, denk ik dat we haar dan een meegroei bed gaan geven zodat we het ledikant kunnen hergebruiken.
Ik denk dat je het niet laten afhangen van het gedrag van je kleine meid. Heb je ook een pittige dame met een stevige eigen wil, of verwacht je dat ze braaf op haar stoel kan blijven zitten? Geen enkele peuter is gelijk, wat een dooddoener maarja wel waar 馃槄
4 maanden geleden
Reactie op Jessica-LK
Goede vragen, hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Onze dochter is ongeveer e ...
niet=moet. Sorry! Ik denk dat je het moet laten afhangen van het gedrag 馃槈
4 maanden geleden
Hij zit bij ons niet meer vast in een stoel, maar klimt zelf op de tripp trap en zit daardoor ook lekker hoog. Nadeel is wel dat hij zelf kan bepalen wanneer hij op wil staan 馃檲. Maar als hij vastzit wordt hij ook boos.
Peuterbed bij de oudste net voordat hij 3 jaar werd, ze snappen dan ook beter dat ze er niet zomaar uit mogen komen, voor jezelf vooral veel rustiger om ze lekker nog in het ledikant te laten slapen vond ik!
4 maanden geleden
Wanneer je wil.. er is geen leeftijd verbonden aan beide vragen niet..
Mijn eerste kindje sliep voor zijn eerste verjaardag in een peuterbed..
Nu mijn 2de kindje zie ik dit nog niet voor me. Zou vooral kijken na je kindje en gewoon eens proberen.
- ik had dan een ledikantje waarvan de zijkant eraf kon en dan met een veiligheids plankje er voor langs.
En wat betreft die stoelverhoger. Als ze zo groot is, kan ze misschien ook wel zonder stoelverhoger al bij tafel zitten op haar knietjes of op een kussen.
Gewoon eens proberen.
4 maanden geleden
Op de triptrap zit hij nog in het zitje zegmaar, zolang hij dat prima vind laten we dat zo.
Wel slaapt hij sinds april (was toen bijna 1.5) in een peuter/vloerbed. Dit omdat begin juni ons 2e zoontje geboren ging worden en we het ledikant voor hem wilde gaan gebruiken. In het peuterbed slapen is vanaf dag 1 goed gegaan