27 Reacties

3 maanden geleden

Misschien bang in het donker aan het worden? Dat zou nu kunnen starten. Ze zijn fantasie aan het ontwikkelen en daar hoort dit bij. Eens kijken of de deur open laten met licht op de gang helpt?

3 maanden geleden

Ja hier ook, ging altijd zo goed. Kon hem zo weg leggen geen probleem.. En nu.. inslapen moet op ons bed, als die dan slaap leg ik hem voorzichtig terug. Maar halverwege de nacht word hij weet wakker, soms kan hem speentje geven en gaat hij weet liggen.. maar vaak moet hij persee tussen ons in. Anders gaat de brandalarm af..😅 Op moment 33 weken zwanger van dr 3de.. op gegeven moment ben je zo moe, dat je het maar toe laat en tussen je in laat slapen. 🫣 Heb geen tips, maar heb wel herkenning.

3 maanden geleden

Hier ook, vaal miepen overdag en getild willen worden. Snachts krijsend wakker worden en alleen bij ons willen slapen. Vermoeiend maar t gaat over.

3 maanden geleden

Mijn zoontje wil ook sinds 2 weken ineens bij ons alleen maar slapen. Ik heb het gevoel dat die bang is en dat hij bang is dat mama en papa er niet zijn. Wij nemen hem ook in bed en gelukkig slaapt die wel door tot de ochtend dan maar fijn is het niet.. hij beweegt veel en we worden er vaak wakker door. Ik weet me ook geen raad meer… ik denk dat dit een fase is

3 maanden geleden

Hier ook.. herken je verhaal helemaal. Ik merk dat zij behoefte heeft aan meer contact voor het slapen gaan. Dan praten we wat, zing ik een slaapliedje. Ze probeert haar bedtijd ook uit te stellen door naar extra melk te vragen, een schone pamper te willen.. ze zijn slim! Maar zodra ik haar in bed leg... nou ze gaat tekeer. Ik geef altijd 1x toe en ga dan ook terug, maak haar kalm maar haal haar er niet uit. De ene avond gaat beter dan de andere avond. Als zij in bed ligt moet ik ook douchen, opruimen en alles klaar zetten voor de volgende (werk)dag.. Maar in de nacht wordt ze nu weer wakker. En het was weer heftig. Ik ben alleenstaande en werk veel dus samen slapen kan ik niet. Ik sta vroeg op om mezelf klaar te maken en zij kan dan blijven slapen tot ze er uit moet voor de opvang of naar opa en oma. Ben blij dat ze nog in een ledikant slaapt. Maar ook de dutjes gaan niet goed hier. Hoe gaan de dutjes bij jou?

2 maanden geleden

Reactie op MomOfEmma

Hier ook.. herken je verhaal helemaal. Ik merk dat zij behoefte heeft aan m ...
Ze slaapt in de middag maar 1 uur. Ik ben inmiddels ook op. Het is nu elke avond in haar eigen bed liggen en mij stevig vast pakken als ik haar er in leg. Savonds tussen 10 en 12 wordt zr wakker alleen maar huilen tot dat ze bij mij in bed komt liggen. Ik geef er nu aan toe maar had gehoopt ook op wat tips. Ik weet wel het gaat ooit over maar wat is dit heftig.

2 maanden geleden

Hier ook 22 maanden en ze wilt echt absoluut niet naar bed. Ik denk zelf dat het eén slaapregressie is 🫣

2 maanden geleden

Ik heb echt precies hetzelfde. Ik typ dit nu om half 6 ochtend hij werd wakker rond 3 en wilde maar niet slapen. We leggen nu het matras naast zijn bed maar dan wil hij ook uit de ledikant. Avond gaar ook echt moeilijk met slapen en hiervoor sliep hij 2 uur overdag nu moeten we blij zijn als hij dat 1 uurtje doet. Ik hoop dat dit een fase is🥹

2 maanden geleden

Reactie op elizaxx

Ze slaapt in de middag maar 1 uur. Ik ben inmiddels ook op. Het is nu elk ...
Hier gaat het ook precies zo echt al heel lang 2/3 maanden 🥴

2 maanden geleden

Pff blij om te lezen dat wij niet de enige zijn die hiermee zitten.. en op de opvang en bij oma slaapt hij wel zonder probleem in bed. hopelijk dat onze kindjes snel weer in het oude ritme komen 🙏🏻

2 maanden geleden

Wij hebben dit ook gehad, van het 1 op het andere moment niet meer willen slapen. Alles bij elkaar krijsen als we de kamer uit liepen, soms ook krijsen als we erbij zaten. Het heeft 2 maanden geduurd, toen hebben we een slaapcoach ingeschakeld. 2 dagen en het was over. Hij gaat weer rustig naar bed, valt zonder problemen zonder ons in slaap en slaapt weer door.

2 maanden geleden

Reactie op judithh86

Wij hebben dit ook gehad, van het 1 op het andere moment niet meer willen s ...
En wat gaf de slaapcoach als tips aan jullie? Ik laat mijn dochter even doen en sindskort houdt het na max 3 minuten wel op. Nu wel dubbele oorontsteking gehad en heb het idee dat het hier ook deels mee te maken had.

2 maanden geleden

Poeh hier nu ook deze fase. Pittig wel! Hij wil steeds naar onze kamer, maar gaat daar na 1 minuut ook hysterisch doen omdat hij een boekje wil lezen bijvoorbeeld. Alles wat voorheen werkte helpt niet, dus ik laat hem nu ook even huilen. Dan valt hij vaak wel na 10 minuten in slaap, maar ik heb zelf echt moeite met die manier.

2 maanden geleden

Reactie op K13

Poeh hier nu ook deze fase. Pittig wel! Hij wil steeds naar onze kamer, maa ...
Ik heb nu een nachtlampje besteld en gebruik hem vannacht voor het eerst kijken of het helpt. En verder geef ik er maar gewoon aan toe.

2 maanden geleden

Ik heb net een peuterbed besteld ik ben benieuwd of het verandering oplevert 🤭

2 maanden geleden

Reactie op MomOfEmma

En wat gaf de slaapcoach als tips aan jullie? Ik laat mijn dochter even d ...
We hadden de middagdut ingekort; die moest weer terug naar 2 uur. Eerder avondeten, en zorgen dat hij om 18.45 naar bed ging. En met het slapen gaan de wacht methode toegepast, dat was 1 avond echt afschuwelijk, maar had wel direct effect. Bij ons was het slaapprobleem waarschijnlijk ontstaan uit verlatingsangst/slaapregressie, maar vervolgens een gewoonte geworden.

2 maanden geleden

Hier gaat het overdag goed maar ‘s avonds is het drama. Wil alleen maar bij mij zijn. Ik heb alles gedaan haar bij mij genomen getroost nog een boekje weer wat drinken en dat hielp eerst wel. Maar nu niet meer. Nu is het brullen en dit heeft 2 uur geduurd 😔😔 wist echt niet meer wat ik moet doen. Ben zelfs buiten rondjes gaan lopen met haar in mijn armen toen was ze wel stil. Maar zodra ik haar in bed leg is het brullen. HELP!! hopelijk is het vanavond beter. Dit gaat sowieso beter als mijn vriend haar op bed leg. Ze test mij gewoon uit maar laten huilen geeft ze ook niet op. Vanavond niemand kans en hopelijk gaat dit snel over en kan ik haar gewoon weer op bed leggen kus en slapen net als eerst.

2 maanden geleden

Reactie op judithh86

We hadden de middagdut ingekort; die moest weer terug naar 2 uur. Eerder av ...
Wat bij mij de issue is dat mijn dochter max 1,5 uur slaap in de middag. Hoe laat gaf je nu avond eten ? Mag ik vragen wat de wacht methode is ? Mijn nachtlampje helpt in iedergeval niet 🙈 Elke avond tussen 22:00 en 00:00 wordt ze wakker .

2 maanden geleden

Reactie op Illayssa

Ik heb net een peuterbed besteld ik ben benieuwd of het verandering oplever ...
En werkt het al ? 😄

2 maanden geleden

Bij mij is het angst voor het donker. Is nu met nachtlampje en deur op een kier opgelost.