24 Reacties
4 jaar geleden
Ons meisje ligt blijkbaar heel diep ! Ze moeten steeds veel moeite doen om haar te kunnen zien. Laatste vrouw zei ook als dit zo blijft is het echt een probleem met de 20 weken echo. En ik ben erg dun. Heeft echt meer te maken met kindje wat dan verder weg ligt. Als het niet goed voelt kan je altijd een tweede keer gaan!
4 jaar geleden
Ik snap dat je heel verdrietig voelt. En stom dat extra echo moet. Maar ik denk laat die extra maar komen je jullie kleintje weer zien en hun kunnen wel alles goed bekijken. Niet je rot voelen
4 jaar geleden
Reactie op Anna987
Wat vervelend, had je dit bij de 13-weken-echo ook?
Met de 13 weken echo was het ook lastig te zien maar toen kon ze een inwendige echo maken waardoor ze toen wel alles goed heeft kunnen bekijken. Deze was gelukkig toen helemaal in orde. Blijkbaar maken ze vanaf de 20 weken geen inwendige echo’s meer…
4 jaar geleden
Reactie op Zoealanis
Ons meisje ligt blijkbaar heel diep ! Ze moeten steeds veel moeite doen om ...
Mijn baby ligt ook erg diep.
Daarom nog vaak inwendige echo.
En ik heb maatje 36/38.
4 jaar geleden
Reactie op nataliaa
Misschien voor de hand liggend, maar hebben jullie wel een volle blaas bij ...
Mijn blaas was altijd vol maar nog inwendig altijd bij mij ligt ze diep
4 jaar geleden
Ik ben ook iets steviger en mijn baarmoeder ligt naar achteren. de 13w echo heeft ze ook inwendig gedaan, wist niet dat dit bij de 20w niet kon. Ga gewoon voor de extra echo in ziekenhuis. Die hebben veel betere apparatuur en je mag je kleine nog een keertje extra bekijken. Bekijk het van de positieve kant. Het ligt namelijk ook aan degene die de echo maakt.
4 jaar geleden
Ik heb overgewicht en bij mijn eerste zwangerschap was het met geen enkele echo geen probleem. Deze keer moet ik de 20 weken echo nog krijgen. Maar ik heb ik mijn eerste zwangerschap ook met 27 weken nog een inwendige echo gehad (want ze moesten controleren of de placenta voldoende was opgeschoven). Ze zeggen wel dat overgewicht een rol kan spelen bij het minder goed kunnen maken van de echo's, maar dat is bij mij dus nooit het geval of een probleem geweest.
Ik vind het heel vervelend voor je, maar dat je je rot voelt is nergens voor nodig. Het ligt waarschijnlijk niet eens aan jou. Of enkel en alleen wat meer buikvet, omdat je aangeeft niet te dik te zijn, zal niet enkel het probleem zijn. Dan had het bij mij ook altijd een probleem moeten zijn. Voel je alsjeblieft niet onzeker nu over je lichaam.
4 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap had ik veel overgewicht. Heb toen nooit iets gehoord dat het minder goed zichtbaar was. Nu heb ik geen overgewicht meer en vind zelf de echo's zo veel duidelijker. Komt misschien ook door apparatuur verschil, zit 5 jaar tussen.
Maar vooral niet schuldig voelen, lekker voor de 2e echo gaan en genieten van je mooie kindje.
4 jaar geleden
Hoi Iris,
Ligt er ook heel erg aan hoe je kindje ligt! Zijn ook vrouwen met een laag bmi die terug moeten komen, puur omdat de kleine niet wil draaien. Ze moeten zoveel bekijken en van alle kanten, is ook niet gek dat het soms niet in een keer lukt. Is soms ook gewoon overmacht! Dikke knuffel 💕
4 jaar geleden
Och Iris, ik snap dat dit vervelend is.. had je deze echo bij je vk? Mijn vk doet zelf geen medische echo’s, daar hebben ze niet de geschikte apparatuur voor. Ik heb zelf een hogere bmi en bij de echo’s in het zkh nooit problemen gehad met slechte zichtbaarheid. Ook ligt mijn baarmoeder naar achter gekanteld en de eerste keer had ik placenta aan de voorkant.. ik vind het wel wat kort door de bocht dat het dan alleen aan het buikvet zou liggen en zou me niet teveel schuldig voelen!
4 jaar geleden
O wat balen zeg! Ik heb zelf een bmi van 30, bij onze zoon konden ze in het ziekenhuis niet alles zien. Uiteindelijk heeft het twee uur geduurd voordat ze alles heeft kunnen zien. Omdat ik een schisis heb moesten ze ook zijn gezicht goed zien en dat konden ze niet zien. Nu weer zwanger en bij onze dochter was alles meteen zichtbaar. Heeft hooguit half uurtje geduurd, dit was bij mijn eigen verloskundige. Het is maar net hoe je kindje ligt. Als je kindje denkt: bekijk het maar, ik laat het niet zien. Dan kan het echt even duren. Als alles goed is dan kun je nog een keertje genieten van je kindje😁.
4 jaar geleden
Reactie op wen2122
Och Iris, ik snap dat dit vervelend is.. had je deze echo bij je vk? Mijn v ...
Dankjewel voor je lieve reactie. Ik zie het inmiddels ook maar zo dat ik in ieder geval m’n kindje nog een keer kan zien volgende week dinsdag. Ik had de 20 weken echo gewoon bij m’n vk.