16 Reacties

3 jaar geleden

Goedemorgen! Ik heb afgelopen week met 33 weken gehoord dat het kindje dwars ligt. De verloskundige zei dat het nog niks betekende: kindje heeft nog een paar weken om in de juiste houding te gaan liggen. De check daarvoor staat standaard in week 36 (liggingsecho). Maar ik lees hier graag mee, ben ook benieuwd naar ervaringen. Geen ervaring dus zelf. Bij mijn eerste zwangerschap lag mijn dochter al heel vroeg met haar hoofd naar beneden, ze draaide alleen nog om haar as.

3 jaar geleden

Ik ben morgen 34 w en de gynaecoloog zei dat de baby nog kan draaien. De mijne heeft zich op week 30 in stuit gelegd 😩

3 jaar geleden

Mijn dochter lag tijdens het begin van de bevalling ook met d'r neus naar boven, maar is tijdens de weeën nog goed gedraaid, ook mijn kindje kon dus nog om haar as draaien. Ik zal me op dit moment niet te veel zorgen maken hierover, anders is het altijd een idee om je zorgen te uiten aan je verloskundige. Al is het alleen om even een stukje stress bij jezelf weg te kunnen nemen.

3 jaar geleden

Ik zou even beginnen met je beter laten informeren :) - baby’s kunnen tot week 36 van houding veranderen - sterrenkijkers kunnen ook prima via een natuurlijke bevalling ter wereld komen - een bevalling met kindjes in sterrenkijker is wel moeilijker en zwaarder dan in achterhoofdsligging - de kans op kunstbevalling en/of keizersnede is hoger - er zijn dingen die je kunt doen die nu invloed hebben op hoe de baby ligt (kijk bijv. eens naar spinning babies) Heb je je bevalplan al met je verloskundige besproken? Dit is een goede om erin mee te nemen! Ik kan niet uit ervaring spreken, maar bij mij ligt ze ook nog in sterrenkijker en ik maak me nog nergens zorgen over :)

3 jaar geleden

Mijn tweede kindje was een sterrenkijker en is via de normale weg geboren. Was wel een klein kindje. Meeste babys draaien nog deels tijdens de bevalling. Ze lag zelfs eerst in aangezichtsligging, maar is terug geklapt naar een gewone sterrenkijker. Gelukkig paste dat gewoon.

3 jaar geleden

Mijn 2e zoon lag tot 37+5 nog in stuit, de dag erna zou ik een versie krijgen. Die avond is hij zelf nog gaan draaien. De natuur doet vaak wat het moet doen dus maak je geen zorgen! En anders is het wat het is, meer dan afwachten en over je heen laten komen kan je helaas niet doen. ☺️

3 jaar geleden

Hier ook natuurlijk bevallen van een sterrenkijker. Was geen prettige bevalling maar het kan wel. Laat je kindje daarna even checken bij een chiropractor/osteopaat. Die van mij had er wel een klap van gehad (zo zat z’n kaak bijv. op slot).

3 jaar geleden

Ik heb tijdens mijn bevalling nog bepaalde houdingen aangenomen om de baby te stimuleren om 'normaal' te gaan liggen.. dat is gelukt.. ik was toen 40+3. Je hebt nog tijd..

3 jaar geleden

Wat een onzin dat kindje na 32 weken niet meer anders kan liggen! Hier draait ie nog alle kanten op, tot zo’n 36 weken kunnen ze echt nog wel draaien.

3 jaar geleden

Mijn dochter was ook een sterrenkijker en is op de natuurlijke manier geboren.

3 jaar geleden

Ons zoontje bleek ook een sterrekijker, maar dit wisten wij niet van tevoren. Ik ben op natuurlijke wijze bevallen, persfase duurde wel lang omdat het wat moeizamer ging met het hoofdje, dit schoot steeds terug. Maar zou het zeker nog een keer op deze manier doen.

3 jaar geleden

Bij ons eerste dochtertje lag ze tijdens de bevalling nog als sterrenkijker en ben ik 1u op handen en knieën moeten gaan zitten van de vroedvrouw waardoor ze nog gedraaid is en gewoon geboren is 😁. Niet te veel zorgen maken, zou ik dus zeggen.

3 jaar geleden

Reactie op madie1987

Wat een onzin dat kindje na 32 weken niet meer anders kan liggen! Hier draa ...
Ligt eraan hoeveel ze al ingedaald zijn..

3 jaar geleden

Ligt eraan hoeveel ze al ingedaald zijn..
Maar een sterrenkijker kan zelfs ingedaald nog prima draaien. Zelfs tijdens de bevalling gebeurt dit nog erg vaak. Er zijn ook babys die juist tijdens een bevalling gaan draaien naar sterrenkijker-positie... Ik zou me zeker geen zorgen maken, de baby kan tijdens de bevalling nog van alles doen (positief/negatief)...

3 jaar geleden

Ik ben net terug van de echo en mijn baby ligt er ook zo bij. De verloskundige heeft er alleen niets over gezegd, gewoon "oh ze ligt met haar gezichtje in de placenta" en de placenta ligt aan de voorkant. Dus nog niet echt reden tot paniek hoop ik! 😅

3 jaar geleden

https://howaboutmom.nl/baby-sterrenkijker-bevalling/ ik heb net deze link gevonden met fijne informatie!